Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mangler vi et forum?  (Læst 1547 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Mangler vi et forum?
« Dato: 23 Marts , 2011, 13:50 »
Her på det sidste synes jeg at DFF godt kunne bruge et forum der hed avl/opdræt og genetik, i stedet for arvelighedslære, hvor alle os som beskæftiger os med avl, udrugning af kyllinger og farver kunne samle trådende om dette emne. F.eks. også trådende om udrugning af kyllinger, rugemaskiner mv.

Som det er nu synes jeg arvelighedslære bliver brugt meget lidt, og de andre tråde om kyllinger og udrugning er spredt ud over forum :)

Ræk hånden op hvis i synes det kunne være en god ide ;) /o
« Senest Redigeret: 23 Marts , 2011, 15:26 Fra Johanne Schiødt »
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: Mangler vi et forum?
« Svar #1 Dato: 23 Marts , 2011, 13:55 »
 /o /o /o
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Mango2705

• Gæst
« Svar #2 Dato: 23 Marts , 2011, 14:44 »
Svingfjerene er i vejret. ;D /o

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #3 Dato: 23 Marts , 2011, 14:50 »
 /o /o
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 23 Marts , 2011, 15:17 »
Her på det sidste synes jeg at DFFR godt kunne bruge et forum ......

Du mener DFF (Dansk Fjerkræ Forum) og ikke DFfR (Danmarks Fjerkræavlerforening for Raceavl) ikk'?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #5 Dato: 23 Marts , 2011, 15:25 »
Jo jeg gør da ;)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

GKV

• Gæst
« Svar #6 Dato: 23 Marts , 2011, 15:58 »
Jeg vil så nødigt være den der får andre til at skulle arbejde mere end de gør i forvejen, men ideen er god.Om det skal være sammen med arvelighedslæren ved jeg så ikke, men som du siger den bruges ikke meget. Slet ikke efter at Araucana, Brahma og Maran har fået deres egne fora.

Man kunne jo godt bruge et fora om rugning, klækning, kyllinger og rugemaskiner, hvor man lidt lettere kunne finde frem til de mange spørgsmål der er i denne katagori.

VH Gunni.

thorleif

• Gæst
« Svar #7 Dato: 23 Marts , 2011, 16:39 »
Problemet er at det maatte organiseres efter race, da arve-egenskapene for de forskellige racer jo er saa forskellige. Jeg synes nog at dette forum er MEGET bedre end mange udenlanske fora naar det gielder svar paa konkrete spoergesmaal, et svar er dog et svar paa et spoergesmaal, og at organisere disse slig at de kunde bruges i en "klistret" traad, ville ikke bli nemt? De der har spoergesmaal om racer der er skjeldne i Danmark boer vel antakelig gaa til en raceklub i et af de stoerre Europeiske lande med sit spoergesmaal?

Offline Hebber

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 23 Marts , 2011, 16:44 »
 /o /o

Susanne
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 23 Marts , 2011, 16:48 »
Pas nu på med ikke at få lavet så mange underfora at man ikke ved hvor et indlæg skal postes.

Jeg kommer lidt på et andet fora hvor det er tilfældet, og det giver bestemt ikke overskuelighed.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Ingrid

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 23 Marts , 2011, 17:59 »
Enig med John!
Overskuelighed er vigtigt! /o
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #11 Dato: 23 Marts , 2011, 18:06 »
Pas nu på med ikke at få lavet så mange underfora at man ikke ved hvor et indlæg skal postes.

Jeg kommer lidt på et andet fora hvor det er tilfældet, og det giver bestemt ikke overskuelighed.

/o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

thorleif

• Gæst
« Svar #12 Dato: 23 Marts , 2011, 19:35 »
Jeg tror de eneste der behoever et sligt forum er opdraettere af specielle racer, og de vilde helt sikkert vaere bedre tjent med at finde sig en race-klub eller en person med speciell interressse/erfaring/kundskab. Mange Race-klubber findes i Danmark, men Internett har giordt verden mindre! Et forum er nog mest for generelde spoergesmaal, og sant nog: vi ved ikke saa meget, man sammen ved vi utroligt meget.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #13 Dato: 24 Marts , 2011, 06:27 »
Det er netop det med overskueligheden og hvor skal hvad stå, hvis der kommer for mange kategorier.

Alt det tekniske, herunder rugemaskiner er meningen skal i  "Hønsehuset"
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?board=13.0

Det med genetik osv er meningen skal i "Arvelighedslære"
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?board=31.0

Spørgsmål/bemærkninger om kyllinger/udrugning er lidt mere flydende. Noget kommer i hyggesnak, noget i problemer og sygdomme og noget i Høns...

Så det må lige diskuteres om der skal gøres noget ved det og hvordan vi evt. gør det
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Susanne

• Gæst
« Svar #14 Dato: 24 Marts , 2011, 08:11 »
Jeg har lige studeret opbygningen af de forskellige kategorier. Og jeg synes, den er fyldestgørende og logisk.

Men det er rigtigt - måske mangler der en kategori, der hedder rugning, klækning og kyllinger - eller noget i den retning. Den "svæver" lidt. Ville sådan en ikke opfylde det, du efterlyser, Johanne?

Hvor alt det andet skal postes, burde ikke være svært at vide - der står en uddybende forklaring med småt under hovedlinien.

Og der ER en kategori, der hedder "Avl og arvelighedslære" - hønsenørdernes hjørne. Man kan lige være i tvivl om man skal poste der eller i et af underforaerne, hvis man f.eks vil diskutere Dorking's genetik. Mon det er et stort ptoblem?

Jeg tror også, man skal passe på den fine overskuelighed, der netop kendetegner den måde, dette forum er opbygget på  /o

« Senest Redigeret: 24 Marts , 2011, 08:15 Fra Susanne »