Ja jeg var også lige ude, forleden dag, for at fortælle mine Ænder, at de kan prise sig lykkelige over, at det var her de kom til at bo...
Men altså ikke fordi jeg behandler mine pænere, end dem der tog sig af de andre familiemedlemmer....
Kun fordi, at resten af deres familie ( I hvert fald den del vi kender ) også forleden nat, måtte fælle skæbne med et par moskusænder, ved at blive udvalgt til Mikkel Rævs udgave af Mikkels Nat...
For ham er det vel også en Festaften... Dog må man da håbe for Mikkel, at han har mere end en om året....
Og ja... Mine lukkes inde, hver nat... ( Men selv det, har han somme tider fundet råd imod ) Og de lukkes også rimeligt sent ud til hverdage, først omkring Kl 09:30... Jeg ved ikke om hønsene er utilfredse med dette... Men det har den fordel, at det nu er mere end 1 år siden, Mikkel har taget selv...
Jeg ved han er der, og han får, hvad der nu kan tildeles ham.... Så om det er min Rævedressur, der har virket... Eller området er kommet i balance, så der er nok af Mikkelmad, så han ikke behøver, at gå på rov, er jo ikke let at sige....
Men jeg kan godt huske følelsen, når man rydder op efter ham, hvilket de to, jeg fik trængt op i en krog, fik at føle... De havde ryddet deres sidste hønsegård.... Man skammer sig næsten over at indrømme, at det var meget lettere at aflive disse, end at hugge hovedet af en syg høne.... Okay, den ene, det var næsten også medlidenhedsdrab, og den anden, var nu heller ikke langt derfra.... Selv om den var flot, i forhold til den første, var de begge slemt plaget af Skab...
Den der går her nu, ser flot, sund og rask ud... Og jeg tror på, en sund og rask ræv, går ikke i hønsegården, hvis det ikke er strengt nødvendigt.
Men så vidt jeg ved, har Politikerne vist glemt at ophæve suspensionen af braklægningsordningen... Så jeg er bange for, at vi skal ruste os til krig med Mikkel... For det er jo hans køleskab, man har slukket for strømmen til.
M.V.H....Benny..