Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hane uden lyd  (Læst 12958 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mico

• Passiv bruger
  • Øvelse gør Mester
    • DeviantART profil
Sv: Hane uden lyd
« Svar #15 Dato: 05 April , 2011, 15:14 »
Åh, det ville være syndt for hanen...

Det hører til deres natur at gale og det er også dejligt at høre på de lyde høns nu går rundt og laver.
Jeg har ikke hane, men mine høns larmer også en del og de lyde de laver virker for mig afslappene.

Mico.
Ahem. Det er Mico, ikke Micro. Tak :)

Hilsen Mico.

Hønsetegninger og meget mere på --> http://miconutziri.deviantart.com/

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 05 April , 2011, 15:24 »
Det kunne egenligt være sjovt med en lille prøve, HVAD vil du betale for ordentligt oksekød i særklasse ?

Blistrup Superbrugs sælger fersk Kobe-kød fra d.19.04 til d.20.06. Prisen er 1400 kr. kiloet for udskåret Rib-ejes og 1200 kr. for hele stykker, kød i helt prima klasse, hvor mange kilo vil du have ?
Bestillinger modtages... Ved hele dyr er der nok lidt ekstra rabat.

http://ekstrabladet.dk/kup/madogdrikke/article1352484.ece
« Senest Redigeret: 05 April , 2011, 15:33 Fra Bjørn Nielsen. »

Offline Ingrid T.

• Bruger
  • Små ællinger - Rouen ænder
« Svar #17 Dato: 05 April , 2011, 16:20 »
Ja det er rigtigt, jeg nyder også at mine høns snakker og når de kalder "at der er æg" ..... men jeg kunne godt tænke mig en hane uden lyd (nu hvor jeg ikke må have én) for de er så flotte. Når det så er sagt vil jeg også lige UNDERSTREGE at jeg IKKE er for, at en hane får skåret stemmebåndet over  :'(  /d
Dog tænker jeg, de bliver forhåbentlig bedøvet og kan intet mærke. Og hvis man gør det imens de er små inden de galer ved de jo ikke hvad de går glib af...... bare nogle tanker jeg har tænkt/gået med efter jeg fik at vide at man kunne få ordnet stemmebåndet på hanen.

Ingrid
:o
vh Ingrid T.

0,1 New Hampshire & 0,2 Sussex & 4.2 kyllinge dotter & 1.1 Rouen ællinger

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #18 Dato: 05 April , 2011, 16:52 »
Jeg tror heldigvis slet ikke den slags indgreb foregår i Danmark. Nogle mennesker som får indgreb gjort mod dyr (rykket kløerne ud på katte, eller får stemmebånd skåret over på hunde og haner) burde måske overveje om de overhovedet skal anskaffe sig dyrene i første omgang, hvis de ikke kan leve med deres naturlige opførsel.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

karina dj

• Gæst
« Svar #19 Dato: 05 April , 2011, 17:01 »
Jeg kan sagtens forestille mig en situation med en hund der ender med at blive aflivet fordi den gør for meget når den er alene hjemme...klager fra naboer osv...men så kan man seføli osse bare flytte laaangt ud på landet  ;)

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #20 Dato: 05 April , 2011, 17:06 »
Hæ hæ. Ja, jeg kan sagten være hellig. Jeg bor nemlig allerede laaaangt ude på landet.  ;) Det er jo et valg vi har taget, netop fordi vi gerne vil have at der er plads til både dyr og mennesker.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 05 April , 2011, 17:37 »
Mine hunde gør riiiiiigtig, riiiiiiigtig meget - sådan er det ofte med Islandske Fårehunde og jeg har hørt, at det i USA er meget praktiseret at "debarke" dem ..... det er simpelthen noget forbandet svineri  /1 Selvfølgelig skal man ikke finde sig i hvad som helst fra sin hund, men hvis man vil ha' en hund, der ikke gør, skal man vælge en tøjhund efter min bedste overbevisning!

Kan da overhovedet heller ikke forestille mig en hane, som ikke galer. Jeg syn's jo, at det netop er en del af charmen ved at have en hane  <. Det er en del af deres naturlige adfærd og så må man gøre, hvad man kan for ikke at genere naboerne. Det vil vel svare til, at vi bliver gjort stumme ..... selvom jeg da indimellem godt kunne tænke mig, at det gjaldt for en enkelt én i mandens familie ... siger ikke hvem  <A

Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #22 Dato: 05 April , 2011, 18:17 »
Åh har du islandske fårehunde. Det har nogle af mine venner også. Det er de dejligste hunde! Jeg synes nu ellers de er meget fredelige, men det er måske forskelligt. De er så smukke og rare. Da min yngste søn var baby blev han nærmest babysittet af en islandsk fårehund, når vi besøgte vennerne :D Ingen af de større unger fik lov til at genere baby-Harald når han lå på et tæppe på gulvet og sov med den gamle hanhund som putte-dyr.
1 Dansk Landhøne. Stor.

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 05 April , 2011, 19:50 »
Ja, det er på mange måder nogle fantastiske hunde, men når man bor i et parcelhuskvarter, sådan som vi gør, er der mange, mange ting, man skal gøre opmærksom på, når man er en IF'er såsom: At naboens hund gør, at naboens nabos hund gør, at hunden i den anden ende af kvarteret gør, at skovspurvene er igang med at bygge rede i redekassen i kirsebærtræet, at heste lunter forbi på stien bag naboens have, at redningshelikopteren passerer henover matriklen, at der hopper en solsort rundt på græsset, at et egern kommer forbi foderbrættet og ikke mindst, at naboens katte (de frække lømler) spankulerer provokerende tæt på hækken <G Og når posten kommer forbi, er det en helt anden slags gøen, han har nemlig guffer med i lommen  ;D
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #24 Dato: 05 April , 2011, 19:55 »
Så skal de måske have et lille indgreb med ørepropper. ;) Fniiis.
Mit eneste problem med islænderne er, at når mine venner har været på besøg, så kan jeg næsten strikke en ny hund af alle de hundehårstotter der ligger overalt. ;D
1 Dansk Landhøne. Stor.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #25 Dato: 05 April , 2011, 20:24 »
Ja, det er på mange måder nogle fantastiske hunde, men når man bor i et parcelhuskvarter, sådan som vi gør, er der mange, mange ting, man skal gøre opmærksom på, når man er en IF'er såsom: At naboens hund gør, at naboens nabos hund gør, at hunden i den anden ende af kvarteret gør, at skovspurvene er igang med at bygge rede i redekassen i kirsebærtræet, at heste lunter forbi på stien bag naboens have, at redningshelikopteren passerer henover matriklen, at der hopper en solsort rundt på græsset, at et egern kommer forbi foderbrættet og ikke mindst, at naboens katte (de frække lømler) spankulerer provokerende tæt på hækken <G Og når posten kommer forbi, er det en helt anden slags gøen, han har nemlig guffer med i lommen  ;D

Hmmm, gad vide om der er en snert af IF'er i min Pluto, hmmm  <H
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn