Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: dumme kanin  (Læst 1434 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
dumme kanin
« Dato: 29 Marts , 2011, 09:05 »
ØV ØV ØV
Vores kanin Leo gnavede hul i kyllingetråden, brød ud af kyllingeaflukket i hønsehuset og gik til angreb på en kalkunhøne og en blomsterhøne, som begge havde ruget stabilt i 1 ½ uge
Desværre fik han jaget begge af reden, knust de fleste af æggene og resten var iskolde da jeg opdagede det. Jeg fik ( måske) reddet et par stykker, som flux røg i rugemaskinen.
Leo angreb ALT og forsøgte at bedække dem....selv HANERNE  :o så alle høns, kalkuner og haner sad skræmte i træerne og protesterede højlydt over hans skammelige adfærd  ::)
Så nu er han.....igen !!....blevet sat i fængsel i et alm kaninbur, hvor han desværre ikke har mulighed for at bevæge sig så meget.
Jeg har lidt dårlig samvittighed overfor ham, for jeg vil IKKE købe en mage til ham ( vi skal ikke have flere kaniner) og han er jo tydeligvis frustreret over at være "alene" selvom han bor sammen med hønsene hvor kun kyllingetråd adskiller dem.....eller gjorde !!
Heldigvis kunne jeg lokke skrukkerne på reden igen med nye æg sidst på dagen, men desværre gik alle kalkunæg i stykker ved angrebet, så det blev alm. hønseæg hun fik.
ØV ØV ØV
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: dumme kanin
« Svar #1 Dato: 29 Marts , 2011, 09:09 »
Ejjj, øvvvv!!!! Dumme kanin >:(
- men ville egentligt gerne have set den forsøge sig på kalkunerne, det måtte godt nok have været et syn...
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #2 Dato: 29 Marts , 2011, 09:16 »
Han forsøgte sig på en MEGET protesterende kalkunhane før jeg fik indfanget ham, men han kunne ikke nå  *g
Der gik flere timer før Kalle Kalkun var kommet over det, så vi fik rigtig set hans flotte fjerpragt og han var helt gasblå i hovedet af ophidselse  ;D
Størrelse har åbenbart ingen betydning for Leo  ;D
3 heste og en pony

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #3 Dato: 29 Marts , 2011, 09:17 »
Har I overvejet at få kastreret Leo så han er knapt så - øh - MASKULIN ::)? Det plejer at få dem til at tænke med hovedet igen. Og så skal jeg vist ikke sige mere om den sag *f *f *g *e.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

• Bruger
« Svar #4 Dato: 29 Marts , 2011, 09:21 »
Vi havde også en kanin i en løbegård ved siden af hønsegården...der gik ikke mere end ca. 1 måned så boede kaninen i hønsehuset sammen med hønsene ;D
Han havde simpelthen gravet sig ind til dem, selvom der var net i hele bunden af begge gårde /o
Mand og 3 børn

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #5 Dato: 29 Marts , 2011, 09:43 »
Vi har valgt ikke at kasterere ham, da det jo faktisk ikke er meningen at han skal bo sammen med hønsene og desuden er han så strid, at han ligefrem flår fjer af og bider i deres ben, så han er ikke kun viril, men også ret så agressiv over for de stakkels høns og DET mener doktor dyr ikke forsvinder ved en kastration.
3 heste og en pony

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 29 Marts , 2011, 09:53 »
En mage løser heller ikke problemet .... han vil stadig være agressiv jo og hun vil jo også kun parres når hun er i brunst. Desuden er det ikke en adfærd det er ønskeligt at avle videre på  ;)

Stik ham en af de der floffy futsko eller en bamse .... så har han da noget at lade det gå ud over.

Her kommer kaninerne kun ud under overvågning enten i sele, stærk indhegning eller fritgående... så de sidder nu også det meste af tiden i bure ... sådan er det bare.

Har kun en gang oplevet en kanin som jeres ...sikke et mas... han bed sig fast i anklerne på en og gik så igang med førnævnte sutsko  ::)

Han mødte efter ret kort tid Hr Jernrør  /1

Med venlig hilsen Søs

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #7 Dato: 29 Marts , 2011, 09:56 »
og derefter Fru persille.... *f

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 29 Marts , 2011, 10:01 »
Kalnin - Kakun.... måske værd at overveje som slagtedyr, gad vide om de lægger æg eller føder levende unger... måske er det sådan næbdyret er opstået  <A Hmmmm....
« Senest Redigeret: 30 Marts , 2011, 08:35 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

• Bruger
« Svar #9 Dato: 29 Marts , 2011, 10:08 »
Kalnin - Kakun.... måske værd at overveje som slagtedyr, gad vide om de lægger æg eller føde levende unger... måske er det sådan næbdyret er opstået  <A Hmmmm....

;D ;D ;D ;D - næbdyr med fjer på.... ::)
Mand og 3 børn

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #10 Dato: 29 Marts , 2011, 20:34 »
Jeg prøver at smide en bamse ind til ham, så må vi se om han kaster sin kærlighed på den, så vi slipper for at få kalnin-unger  *f
3 heste og en pony

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #11 Dato: 29 Marts , 2011, 20:48 »
Det kunne ellers være lækkert hvis man kunne slippe for "flipstiverne" i kalkunlårene. De ødelægger altså en del af fornøjelsen ved kalkunlår!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 29 Marts , 2011, 21:13 »
Prøver lige at forestille mig den prægtige kalkunhale skiftet ud med en pudderkvast  ;D
Med venlig hilsen Søs

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #13 Dato: 29 Marts , 2011, 21:38 »
Sådan en kanin er jeg sikkert rigtig godt.....Det gjorde min(sure Ellen) i hvertfald.Kan ikk passe man skal være bange for stikke hånden ind til en kanin vel ?
Han kan være glad for han ikke bor her  /1   ;D
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 29 Marts , 2011, 22:49 »
Lige det med at en hun kanin bliver sur fordi man stikker hånden ind i hendes bur er ret normalt i større eller mindre grad da det blot er et udtryk for hun er burterritorial og passer på sit hjem ...som regel kan sådanne kaniner fint håndteres og være fantastiske kæledyr UDEN for buret.

Men de der kankaniner der jagter alt der rør sig uanset hvor de er DE er bare balastende !
Med venlig hilsen Søs