Skal kunne kyle en ræv ud af haven
Skal kunne sige farvel og tak til en rotte.
Skal kunne lære at lade høns og kyllinger være.
Skal kunne være lidt vagthund, det er nu dejligt med en hund til at passe på en når kæresten er ude at rejse
Skal være nem at have med ude, i byen, besøge familie, handle, altså rolig og glad af temperament
Skal ikke være en alt for aktiv race, men jeg vil også gerne have en hund at gå ture med.
Skal kunne bo med en kat
Skal ikke være en strejfende race, sådan så den kan få lov at løbe lidt fri når vi går tur, løbe frit rundt i haven. Altså ikke en som bruger dagen på at udtænke hvordan den kan stikke af.
Skal ikke have det største jagt instinkt
Skal være villig til at lære/nem at træne
Skal helst være korthåret(siger kæresten)
Skal ikke være alt for dominant, så nok ikke en hanhund
Skal være nem at gå tur med(ikke kæmpestor hund som trækker)
Skal være dkk registreret
1. der ryger de små hunde med mindre det er en hidsig satan og så ryger punkt 3-5-7 klart
2. nogen af de små racer er faktisk avlet til rotte jagt sååå men ellers tror jeg kun store/tunge hunde ryger her.
3. spørgsmål om opdragelse samt temprament på den hund i køber.
4. vagthund.. hmm større hunde generelt men hyrde/jagt-hunde er nok nemmest her
5. igen spørgsmål om opdragelse dette skal selvfølgeligt ske uden at kue hunden.
6. de fleste hyrde/jagt-hunde kræver en del motion selv en labber. det hjælper også godt på hunden at den har fået godt med luft så den er naturligt kørt ned i gear resten af aftenen.
7. igen spørgsmål om opdragelse dette skal selvfølgeligt ske uden at kue hunden.
8. igen spørgsmål om opdragelse dette skal selvfølgeligt ske uden at kue hunden.
9. der røg jagt hunden..
10. bingo til hyrde hunden...
11. ja det finder i jo selv ud af..

12. helt korrekt. der skal kæresten nok passe på ikke at blive for dominerene overfor tæven
13. igen en tæve og af middel størrelse vil passe.
14. opsøg klubber for den type i gerne vil have og sæt jer ind i hvilke avlere der er seriøse og yder en vis service/garanti evt. snak med flere gerne uden der er hvalpe da de ER meget forstyrrende og sælger som skidt

klart en fin liste...
håber ikke nogen føler sig stødt af mit syn på racer eller i det hele taget mit B7 på sagen