Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: coq o'vang  (Læst 1558 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Eva

• Passiv bruger
coq o'vang
« Dato: 19 Marts , 2011, 13:31 »
Er det ikke bare en sjov ide ?

http://www.guloggratis.dk/dyr/fugle/fjerkrae/hane/annonce/10116787?bigimages=1

Til os der ææælsker høns og ikke går af vejen for et glas vin 
Venlig hilsen
Eva

Susanne

• Gæst
Sv: coq o'vang
« Svar #1 Dato: 19 Marts , 2011, 14:41 »
Hvor er det bare en slæg ide - hehe!  /o

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #2 Dato: 19 Marts , 2011, 16:00 »
Ejjjjjjjjjjjjjjjjjj må da eje sådan en,men jeg vil da selv lave den.... :D

Så skal jeg så også bare lære at drikke vin :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 19 Marts , 2011, 16:07 »

Wanda - hvis du skal lære at drikke vin, så hold dig fra papvin ;D ;) Vin skjuleren er cute, men papvin holder altså ikke  /d ;D
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

karina dj

• Gæst
« Svar #4 Dato: 19 Marts , 2011, 16:16 »
Hov hov...man kan få udemærket vin på 3 liters karton  ;) Men 1 liters papvin fra netto holder seføli ikke...

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #5 Dato: 19 Marts , 2011, 16:31 »
"papvin" på de 3 liters bokse, er ofte vin som normalt fås på flaske..

Det har noget at gøre med, at man kun må fylde et vis antal liter på flaske og sælge. Når vinavlerne så har nået den kvote. ja men så har man jo bare fundet på den smarte idé.

Der er dog noget charme ved en åben flaske.. meeen.. det opvejer den hane altså  ;D

Er jo en meget god idé i dette madspilds samfund. Kan ikke huske om sådan en 3 liters box, så har en holdbarhed på 3 uger eller 3 mdr. efter åbning.

Ærgeligt vi stort set ikke drikker her.. Så havde jeg da også købt den.  *f. Har jo ikke de kreative færdigheder  :'(
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #6 Dato: 19 Marts , 2011, 17:03 »
Er jo en meget god idé i dette madspilds samfund. Kan ikke huske om sådan en 3 liters box, så har en holdbarhed på 3 uger eller 3 mdr. efter åbning.

Det ved jeg sørme heller ikke, for så lang tid får den slet ikke lov til at være fyldt ;D ;D ;D
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 19 Marts , 2011, 18:52 »
Ja, men ikke for at lyde snobbet, men de vine vi drikker herhjemme, bliver nok ikke hældt på 3 liters papbeholdninger...   8) /o
Men heldigvis har vi hver vores smag  ;) :D
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 19 Marts , 2011, 21:16 »
I min omgangskreds hedder en tre liters  papvin med plastikhåndtag en dametaske.

Så nu vil jeg sige til min veninde, jeg kommer lige forbi med min hane.  <K

Strikkeopskriften må være til at finde på nettet et eller andet sted.
Venlig hilsen
Eva

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 19 Marts , 2011, 22:21 »
Jeg var lige inde på et strikke forum der hedder Rokken, og der var hurtigt gevinst.

Opskriften er fra Sandnesgarn  i hæftet, der hedder
"Tema 19: Toving"

Ja sådan kan det ene forum være til hjælp for det andet  :)
Venlig hilsen
Eva

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 19 Marts , 2011, 23:04 »
Ja, men ikke for at lyde snobbet, men de vine vi drikker herhjemme, bliver nok ikke hældt på 3 liters papbeholdninger...   8) /o
Men heldigvis har vi hver vores smag  ;) :D

Jeg kan ikke dy mig for at give en kommentar med her. Jeg er stor ynder af vin og har interesseret mig for vin af rimelig kvalitet gennem, ihvertfald 25 år.

Der findes nu om stunder udmærket vin på papbeholdere. Dermed bestemt ingen kvalitetsstempling af al vin på papbeholdere.

Det jeg spagfærdigt prøver at sige, og for en gangs skyld uden forsøg på at provokere er:

Guld kan købes for dyrt.

og

Det er ikke guld alt der glimrer.

Og skulle jeg så komme med en lille provokerende udtalelse ville jeg sige:

Køb ikke fransk eller italiensk vin. Pris og kvalitet er slet ikke samstemmende.

Dette er selvfølgelig let at postulere, men jeg mener også det er let at bevise.

Vælg en feks fransk kvalitetsvin I kender. Brug pengene denne flaske ville have kostet, på en vin fra feks Chile eller Argentina i stedet.

Vurderingen må påhvile den enkelte, da smag og behag er forskellig. Men jeg vil tro at de fleste vil finde at en vin fra Sydamerika til feks 75 kr i langt de fleste tilfælde kan måle sig med en fransk vin til 125-150 kr
Mvh
Erik Andersen

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 20 Marts , 2011, 07:38 »
Jeg var lige inde på et strikke forum der hedder Rokken, og der var hurtigt gevinst.

Opskriften er fra Sandnesgarn  i hæftet, der hedder
"Tema 19: Toving"

Ja sådan kan det ene forum være til hjælp for det andet  :)

FEDT :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 20 Marts , 2011, 10:07 »
Pilegaarden - Jeg tager det ikke som en provokation, nærmere en interessant "samtale"  /o  :)
- en vin fra Chile, Australien og lign kan da være en udemærket vin, men det slår ikke en Fransk Châteauneuf Du pape  ;)

men som jeg skriver, det er jo en smagssag...  og "come on...." jeg kan vel ikke være den eneste herinde der sætter pris på vine hvor der er kælet ekstra for detaljen  ;)

Men Pilegaarden, er enig i, at pris og kvalitet ikke altid hænger sammen når vi snakker vin. Men så må man jo gå efter det guld man ved er en sikker vinder  /o

Hilsen Malene
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #13 Dato: 20 Marts , 2011, 22:21 »
Malene.

Det vil selvfølgelig altid blive et spørgsmål om smag og behag, størrelser som det kan være svært at drøfte/måle.

Men hvis målestokken er Chateauneuf du Pape ville jeg godt kunne komme med lidt bud på bedre og billigere vine forskellige steder fra i verden.
Det skal lige med i billedet at Chateauneuf du Pape ikke er én vin, eller én vinproducent, men alle de vine der kommer fra dette bestemte område i Frankrig.
Sammensætningen af druer kan variere ganske meget og vil helt sikkert være afgørende for resultatet for den enkelte producent. Så kvaliteten af Chateauneuf du Pape kan variere utroligt meget.
Lidt skarpt stillet op kan det variere fra 'rævepis' til noget af det mest sublime. Her tror jeg pris og kvalitet hænger sammen. Det håber jeg ihvertfald.

Når det kommer til indkøb af vin skal det nævnes at der jævnligt er ganske gode tilbud i både Føtex og Bilka. Hold øje med tilbudsaviserne (nej dette er ikke en skjult reklame for Dansk Supermarked, blot en konstatering af at der fra tid til anden er meget fordelagtige køb at gøre  ;)).

Af fordelagtige køb kan nævnes:
Chilenske vine fra vinhuset Undarraga - Dagligvin feks Aliwen. Lidt højere kvalitet feks Sibaris, reserva especial.
Chilenske vine fra vinhuset Mont Gras - også de producerer både dagligvine samt vine af lidt højere kvalitet.
Vinhuset Vina Ninquen, Chile - vinene som sælges under navnet Antu. Vin af højere kvalitet.

De her nævnte vine er alle uklassificerede vine, og kan på tilbud købes fra 40-80 kr flasken. Det kræver dog ofte at man køber 3 eller 6 flasker af gangen for at opnå de lave priser.

En spansk dagligvin af høj kvalitet, som meget jævnligt ses på tilbud i føromtalte supermarkeder, er en vin fra Rioja der hedder Conde de los Andes. 40-50 kr pr flaske ved køb af 3 eller 6 flasker.

Hvordan Dansk Supermarked formår at være så stærke på priserne ved jeg ikke, men jeg formoder at det er pga den volumen de er i stand til at afsætte.

For år tilbage (10-15 år siden) fik jeg tilbud, fra en fransk skibsmægler jeg arbejdede lidt sammen med, om at købe vin direkte fra et fransk vinslot, i forsalg, til vennepris (mægleren var personlig ven med ejeren af slottet). Man skulle aftage 2-3 tønder vin (som selvfølgelig ville komme på flasker inden afsendelse). Priserne var baseret på ab  vinslot, så man skulle selv stå for transport til destination og evt told. Venneprisen for denne iøvrigt udmærkede franske vin (Chateau Cammensac) i forsalg, var nogle få kr højere end hvad man på daværende tidspunkt kunne købe tidligere års høst for i Dansk Supermarked. Der er selvfølgelig forskel på kvaliteten fra år til år, men dette gentog sig over mere end 5 år.

Og nu er det ganske længe siden at jeg har set en Cammensac i Bilka. :(
Mvh
Erik Andersen

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 21 Marts , 2011, 08:10 »
Og sådan blev en tråd om strikkede høns til en tråd om vin :D :D

....Og det er ganske vist... som en klog Herre sagde engang ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.