Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken hund har i og hvorfor?  (Læst 8299 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Hvilken hund har i og hvorfor?
« Svar #60 Dato: 04 Marts , 2011, 22:48 »
Jeg synes også at det lyder som en bullmastiff. Intet er bedre end en bullmastiff, det skulle da lige være to  *p
Så er der heller ikke nogen som griner af din vagthund  ;)

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #61 Dato: 04 Marts , 2011, 22:51 »
Ja se, der ville jeg nok vente med at grine til 'mødet' var overstået, og jeg var vel i sikkerhed.
Mvh
Erik Andersen

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #62 Dato: 04 Marts , 2011, 22:54 »
Ja se, der ville jeg nok vente med at grine til 'mødet' var overstået, og jeg var vel i sikkerhed.

Hæhæ - vel i sikkerhed = udenfor savl-radius  ;)
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #63 Dato: 04 Marts , 2011, 23:00 »
Ja tak. Kender problemet fra min GD, selvom det sikkert er endnu større med dine hunde, når der lige skal rystes hoved/læber efter at have drukket vand. ;D ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #64 Dato: 05 Marts , 2011, 00:03 »
Ok, så siger vi det Wanda. Tror nu nok at hvis jeg mødte en puddel der prøvede at lege vagthund så ville jeg  *g

kan dagtens sætte mig ind i det... ;)
Vores landcherif havde en stor kongepuddel og må tilstå at det sq så lidt komisk ud når han kom spadserende i fuld politiuniform med hunden ved siden ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene-P

• Passiv bruger
    • Urbrand
« Svar #65 Dato: 05 Marts , 2011, 10:50 »
Uha sådan en Engelsk Mastiff ville jeg SÅ gerne have som vores nye hund, men manden synes desværre de bliver for store og dyre i foder  :(
Eller en Bullmastif, SUK de er dejlige, men manden vil heller ikke her være med, men det er fordi de er på obs listen og han vil ikke risikere at skulle byde endnu en hund at den pludselig skal gå med mundkurv på fordi der sider mennesker der ikke aner et klap om hunde og laver trælse love (vi har en Amstaff nu som er rigtig ked af sin mundkurv) så vi prøver også at finde den rigtige race og har mange af de samme kriterier som i har Johanne, men det er super svært når man nu er 2 der skal være enige  :D

0.2 Orpington, 0.1 Plymouth Rock, 0.1 Wyandott, 0.2 Lys Sussex, 0.1 Barnevelder, 0.1 sort Australorp, 0.1 Skånsk Blomsterhøne, 2.1 blandinger, 1.2 Dværg Orpington, 0.4 Moskus ænder, 3.6.0 Fransk Vædder, 1.1 Dværgvædder, 0.1 Hollænder, 0.1 Blanidings kaniner, 0.1 Amstaff, 0.2 Maine Coon

Offline KEW

• Bruger
« Svar #66 Dato: 05 Marts , 2011, 11:31 »
Det er vel ikke så meget dem der laver loven som har problemet det er vel de mennesker som ønsker en sådan hund af forkerte grunde (potens forlænger)
Og sælgere der ikke sortere sine kunder og siger nej til forkerte typer.
Obligatorisk undervisning inden køb af hund med eksamen.
Sælger må kun sælge til en kunde med beviset.
Derved kan begge rets mæssigt straffes.
Samt når hunden er anskaffet så står den på X-antal hundetræningstimer.
Det vil sortere størstedelen af uheldige elementer fra både avlere og kunder.
Hunde vil formodentligt også få en ordentlig opdragelse.
Drastisk ja men jeg tror det er den eneste vej for at det er fair for avlere,ejere og hunden uanset race... lige vilkår.
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #67 Dato: 05 Marts , 2011, 13:52 »
uhm jeg har en welsh corgi prembroke ( kvæg hyde hund ) jeg har prøvet at have labradog/newfaundlænder men denne welsh corgi slår alt...
den er en mellem hund.. hurtig og kærlig.. kræver ikke meget og så er den en kanon børnehund!

jeg har forelskede mig i racen første gang jeg så den og derefter læste jeg rigtig meget om den.. (den skulle være gøende) det har min hund bare glemt at læse...for hun gør hun når jeg ikke er hjemme hvis der alså kommer nogen!
hun er rigtig god til fodboldt og er en rolig hund inden for
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #68 Dato: 05 Marts , 2011, 14:21 »
se lige her....
høns, ænder, hunde, katte...

Offline mvp1972

• Passiv bruger
« Svar #69 Dato: 05 Marts , 2011, 14:57 »
Amerikansk bulldog, Samson, fik ham da han var 5 år for at give ham et godt hjem (den gamle ejer skulle flytte i lejlighed medens han byggede hus og det ville han ikke byde hunden) godt for os.
Har ham på grund af et godt vov skulle gerne sende uønskede personager et andet sted hen.
Nøjes fint med at komme i haven, vil gerne ud og gå hvis vejret er godt.
Fik ham kastreret efter 1½ år hvilket gav noget ro.
Vi overvjer allerede afløseren da den Amerikanske Bulldog desværre er på obs listen, vi er inde omkring Grand Danois eller en anden stor hund.

Offline Lene J

• Passiv bruger
« Svar #70 Dato: 05 Marts , 2011, 16:11 »
Til MorAnna,

vil lige gøre opmærksom på at hunden på billedet er en mastino napolitano ( en af de italienske mastiffer) og ikke en engels mastiff som teksten siger.
Og sådan 2 har vi, dog ikke i den størrelse ;).....

Jeg havde forelsket mig i racen engang for ca 15 år siden da jeg læste om dem i en hundebog. Så så, at der ville være nogle representanter med racen til en stor hundeudstilling i brøndby, tog der ind, og blev enig med mig selv om at det ikke var noget for mig pga af det savl gardin der hang fra mundvigene på den ene.
Da jeg så mødte henrik havde han sørme 1+ en rottweiler.og jeg blev totalt forelsket i racen igen. Archibal var den blideste mest kærlige hund jeg nogensinde havde mødt til trods for størrelsen.En mastino fylder meget, både fysisk og psykisk, det fandt vi ud af da vi mistede ham pga en hjerneblødning da han var 8,5 år. Vi havde stadig rotten og så en blandingshund, men her blev tomt.....
Efter at have kigget lidt på andre racer, blev vi enige om at finde en mastino igen. Og da der ikke er lavet et kuld i DK siden 2003, måtte vi til udlandet. Vi fandt en skøn lille dreng nede ved Berlin, men han blev kun 1,5 år, han havde forstørret hjerte. På den igen, denne gang kørte vi til Holland efter 1 tæve, for nu ville vi prøve at lave et kuld herhjemme. Efter lidt kiggen rundt omkring i europa og uden for, fandt vi en skøn dreng i Serbien, som vi hentede hjem på en 4 dages tur mellem jul og nytår 2008.
For at avle racen med papirer i DKK skal de udstilles med et godt resultat og så skal deres hjerte undersøges og de skal fotograferes for HD og AD. Tøsen fik en rigtig god placering på en stor udstilling, hende hjerte var perfekt og så viste det sig at hun havde E hofter og 3`er albuer. Øv øv øv øv der røg lige alle vores håb, ønsker og drømme ud af vinduet.
Nu er mastinoen temmelig speciel mht led og muskler; de er på det nærmeste hypermobile, dog uden at have gener af det, og de kan åbne kæberne 15% mere end andre hunde, så vi håber vi kan have tøsen mange år endnu før hendes hofter og albuer begynder at generer hende.
Jeg kalder dem for mine blide kæmper for de er virkelig meget kærlige og kælne, men kan dog godt sige det der skal siges når der er nogle ved lågen. De er nogle rigtig hygge-ører og ligger gerne i hver sin sofa, og så må vi andre bare skubbe og mase for at komme til.
Vi får aldrig et "Bo-Bedre" hjem da de har en tendens til at tage lige så meget vand med i muleskægget som de har drukket, og selv om vi tørrer og tørrer når de kommer ind, bliver det aldrig helt tørt. Og når 2x70 kg leger/"slås"/ løber efter hinanden er det bestemt ikke sikkert at møblementet helt står på sin plads når de er færdige :)
Jeg er og bliver til store racer
0,1 orpington
1,0 Mastino Napolitano
0,1 Blandings hund

Offline Fortuna

• Passiv bruger
« Svar #71 Dato: 05 Marts , 2011, 17:18 »
Wanda- Kæresten vil IKKE have puddel :'( jeg tror ikke engang han er klar over at vi har silker ::)?

Han kan godt lide mine brahmaer- findes der en brahma hund? ;)

Der findes en Brahma hund - en Grand danois blandet med en korthåret Skt. Bernhard - fantastisk hund!!  *b
1.6 Dværg wyandotter (Gul blå/columbia)
0.2 Dværg wyandotter (Hvid blå/columbia)
2.1 Børn.
1.0 Dejligste mand
0.1 Blandingshund alias Scooby Doo
0.1 Villa villekulla hønsehus

Villa villekulla - lidt skæv på den fede måde ;-)

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #72 Dato: 05 Marts , 2011, 18:04 »
Åh, må vi ikke se et billede  ::) :D
Mvh Marianne

Offline Fortuna

• Passiv bruger
« Svar #73 Dato: 05 Marts , 2011, 18:47 »
Åh, må vi ikke se et billede  ::) :D
Først var den lille, så blev den stor, passer både på høns og børn og spreder masser af  *p
1.6 Dværg wyandotter (Gul blå/columbia)
0.2 Dværg wyandotter (Hvid blå/columbia)
2.1 Børn.
1.0 Dejligste mand
0.1 Blandingshund alias Scooby Doo
0.1 Villa villekulla hønsehus

Villa villekulla - lidt skæv på den fede måde ;-)

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #74 Dato: 05 Marts , 2011, 20:03 »
Først var den lille, så blev den stor, passer både på høns og børn og spreder masser af  *p

HAn er fantastisk :) sådan en vil jeg også have ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.