Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Må jeg vise min egen lille kylling. :o)  (Læst 2557 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tommy L Andersen

• Passiv bruger
Sv: Må jeg vise min egen lille kylling. :o)
« Svar #15 Dato: 22 Februar , 2011, 11:32 »
tillykke han er dejlig husk at nyd det lige pludeselig er de store  ;)
M.V.H Tommy
 0.4 vorwerk  0.1 rir
 1.4 kobberfarvet maran  0.1 blomsterhøns 0.2 hvide æglæger  1.1 engelske araucana  1.0 hund kooiker  2.1 børn  0.1 kone

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #16 Dato: 22 Februar , 2011, 11:36 »
Jeg har 2  ;D Den ene født 06-06-09 den anden 12-11-10  /o
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #17 Dato: 22 Februar , 2011, 11:55 »
Tillykke med den lille fine dreng... <I <I <I

Jeg har prøvet det hele på egen krop så ved hvad man går igennem med sådan en lille prematur.

Jeg fik tvillinger da jeg var 18år, født 5 uger for tidligt og begge med fødselsvægt på 1200g... i dag er de 12år og er vokset op uden komplikationer eller varrige men /o

igen... et kæmpe tillykke her fra :D
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 22 Februar , 2011, 12:18 »
Tillykke med ham, hvor er han dog sød!  /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Susanne

• Gæst
« Svar #19 Dato: 22 Februar , 2011, 12:31 »
Tillykke med din lille dreng, hvor er han dog fin!  /o

(Og mig, der gik her og troede, at P. Jakobsen var en Hr. P. Jakobsen - hehe! )

Vi har et barnebarn, der er født alt alt for tidligt og alt alt for lille. Hun er nu tre år og har tilsyneladende indhentet alt. I alle henseender.

God dag til jer  :D

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #20 Dato: 22 Februar , 2011, 13:03 »

(Og mig, der gik her og troede, at P. Jakobsen var en Hr. P. Jakobsen - hehe! )

Det troede jeg også  ;D
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #21 Dato: 22 Februar , 2011, 13:19 »
STORT Tillykke med ham, Pernelle  ;B
Hvor er han dog fin, jeg kan næsten fornemme duften af baby ved at se på billederne.
Jeg har sådan tænkt på dig i den sidste tid, for jeg var jo klar over, at du måtte have født.
Kram til dig og lillemanden *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #22 Dato: 22 Februar , 2011, 13:26 »
Nååårh, han er da bare så sød, og sikke en forskel på de to billeder!!! :p

Nu ved jeg ikke hvad I har tænkt på, når tiden nærmer sig, men jeg vil stærkt anbefale dagpleje, idet det lille miljø passer så godt til for tidlig fødte, frem for vuggestue... :) Desuden har mange dagplejere været på kursus i for tidligt fødte :)

Og husk, at hvis han viser tegn på at være lidt sansesart, og har brug for mere ro end de fleste, så kan I drøfte med dagplejekontoret, om han kan få en dobbelt plads, og dermed gælde for to :)

*b

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #23 Dato: 22 Februar , 2011, 14:16 »
Tillykke med den lille.

Det har ikke været nemt med for tidligt født barn, bekymring og sorg kan trække tænder ud, men han ser ud til at være kommet fint igen. Så nu kan du bare nyde ham  /o
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 22 Februar , 2011, 14:48 »
Stort tillykke .. han er smuk  *p
Med venlig hilsen Søs

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #25 Dato: 22 Februar , 2011, 14:52 »
Stort tillykke, Pernelle *h *p

Han ser helt perfekt og dejlig ud! Dejligt det endte godt og han fik sine elastikker ;D
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #26 Dato: 22 Februar , 2011, 14:58 »
Åhh tusinde tak allesammen..

Bliver helt rørt altså  *r

Bettina: Ja ok, var så ikke klar over du havde fået en mere og så lige over hinanden næsten  :o Får du nogensinde sovet så?  :D

Susanne + Bettina Jo jeg har skam været en frk. Pernelle hele tiden.  ::) Det står også under min hilsen i forum.  

Bullstar. Hold da op!! 18 år og førstegangs-fuldtidsmama til 2 premature.. kan kun sige respekt!! Og jeg syntes det var rimeligt hårdt, at være førstegangs mor. Og så endda  være "gammel" mor :o Men fik en god start på Neo i Næstved. De var meget gode til at hjælpe, informere og gjorde meget ud af, at man skulle huske sig selv. Så de så egentlig gerne man som far og mor stak af i et par timer eller 3. (gjorde dog ikke brug af det) er rimelig svært at slippe sin lille guldklump  *p  

Men er glad for at høre, dine 2 har det godt idag og uden mén. Det har jeg tænkt meget over.. Ikke så meget at han er 5 uger for tidlig (for det er jo ikke sååå meget, hvis han altså vejede det han skulle).. Mere hvilke mén det kan have givet at mangle nærring inde i maven. Og så samtidigt at være født for tidligt.

Christina.. Mange tak for info. Det var meget nyttigt at vide. Nu er jeg dog så heldig at gå hjemme, så på det plan har vi ikke travlt. Hvad angår hans udvikling, ja den er vi også helt rolige med :) Dog skal han jo ud og lære at gebærde sig socialt. Men vi er slet ikke så lang endnu. Lige nu, der er han jo bare en supermand. Og klarer den godt.
Men det var dejlig info  <E Og helt klart værd at oveveje.
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #27 Dato: 22 Februar , 2011, 15:52 »
Ej, hvor sjovt, at du også har tvillinger, Lærke /o
Jeg fik vores tvillinger, da jeg var 19, det var lidt hårdt, for jeg læste jo, og insisterede på at amme 100 %. Jeg var dog så heldig at jeg efter to mdrs. indlæggelse fødte to fuldbårne drenge. Så vi havde ikke det at slås med, som I har været igennem.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #28 Dato: 22 Februar , 2011, 16:03 »
åhh ja den ville jeg så undlade.. Men når du tør Marianne trods mændene på forum.  ;D Så vil jeg også gerne lige.

Jeg var af den mening Silas skulle have min mælk og helst via amning.. Men det var han jo for lille til i starten. Sutterefleksen skulle lige frem. Og som sagt var han for lille.

Kunne jeg ikke få min mælk op, var jeg fast besluttet på han skulle have donor-mælk.

Han var først flaskebarn med min mælk. Og har stort set kun været min mælk.

Men nu ammer vi fuldt ud!!! er jo bare lykkelig for at det lykkedes (efter vi kom hjem). Det siges jo, det praktisk taget er umuligt at få omvendt sit barn til bryst.
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Hebber

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 22 Februar , 2011, 16:26 »
Ih det er altså flot at gå fra flaske og til amning, respekt, det kræver tålmodighed og beslutsomhed. /o

Jeg har også ammet begge mine piger på 31 og 29, da jeg fødte den første, var der en dreng på afdelingen der var født ved kejsersnit, pga. problemer med moderkagen, da moderen ikke havde ret meget mælk og jeg havde rigeligt, spurgte personalet om de måtte tage det jeg havde malket ud, det måtte de jo selvfølgelig gerne, jeg skulle ikke bruge det.

Det fungerede så godt at vi selv aftalte med forældrene at jeg fortsat ville malke ud til drengen, når vi var udskrevet, og da faderen er falckmand kom der en ambulance hver dag for at hente 3-4 flasker mælk. (afdelingen støttede det med at sende en bunke engangsflasker med mig hjem).

Jeg mødte ham sidste sommer, og faderen præsenterede mig for sønnen, han vidste godt at jeg havde hjulpet, det var en kanon oplevelse.

Susanne
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle