Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Det kalder jeg da lidt af et æg  (Læst 5402 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Det kalder jeg da lidt af et æg
« Dato: 25 Februar , 2011, 10:28 »

Sådan til dagligt, er jeg ellers ikke sådan lige at dupere... Men må da alligevel indrømme, at jeg da smiler lidt bredere, hver gang man samler et æg ind, der sådan er lidt ud over det sædvanlige...

Så de der 90 til 100 Grams æg, imponerer mig ikke så meget mere...
Men indrømmer da, at når de nu når 110 - 120 gram, så går jeg da ind og vejer dem, for man lever jo altid i håbet, om at slå mine gamle Striptease danserinder, ( De blev senere røde ) Kæmpehøns, som en dag havde lagt et æg, på intet mindre end 130 Gram....

Wow manner, dette skete så i går... Mine ellers ret så beskedne, men ellers glimrende æglæggere... ( Røde Lohmann ) Som da meget sjældent lægger æg i S, og knap så sjældent i M, men da rimeligt normalt lægger i L & XL i går overgik, ikke bare sig selv, men også disse gamle Striptease danserinder, ved at lægge et æg, på intet mindre end 137 Gram....

Den gamle rekord, var adskillige år gammel, så nu er det jo spændende at se, hvor lang tid denne får lov at stå...

Det er måske ikke så let at se på billedet... Men der er altså ikke nogen, som jeg ville kalde små æg i bakken...  ;D  ;D  ;D

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Det kalder jeg da lidt af et æg
« Svar #1 Dato: 25 Februar , 2011, 10:37 »
AV for pokker :-\..det må vist være rekorden /o

Jeg har èn gang fået et æg på 130 g, og det syntes jeg var så synd for hønen. Det gjorde hun vist ogå selv, for hun lægger sådan nogle sjove meget aflange æg nu :D
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 25 Februar , 2011, 11:22 »
Stakkels høne ::)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 25 Februar , 2011, 12:06 »
Har en blomsterhøne der fast hver dag lægger æg på 70-80 gram, det er også meget, men den der slår da alt ::)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 25 Februar , 2011, 14:53 »
Tillykke med det. Og auuuuuu for den stakkels høne.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 25 Februar , 2011, 16:57 »
Flot stort æg, men jeg føler nu også lidt med hønen.   ;)
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #6 Dato: 25 Februar , 2011, 19:38 »
Der må da vist være mere end en blomme i det æg! Stakkels høne, men et flot æg!
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Benny

• Passiv bruger
    • Hovsaarten
« Svar #7 Dato: 26 Februar , 2011, 14:35 »
Hej Alle

Ja ganske vist er dette usædvanligt stort, men altså æg op til 120 Gram er på ingen måder, usædvanlige... 100 Grams æg, betragtes næsten som almindelige, men ellers syntes jeg disse Lohmann normalt lægger flotte store æg....

Om det har forbindelse til det store æg, skal jeg ikke kunne sige, og da langtfra om det er samme høne... Men i går var der så et lille bitte uskyldigt et, på sådan lige lidt under ½ størrelse af normalen....

Men indrømmet, jeg kunne da ikke dy mig, og kiggede da godt nok efter en høne, med en lettere anstrengt gangart, men fandt dog ingen.

Egentligt også lidt ejendommeligt, men jeg har faktisk aldrig fundet blodspor på store æg... Men har da sommetider set det, men på æg af almindelig størrelse....

Så vi må bare konstatere, at høns har stadig hemmeligheder, som de beholder for sig selv...

Men det er vist ikke landsdelsrekord, for jeg mener at huske, at der her i sommer, var en i de små Nordjydske aviser... Hvis jeg ikke husker helt galt, en fra Hirtshals, der havde fundet et æg... Og jeg mener det var 155 Gram... Så hvis det var den, hønen ville slå, mangler der lidt endnu  ;D  ;D  ;D

M.V.H....Benny..

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #8 Dato: 26 Februar , 2011, 14:39 »
WOU :o! Er du mon helt sikker på, at der ikke har sneget sig en struds ind i redekassen? ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Benny

• Passiv bruger
    • Hovsaarten
« Svar #9 Dato: 28 Februar , 2011, 15:10 »
Hej Tanja

Sikker kan jeg selvfølgelig ikke være... Men den eneste Struds jeg lige har set på de her kanter, er konen... Men hun var endnu ikke kommet hjem fra jobbet... Så meget tyder på, hun er uskyldig...

Emu'er har jeg heller ikke set nogle af... Så med mindre det skulle være et får, der havde sneget sig ind i redekassen... Hvilket de ikke burde kunne ( Der er tremmer for indgangen.... Netop fordi et lam, elskede at smutte ind i hønsehuset, og æde deres mad... Så den mulighed burde også være udelukket... Så reelt set, der er vist kun hønsene tilbage  ;D  ;D  ;D

M.V.H....Benny..

Offline mersbækgaard

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 05 Maj , 2011, 09:27 »

Må indrømme at vi osse til tider har Meget store æg, her er det ikke unormalt at æggene ikke kan ligge ved siden af hinanden i bakkerne.
   Nå ja jeg er ny herinde, men har 27 stk lohmann.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #11 Dato: 05 Maj , 2011, 12:31 »
Velkommen på forum, Ann :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk