Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sv: Hvordan er den typiske forumdeltager?  (Læst 2681 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Hvordan er den typiske forumdeltager?
« Dato: 06 Marts , 2011, 19:27 »
Hvorfor dog det? Det kan da være noget så ligegyldigt om en hønseejer er akademiker eller specialarbejder. Hvorfor skal folk sættes i bås fremfor at lade dem hygge sig om hønsene? Og hvad dælen har vores barndom med hønsehold at gøre? Det lyder for mig som en typisk dansk "sætte etiket på folk" metode. Lad dog for dælen folk sig hygge om de de gør at have høns!
Lad os sige hvis du gerne vil have statestik; Nu holder tallene ikke men som et følt eksempel; Hvis 30 % af alle trafikulykker skyldes at der er spiritus indblandet så vil det sige at hvis man kører ædru så har man 70% større chance for at lave en ulykke?
Og så lige at du fatter det; der er ikke noget på nettet der er anonymt, det tror de fleste men det er der ikke! Så data af den slags du efterspør hører ganske simpelt ikke hjemme på et forum.

Tommy   

Snup du dig lige en smøg, Tommy, det trænger du vist til! ;D Der er da INGEN der har tvunget dig til at gå ind i denne tråd ELLER svare på et skema ::) Du kan da bare springe let og elefant over, hvis du ikke har lyst  /f

JEG derimod, synes sådan nogle spørgeskemaer er super hyggelige *h Og jeg synes da det er spændende at høre om vi kvindelige hønseholdere, primært arbejder med omsorg... Eller om mange havde høns som børn... Jeg er selvfølgelig FULDSTÆNDIG ligeglad med om du havde, Tommy! *g Det rager mig en høstblomst! *g *g *b

Op med humøret og glæd dig nu bare over at vi har sådan et hyggeligt forum fyldt med hyggelige (og meget forskellige) mennesker *y

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #1 Dato: 06 Marts , 2011, 20:04 »

F.eks. har jeg en formodning om en del af kvinderne arbejder i omsorgssektoren og det kunne jeg godt tænke mig at få af-/bekræftet med nogen tal. Og er der flere belæste end Finn?  ;D

Og hvad laver de mandlige hønsejer så <A.. Hmm flere belæste end Finn :o Menes der her både mænd og kvinder?? ;D  Spændende tråd.

Hvem er frisk og brygger et spørgeskema sammen :)

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #2 Dato: 06 Marts , 2011, 20:13 »
Der er helt klart et overtal af folk der holder høns herinde  :)

Men det jeg finder mest facinerende og fantastisk ved dette forum. Er at selv om vi befinder os i en "hønsegård" og er så forskellige. Så er der en noget så rar atmosfære. Og ingen hakkerier, som der ofte er på hundeforums, katteforums m.m  :o

Gad vide om det har noget at gøre med hanerne herinde?
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 06 Marts , 2011, 20:20 »
hyggeligt /o
 bliver drillet på arbejde med " hønsvenner, gokkeside og lignn... og hvad så! god ide med undersøgelsen så kan man få bekræftet hvor forskellige vi er
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #4 Dato: 06 Marts , 2011, 21:44 »
Hvis dette Forum ikke var her, ville vi jo alligevel holde høns  /o

af den ene eller anden grund.....

Det ville jeg i hvert fald, men jeg ville helt sikkert ikke have haft så mange forskellige racer og "selv lavet" kyllinger. ;D Hvis ikke det var for forum gik der nok stadig bare 4-5 hybrider og en hane i haven.

Jeg er vild med forum /o
Med venlig hilsen Heidi

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 06 Marts , 2011, 21:59 »
Tja nu ryger jeg ikke og forbeholder mig ret til at kommentere som det passer mig. Fuldstændig. Og hvis ikke det passer dig kunne du jo have hoppet let og elefant over mit indlæg ik?

Men skal ikke forstyrre yderligere

Tommy

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
« Svar #6 Dato: 06 Marts , 2011, 22:03 »
Er vel lige så meget en "fortæl lidt om dig selv" opfordring egentlig :) Sådan læser jeg det ihvertfald ... Mange laver jo ikke en præsentation når de melder sig ind, og siden hen glemmer de det hehe Så bliver det en løs bemærkning her og der, som fx at der er mange af os der arbejder med mennesker...
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #7 Dato: 06 Marts , 2011, 22:04 »
Jeg synes det kunne være sjovt og underholdende at høre resultatet, men jeg er ikke nysgerrig nok til at at undersøge ;)

Jeg havde høns som barn- men det var jo fordi jeg gerne ville have høns? ;) uh jeg elsker mine høns. Det kan altså godt være at jeg ikke havde små 30 stk. fjerkræ i haven hvis jeg aldrig havde fundet forum, men hvor er jeg glad for mine dejlige gokker og hvor er jeg glad for forum ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #8 Dato: 06 Marts , 2011, 22:08 »
Men det jeg finder mest facinerende og fantastisk ved dette forum. Er at selv om vi befinder os i en "hønsegård" og er så forskellige. Så er der en noget så rar atmosfære. Og ingen hakkerier

Hvilket jo så nok gør denne 'hønsegård' til den mest besynderlige i DK. Der er normalt altid en hakkeorden i en hønsegård.  :D :D
Mvh
Erik Andersen

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #9 Dato: 06 Marts , 2011, 22:09 »
Hvilket jo så nok gør denne 'hønsegård' til den mest besynderlige i DK. Der er normalt altid en hakkeorden i en hønsegård.  :D :D

Netop!!  ;D
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 06 Marts , 2011, 22:28 »
Jeg synes da at en sådan, ikke videnskabelig, undersøgelse, kunne være meget spændende.
Hvis nogen føler at der er risiko for at data kan blive misbrugt, kan jeg kun henvise til Finn's udtalelse tidligere i tråden. Det kræver altså en satans god hjerne og metodik, at få de rigtige konklusioner ud af statiske data.

Statistik kan bruges på utroligt mange måder, og bliver misbrugt på endnu flere måder.

Det skal være lavet anderledes end Medlemspræsentation, da det eller vil afholde nogen fra at deltage. Jeg har iøvrigt aldrig lavet en præsentation af mig selv, men jeg tror at jeg gennem min aktivitet her på Forum, har givet de fleste en rimelig god fornemmelse af, hvad jeg er for en størrelse, og ikke mindst, hvad jeg står for, på godt og ondt.

Hvem er tovholder på at sætte en 'undersøgelse' i gang. Jette? - som kom med forslaget. Du kunne jo starte med et indlæg om forslag til spørgsmål der ønskes belyst.

Mvh
Erik Andersen

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #11 Dato: 06 Marts , 2011, 23:12 »
Mit indtryk er at vi er samling originaler, men af den gode slags  ;D

Hvis dette Forum ikke var her, ville vi jo alligevel holde høns  /o

af den ene eller anden grund.....

Personlig kan jeg godt lide statistikker , så bare kør løs  :P

Ja, og dit billede på din avatar, er bare LIGE forums ånd! *p Bliver i så godt humør, når jeg ser det! /o

Tja nu ryger jeg ikke og forbeholder mig ret til at kommentere som det passer mig. Fuldstændig. Og hvis ikke det passer dig kunne du jo have hoppet let og elefant over mit indlæg ik?

Men skal ikke forstyrre yderligere

Tommy

Kære Tommy *l

Mit svar var slet slet ikke et forsøg på at fornærme dig, men tværtimod et forsøg på at få dig til at "loosen up" :)

Jeg synes du kommer med rigtig gode svar her på forum, og ville da elske, hvis du havde lyst til at involvere dig yderligere, uden at føle at folk blev sat i kasser /o

Så absolut no hard feelings herfra, og håber da du på en eller anden måde, måske kunne få lyst til at tage del i vores skøre fællesskab herinde, uden at føle du blev sat i nogen kasse *l

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #12 Dato: 07 Marts , 2011, 08:31 »
Jep - jeg er tovholder. Jeg havde ikke tænkt mig, det skulle være oplæg til "Præsenter dig selv", men lidt skematiske oplysninger om hvem vi er.

Kast spørgsmål herind, som I ønsker belyst.

Jeg har allerede tænkt følgende ind:

Alder
Uddannelse
Job
Grunde til at holde høns
Antal år man har haft høns
Antal høns man har
Om man havde høns som barn
Om man har andre dyr og hvilke

Come on, 100 hjerner tænker bedre end 1.

Og mht. skemaet - er det nok afstemningsfunktionen jeg skal bruge, men mon ikke Finn eller en anden hjælper. ;)
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Chris

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 07 Marts , 2011, 08:48 »
Det kunne være sjovt at se, om der er en 'typisk' forumbruger....

Kunne også indeholde info om:

- køn (ikke ja/nej/meget, men mand/kvinde ;-)
- bosat i hvilken landsdel
- bor på land, i by eller midt i mellem
Lykkelig ejer af en blandet hønseflok, 0.1 Kleiner Münsterländer og 1.0 Ruhåret Hønsehund

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #14 Dato: 07 Marts , 2011, 08:58 »
Godt nok Jette. Vi står i kø  /o

Fedt billede!   /o
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.