Henrik: De store silker, er lidt nemmere at få fat i, end dværgene. Hvide er lidt nemmere at få fat i end de øvrige farver. røde dværge, er ikke vildt udbredt i DK.. og når man skriver nemmere, så er det at man skal til enten jylland eller sjælland for at få mulighed for at købe nyt. godt Danmark er et relativt lille land..

Kevin: Du har helt ret.. og det er netop det med Hanen jeg gruer ved.. vil han skabe bare lidt dyr, som vil kunne gå i den rigtige retning? eller har han bare så mange fejl, at det vil blie noget juks? Jeg har ruget 6 kyllinger ud i januar (Eller mine høns har) og umiddelbart ser de meget fine ud, med tæer og det hele. De vokser fint, og er allerede begyndene røde. Jeg har lagt 8 mere i rugemaskine for at få den fyldt op, og så bliver det det for i år. Så har jeg lidt at se på.
Med hensyn til de siamesiske dværghøns, som Tommy har vist, så er de ikke lige faldet i min smag. Det er bl.a. den blå hud, som er charmerende. Vi kan også sagtens spise det. På en måde er det meget flot, sådan nærmest marmoreret, det er mere at der ikke er noget kød på dværg silkerne. Jeg købte dem ikke får at have et slagtedyr.. men jeg syntes bare det er synd at slagte 3-10 haner om året, bare for at smide dem i skraldespanden.
Men motivationen stiger. Jeg har fået nye fine kontakter, og der kommer tilbud ind om hjælp og støtte. Og det syntes jeg er skønt, Det må jeg indrømme at jeg er meget glad for. Jeg har nu fået store håb og forventninger til 2011!
Tak til alle for støtte, råd og vejledning!

ps. Når jeg får plads og mulighed engang. Så skal min nye race være sølv sortrandede wyandotter. I Like