Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Må jeg vise min egen lille kylling. :o)  (Læst 2559 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

• Bruger
Sv: Må jeg vise min egen lille kylling. :o)
« Svar #30 Dato: 22 Februar , 2011, 17:14 »
Jeg sover fint om natten  ;D Han ammer og vi sover videre.
Jeg er vist meget heldig med mine børn ang nattesøvn. *e
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #31 Dato: 22 Februar , 2011, 18:47 »
STÆRKT /o Pernelle, det er den største gave du kan give Silas.
Jeg ammede også en lille pige i samme opgang som os, da vi havde tvillingerne, hendes mor kunne ikke amme, så hun kom forbi med hende nogle gange om dagen, og der var jo rigeligt til alle tre unger.
Amning er altså bare noget af det mest hyggelige. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 22 Februar , 2011, 18:54 »
Rigtig hjerteligt tillykke med det lille vidunder  *h
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #33 Dato: 22 Februar , 2011, 20:03 »
Ja amning er dejligt og tror selv på det giver det bedste til sit barn.

Selvfølgelig skal man jo ikke amme for en hver pris. Men så er det jo rart der findes nogle der overproducere  /o Og endda vil dele med andre.

Ja det var en noget lang vej, for at få den op og stå. For mælkeproduktionen dalede også utroligt meget på et tidspunkt. Men kunne simpelthen ikke tro på at det ikke kunne lade sig gøre.. Når han nu egentlig gerne ville hyggespise der ved brystet. Han havde bare ikke kræfterne til det og blev også rimelig utålmodig.

Jeg investerede i sådan en pumpe til derhjemme, og så var det ellers bare igang hver 3 time.. Og være glad for man kunne give ham så meget som muligt. Og begyndte at blive lidt smådesperat i tak med han behov steg.. Gudskelov fik han jo også flere kræfter.

Så vi startede ud med amning, så supplere med min udpumpet mælk. Og til sidst troede jeg egentlig der var noget galt. For han spiste ikke noget på sin flaske?? Og syntes ikke han lå ved brystet i ret lang tid.

men han er blevet dygtig  *p

men alt i alt kommer det sig af.. Jeg er som sagt af en opfattelse af min mælk er bedst.. Og så er jeg simpelthen alt for nærrig til at købe modermælkserstatning, som tager en krig at lave. og lugter af sure tæer  ;D Selv det at bruge ½ time hver 3 time for at malke ud fandt jeg mere nemt!! og varme en flaske på den gammeldaws måde.

Så er det sgu mere praktisk med madpakken med, tempereret og ikke genopvarmet.

Og man behøvet egentlig ikke stå ud af sengen om natten.

Men finder det så smukt!! at folk gerne giver et bryst med.. Nu de har nok!!

det tror jeg mange børn sætter pris på. For det har en hel anden sammensætning end det på dåse.
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 22 Februar , 2011, 21:00 »
tillykke med den bitte - vores Emil var også født 5 uger før tiden, 1710 g, kunne ikke spise selv, men jeg var stædig og mælkede ud og så var der sondamad....lille rør i næsen og så hælde lidt ad gangen  af udpumpet mælk... han lærte det først efter par måneder at sutte /o
Nu er Emil knap 9 og ingen forskel på jævældere
det går bare meget stærkt.
god vind fremover
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #35 Dato: 22 Februar , 2011, 21:15 »
Nu bliver jeg vist nødt til at holde op med at følge med i den her tråd, ellers bliver jeg skruk 8)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #36 Dato: 23 Februar , 2011, 13:42 »
Ej, hvor sjovt, at du også har tvillinger, Lærke /o
Jeg fik vores tvillinger, da jeg var 19, det var lidt hårdt, for jeg læste jo, og insisterede på at amme 100 %. Jeg var dog så heldig at jeg efter to mdrs. indlæggelse fødte to fuldbårne drenge. Så vi havde ikke det at slås med, som I har været igennem.

Ja det er dejligt med to, men hårdt ;D , Jeg var alene med mine tvillinger og ammede begge til de var over et år, jeg nægtede at få hjælp fra kommunen for der var ingen der skulle kunne komme og sige at jeg ikke kunne klare mine børn selv ;D og så fik jeg lige set at jeg har skrevet at mine drenge også var 5 uger fortidligt på den? men det passer altså ikke ;D de var 8 uger fortidligt. Men den mindste jeg har, han blev født 5 uger for tidligt... og er nu en frisk og rask dreng på 5 år ;)
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)