Naiv !
En bruger herinde fik efter aftale tilsendt nogle rugeæg – betalte efter modtagelsen for dem over netbank for både rugeæg og fragt.
Desværre var ruge resultatet ikke positivt – ingen kyllinger iflg. brugeren. Jeg har ruget fra samme stamme med positivt resultat både før og efter!
Jeg tilbød naivt at levere nye rugeæg – brugeren skulle kun betale for fragten, vedkommende ville dog gerne betale for æg også, så ingen ko på isen der.
Der gik nogen tid, endnu mere tid – jeg hørte intet, fik heller ingen penge.
Efter lang tid tillod jeg mig at sende en pm og spørge til resultatet, samtidigt kom jeg med en hentydning til de manglende fragt penge.
27. decemper 2010. Svar i en pm:
Ej det må du undskylde mange gange, jeg er fuldstændig kommet fra at sende penge til dig, gør det med det samme. Ud af de æg du sendte var der 6 befrugtet men der kom ingen kyllinger desværre, tror jeg har været uheldig i år. ( Jeg udelader resten af pm, da vedkommende ellers kan blive genkendt ved navn )
17. februar 2011 sendte jeg igen pm til vedkommende:
Ikke at det er mange penge, det er mere princippet - jeg kan desværre stadig ikke se, der er gået penge ind for fragt af rugeæg.
Jeg kan se, at beskeden er læst, men har endnu ikke fået svar – heller ingen fragt penge.
Synes vi skal behandle hinanden ordentlig, og betale det vi aftaler – men jeg er nok bare naiv og for godtroende.
Egon Lund Nielsen.