Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Det er kooooooooldt  (Læst 1542 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline manniken

• Passiv bruger
Det er kooooooooldt
« Dato: 21 Februar , 2011, 21:16 »
Ja det er koldt her. Syntes lige jeg ville dele noget af min dag der nok er lidt forskellig fra dagen idag i Danmark. Som skrevet i en anden tråd skulle det blive koldt her natten til idag og det blev det, jeg ved ikke helt hvor koldt men omkring minus 20. Normalt når det er koldt falder temperaturen til omkring kl. 22 og det er så det. Men i nat faldt den hele natten og da jeg stod op kl. 6 faldt den endnu en grad indtil kl 7 mens jeg drak kaffe. Så var det ellers igang og hønsene fik varme kartoffelskræller (kogte) og jeg gik og brummede fordi det var for koldt til at komme i skoven med saven. Nå men op af dagen steg temp. til omkring minus 12 og så fes jeg af. Jeg fik skåret nogle "hængere" ned, så kan jeg ellers gå og lede efter dem når sneen forsvinder. For jeg kan nok ikke huske hvor jeg har hvad.
I skrivende stund er tempereturen på vej ned igen og kakkelovnen buldre lystigt. Men det ser ud til at der er lange udsigter til forår men det kan hurtigt skifte.
Og det fine er; Jeg får stadigvæk 4 æg fra 4 høns uden at de har lys. Jeg fodre dem med 1/3 havre, en 1/3 majs og en 1/3 hønsepiller når det er så koldt.

Husk at giv den der er nærmest et kram

Tommy

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: Det er kooooooooldt
« Svar #1 Dato: 21 Februar , 2011, 21:22 »
Lyder rigtigt hyggeligt /o

Ville godt kramme manden som sidder ved siden af men tror han ville bleve negativ hvis jeg prøvede for jeg er bare SÅ forkølet med feber og snot i hele hovedet ;D
Kan fortælle at det første han sagde til mig da han kom hjem i dag fra arbejde var: Hva'så hypokonder ;)
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 Februar , 2011, 21:28 »
Jean

Giv ham et los bagi istedet for et kram og send ham så ud i køkkenet for at varme noget rødvin der skal krydres med kanel og nelliker og det kan kun gå for langsomt.
Og så kan han så få lov til at BEDE om et kram

Kærligst

Tommy

• Bruger
« Svar #3 Dato: 21 Februar , 2011, 21:30 »
HiHiHi......øv har desværre ingen rødvin i huset...ellers tror jeg den var blevet drukket allerede igår hvor snotten rigtigt begyndte at tage til...

PS. Skal hilse igen fra manden.
Mand og 3 børn

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 21 Februar , 2011, 21:57 »
Tja så må han jo til lommerne, der skulle være en tank i nærheden efter hvad jeg husker fra min tid i Holbæk, jeg boede i sin tid i Knudskovparken, har de ikke rødvin , må han købe noget brun rom, gerne en Hansen og den dyre sorte. Så laver han en grog til Jean, godt med sukker og rom i et glas, spar ikke på rommen og så kogende vand på. Så er det snart slut med snot.
Med risiko for at blive spanket af mine mandlige medforumister kan jeg beskrive hvordan en morgen her ser ud; Jeg står op når det bliver lyst om sommeren er det jo tidligt. Og jeg holder af min morgenkaffe. Men først lukker jeg hønsene ud, fylder deres fodertrug og giver dem vand. Så skal hundene have en tur ud over markerne og så er det kattens tur til at få. Og så kan Tommy endelig få kaffe. Når så Basia (Barbara, min kæreste) vågner henad 8 får hun kaffe på sengen. Når hun så er ved at have fået øjne er der nok en kaffe på sengekanten. Senere laver jeg morgenmad, altid varm mad, røræg eller bacon med spejlæg , gerne med brasekartofler hvis jeg har nogle fra dagen før. Det kan også være sild med kogt æg og hjemmerørt mayonaise. Men altid noget med æg.

Husk at være der for hinanden

Tommy

• Bruger
« Svar #5 Dato: 21 Februar , 2011, 22:09 »
De har efterhåneden lukket alle tankene rundt omkring så vi skal helt ind til Holbæk hvis vi skal have en chance....men pyt med det, jeg har fundet den fedeste, sjoveste, vildeste tråd på et andet forum som omhandler "terrorist-kyllinger" så jeg hygger mig og griner så højt at jeg overdøver fjernsynet. ;D
http://www.backyardchickens.com/forum/viewtopic.php?id=441244&p=1
Mand og 3 børn

• Bruger
« Svar #6 Dato: 21 Februar , 2011, 22:28 »
Skal spørge fra husbonden om du har familie på Fyn?
Mand og 3 børn

Offline lis pedersen

• Passiv bruger
    • http://www.123hjemmeside.dk/greenhouse
« Svar #7 Dato: 22 Februar , 2011, 07:23 »
Så har du da tid til at så alle de frø du fik på havehygge

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 22 Februar , 2011, 07:34 »
Nej Jean , har ikke familie på fyn. Jeg er såmænd født i KBH.

Tommy

Hils manden

• Bruger
« Svar #9 Dato: 22 Februar , 2011, 10:31 »
Ja, Lis, du kan tro jeg skal have plantet frø, men tror lige jeg skal have slået min feber ned først for jeg har det rigtig, rigtig, skidt, og sover det meste af tiden, men så skal jeg også i gang.
Havde håbet på at få det gjort i denne uge men nu må vi se om jeg bliver frisk nok...
Mand og 3 børn

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #10 Dato: 22 Februar , 2011, 13:41 »
Tja så må han jo til lommerne, der skulle være en tank i nærheden efter hvad jeg husker fra min tid i Holbæk, jeg boede i sin tid i Knudskovparken, har de ikke rødvin , må han købe noget brun rom, gerne en Hansen og den dyre sorte. Så laver han en grog til Jean, godt med sukker og rom i et glas, spar ikke på rommen og så kogende vand på. Så er det snart slut med snot.
Med risiko for at blive spanket af mine mandlige medforumister kan jeg beskrive hvordan en morgen her ser ud; Jeg står op når det bliver lyst om sommeren er det jo tidligt. Og jeg holder af min morgenkaffe. Men først lukker jeg hønsene ud, fylder deres fodertrug og giver dem vand. Så skal hundene have en tur ud over markerne og så er det kattens tur til at få. Og så kan Tommy endelig få kaffe. Når så Basia (Barbara, min kæreste) vågner henad 8 får hun kaffe på sengen. Når hun så er ved at have fået øjne er der nok en kaffe på sengekanten. Senere laver jeg morgenmad, altid varm mad, røræg eller bacon med spejlæg , gerne med brasekartofler hvis jeg har nogle fra dagen før. Det kan også være sild med kogt æg og hjemmerørt mayonaise. Men altid noget med æg.

Husk at være der for hinanden

Tommy

Ej, hvor er det bare et sødt indlæg!!! *p Sidder her med et STORT smil på *h

• Bruger
« Svar #11 Dato: 22 Februar , 2011, 13:47 »
Jeg er så så heldig at her hjemme er det aftensmaden som bliver serveret for mig, men det er kun fordi min mand allerede er kørt på arbejde når jeg står op for at vække ungerne. ;D
Mand og 3 børn

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 22 Februar , 2011, 19:35 »
Man burde, efter min mening, servere noget for hinanden, det er lige meget om det er en kop kaffe, et glas te eller noget helt tredie. Det der er vigtigt at man gør noget for den/dem man holder af og viser det. At man viser at man elsker.
Nå men til en helt andet spor, har lige haft fat i min nabo, nu ved han at hvis han igen lader sin hund stå ude i en lænke i minus 20 grader om natten så får han sådan en på pispotten så han han kan lede efter sine tænder i flere timer. Det er nu 2. advarsel og han får ikke flere. Der er en ny lov der forbyder lænkehunde her men det tager sin tid inden det fiser ind men tror naboen forstod budskabet.

Husk nu... vis at man elsker og elsk igen

Tommy

• Bruger
« Svar #13 Dato: 22 Februar , 2011, 19:38 »

Nå men til en helt andet spor, har lige haft fat i min nabo, nu ved han at hvis han igen lader sin hund stå ude i en lænke i minus 20 grader om natten så får han sådan en på pispotten så han han kan lede efter sine tænder i flere timer. Det er nu 2. advarsel og han får ikke flere. Der er en ny lov der forbyder lænkehunde her men det tager sin tid inden det fiser ind men tror naboen forstod budskabet.

10-4 /o /o /o /o /o Giv ham et los fra mig også ;D

Lyder som om du snart skal til at have en hund mere ;)
Mand og 3 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #14 Dato: 23 Februar , 2011, 08:14 »
Det er dæleme også koldt her på Sydhavsøen, når vinden kommer fra Sibrien og den blæser en ½ pelikan, og går gennem marv og ben.

Brrrrr - chillfaktoren...  
« Senest Redigeret: 23 Februar , 2011, 08:31 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub