Jeg har lyst mine æg i flere dage nu. Jeg har to skrukker som begge ligger på æg. Den ene har ligget på æg i 7 dage, og den anden har ligget i 4 dage. I alt ligger de nu på 13 æg, og ud af dem tror jeg kun at der er 4 der er befrugtede.
Der er 3 af dem der har været ruget på i 4 dage hvor der tydeligt er liv i, men resten kan man slet ikke se noget i.
I dem der er 6-7 dage fremme er der kun 1 ud af 6 som jeg kan se noget i, men synes at det ser lidt mærkeligt ud, for hele den ene halvdel af ægget er mørkt, mens den anden halvdel er lys. Betyder det, at der er noget i, eller hvad er det? Det ligner næsten at det er længere fremme i udviklingen end de andre, hvilket ikke kan passe, da de blev lagt under samtidig. Der var et andet æg også som tydeligt var befrugtet, men desværre gik det i stykker da jeg lagde det ned i reden igen. Tror at det ramte de andre æg lidt for hårdt, men skalden var også meget tynd

Lidt ærgeligt

Hvad kan grunden være til at befrugtningen ikke er bedre. Jeg har to haner gående til en flok høns på 9 stk. De fleste er fra sidste år, og det er ca. startet med æglægningen for en måned siden. Kan det skyldes at de stadig er for unge?