Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dumt  (Læst 2691 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Egon Lund Nielsen

• Bruger
Dumt
« Dato: 01 Marts , 2011, 00:02 »
Naiv !

En bruger herinde fik efter aftale tilsendt nogle rugeæg – betalte efter modtagelsen for dem over netbank for både rugeæg og fragt.

Desværre var ruge resultatet ikke positivt – ingen kyllinger iflg. brugeren. Jeg har ruget fra samme stamme med positivt resultat både før og efter!

Jeg tilbød naivt at levere nye rugeæg – brugeren skulle kun betale for fragten, vedkommende ville dog gerne betale for æg også, så ingen ko på isen der.

Der gik nogen tid, endnu mere tid – jeg hørte intet, fik heller ingen penge.

Efter lang tid tillod jeg mig at sende en pm og spørge til resultatet, samtidigt kom jeg med en hentydning til de manglende fragt penge.

27. decemper 2010. Svar i en pm:
Ej det må du undskylde mange gange, jeg er fuldstændig kommet fra at sende penge til dig, gør det med det samme. Ud af de æg du sendte var der 6 befrugtet men der kom ingen kyllinger desværre, tror jeg har været uheldig i år. ( Jeg udelader resten af pm, da vedkommende ellers kan blive genkendt ved navn )

17. februar 2011 sendte jeg igen pm til vedkommende:
Ikke at det er mange penge, det er mere princippet - jeg kan desværre stadig ikke se, der er gået penge ind for fragt af rugeæg.

Jeg kan se, at beskeden er læst, men har endnu ikke fået svar – heller ingen fragt penge.

Synes vi skal behandle hinanden ordentlig, og betale det vi aftaler – men jeg er nok bare naiv og for godtroende.

Egon Lund Nielsen.
« Senest Redigeret: 01 Marts , 2011, 17:42 Fra Egon Lund Nielsen »

Offline Bo Skov Kokholm

• Passiv bruger
Sv: Dumt
« Svar #1 Dato: 01 Marts , 2011, 00:08 »
synes det er trist at der er nogen eller en der er sådan.. man skal stole på hinanden eller os skal man vælge først at sende æg når man har modtaget penge men sådan skulle det jo helst ikke være....

Bo
med venlig hilsen Bo

1,4,2 gråstribet dværg maran
0,1 araucana sort
0,1 araucana/maran blanding gråstribet
0,2 hybrid
1,1nymfeparakit
0,1 min bette hund
0,1 kanin
1,1 børn
0,1 kone
2 Stk bistader

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #2 Dato: 01 Marts , 2011, 00:14 »
Det er trist... men jeg sender aldrig æg før jeg kan se betalingen er gået igennem, jeg er dog aldrig blevet snydt men tanken om at blive det, har gjort at jeg først vil se pengene på kontoen før jeg sender...

Og når man vælger at få sendt æg med posten er det på købers eget ansvar, om der kommer noget ud af det eller ej ;) æggene kan jo være ubefrugtede men post danmark er heller ikke altid søde ved ens små æg :o
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Ingrid

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 01 Marts , 2011, 00:27 »
Det er trist at noget sådan sker. Og så herinde :-\
Især fordi, at det er vores hobby, vores tid og kærlighed. Man gør jo andre en tjeneste. Det er netop ikke for at tjene en masse penge (de er såmænd forsvundet i timelønnen for at pakke æggene ned).

NEJ - ikke noget med udlevere navne her på Forum!
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #4 Dato: 01 Marts , 2011, 05:58 »
Det er en rigtig træls oplevelse du der har. Desværre

Tak fordi du ikke nævner navn. Det fører erfaringsmæssigt kun til mudderkastning og gensidige beskyldninger.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline mariegaard

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 01 Marts , 2011, 08:05 »

Det er trist... men jeg sender aldrig æg før jeg kan se betalingen er gået igennem, jeg er dog aldrig blevet snydt men tanken om at blive det, har gjort at jeg først vil se pengene på kontoen før jeg sender...

Og køber sidder måske og tænker: "Hmmmm, bare mine (forudbetalte) penge ikke går tabt, så det at turde have tillid går begge veje, som jeg ser det.

Og når man vælger at få sendt æg med posten er det på købers eget ansvar, om der kommer noget ud af det eller ej ;) æggene kan jo være ubefrugtede men post danmark er heller ikke altid søde ved ens små æg :o

Dette er jeg meget enig i, det er jo spillets regler  :)

Men trist sådan noget sker her, det er ellers sådan et dejligt forum /o
Mvh. Peter (og Marianne)

1.3 guld/sort båndet Brahma
1.3 sølv/sort båndet Brahma
1.3 gul/sort colombia Brahma
1.3 sort/kobber Maran
1.3 sort kæmpe Jersey
1.5 lys sussex
1.5 gul/colombia sussex
1.3 trefarvet sussex
1.4 Hvid moskus and
 Duer
 Katte
 Hunde

www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.raceduen.dk

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #6 Dato: 01 Marts , 2011, 09:17 »
tja.....derfor køber og sælger jeg kun personligt  /o
Jeg blev selv snydt så vandet drev da jeg solgte en vare, fordi jeg var så godtroende at sende pakken før betalingen var gået ind  /d
Sikke mange åndsvage undskyldninger på, hvorfor pengene ikke var gået ind, der findes  >:(
Jeg opgav til sidst da det kun drejede sig om 200 kr  ::)
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 01 Marts , 2011, 09:35 »
Nej hvor jeg syntes at det er for dårligt af vedkommende >:(
Syntes at det mindste man kan gøre er at betale når de er nogle der er flink og gør sig det besvær det er med at sende en pakke og lægge ud for porto + æg.
Men nu har vi lært det, pengene på bordet inden afsending, men det er der vel heller ikke noget forkert i.
Håber at der er en der sidder med en MEGET dårlig smag i munden lige nu og ser at få betalt MED det samme.
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

Offline preben r

• Bruger
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
« Svar #8 Dato: 01 Marts , 2011, 10:44 »
Surt når nogen ikke holder deres aftaler /d
med hensyn til fragten kan man jo aftale at modtageren selv går ned på posthuset og sender en såkaldt (pakkelabel)til 75 kr som dækker op til 5 kg  med navn og adresse som afsenderen bare skal sætte på pakken så er fragten da betalt jeg har selv lige modtaget æg på den måde jeg skrev til afsenderen at hvis jeg fik hindes adresse kunne jeg sende sådan en det var den nemmeste måde at betale fragten på

skal man så betale for æggene kan modtageren  betale dem ind  på bank konto på den måde er det kun prisen på æggene der  kan gå tabt man skal jo ikke lægge penge ud til fragten.
« Senest Redigeret: 01 Marts , 2011, 11:00 Fra preben r »
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 01 Marts , 2011, 10:46 »
Der må sidde en med en meget grim smag i munden!
Selvfølgelig betaler man det, man aftaler.
Men det med tilliden er svært, jeg ville heller ikke turde sende noget (hvis det var dyrt), før pengene var gået ind, men som køber kan man jo også frygte, at man sætter pengene ind til en plattenslager.
Jeg har selv på et tidspunkt samlet penge ind til en buket, og den sidste person fik jeg aldrig penge fra, jeg skrev mange gange, men fik aldrig pengene, der var også en del forklaringer, undskyldninger og tomme løfter.
Det værste er så ikke, at man ikke får sine penge, men at man efterfølgende bliver meget mere mistroisk. :(
Preben, god idé med den pakkelabel  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jytte

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 01 Marts , 2011, 11:25 »
Det var nemlig en rigtig god idé med den pakkelabel, så får man heller ikke skrevet forkert adrs. /o
Blandet landhandel, dog med Hollandsk toppede, stor race som ren avl.
1.1 riesenschnauzer
1.0 Tålmodig ikke hønse mand

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 01 Marts , 2011, 18:14 »
Ja det er lidt trist med den slags "kunder", man bliver squ så sur  >:(
Men mon ikke at vedkommende i en fandens fart får fundet muldvarpeskindet frem, og får betalt for æg og fragt efter denne reminder  ::)
« Senest Redigeret: 01 Marts , 2011, 18:29 Fra Bjørn Nielsen. »

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #12 Dato: 01 Marts , 2011, 18:44 »
Det er dårligt at lade være med at betale, der er som skrevet længere oppe, noget arbejde med at pakke æg.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 01 Marts , 2011, 19:44 »
jeg tænkte først gud hvor smart kan man sende ruge æg????

jeg synes det er rigtig ærveligt at der er uærlige folk... håber du får dine penge!

jeg sender aldrig noget afsted før pengene er der...
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #14 Dato: 01 Marts , 2011, 19:49 »
Det er næsten "lige så godt" som når sælger forlanger en anden og højere pris ved afhentning af hønsene end aftalt. (sådan en historie har jeg nemlig også hørt)

Men at sende rugeæg bunder helt sikkert på gensidig tillid.

Og hvad er rigtigst :
1) æggene sendes først, når pengene er modtaget ?
2) pengene betales først, når æggene er modtaget ?
« Senest Redigeret: 01 Marts , 2011, 20:03 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub