ØV ØV ØV
Vores kanin Leo gnavede hul i kyllingetråden, brød ud af kyllingeaflukket i hønsehuset og gik til angreb på en kalkunhøne og en blomsterhøne, som begge havde ruget stabilt i 1 ½ uge
Desværre fik han jaget begge af reden, knust de fleste af æggene og resten var iskolde da jeg opdagede det. Jeg fik ( måske) reddet et par stykker, som flux røg i rugemaskinen.
Leo angreb ALT og forsøgte at bedække dem....selv HANERNE

så alle høns, kalkuner og haner sad skræmte i træerne og protesterede højlydt over hans skammelige adfærd

Så nu er han.....igen !!....blevet sat i fængsel i et alm kaninbur, hvor han desværre ikke har mulighed for at bevæge sig så meget.
Jeg har lidt dårlig samvittighed overfor ham, for jeg vil IKKE købe en mage til ham ( vi skal ikke have flere kaniner) og han er jo tydeligvis frustreret over at være "alene" selvom han bor sammen med hønsene hvor kun kyllingetråd adskiller dem.....eller gjorde !!
Heldigvis kunne jeg lokke skrukkerne på reden igen med nye æg sidst på dagen, men desværre gik alle kalkunæg i stykker ved angrebet, så det blev alm. hønseæg hun fik.
ØV ØV ØV