Kære Pernelle,
Jeg er meget rørt over, at du kan huske Lille Hvide - og jo, Lille Sorte lagde efter sit coccidiose angreb noget der lignede det, jeg desværre havde i frisk erindring. Jeg prøvede at glemme det, da der immervæk er gået to måneder siden, jeg fandt de to bittesmå misdannelser, og hun har ikke lagt noget siden.
Jeg var fra start ikke klar over, at hybriderne havde den øgede risiko for æggelederproblemer, men har alligevel prøvet at holde lidt igen med de mange æg, ved ikke at give dem ekstra lys om vinteren, og det er heller ikke mange æg, der er kommet om vinteren fra dem.
Lige nu vejer Hun næsten et kilo mere, end hends normalvægt, og de er ikke ekstra muskelmasse, men væske i bugen, som føles som en vandfyldt, ikke spændt ballon.
Jeg vil selvfølgelig ikke kæmpe for enhver pris, men chancen med penicillinen skal hun have, selv om prognosen ikke er god. Status i dag er meget den samme som i går, og hun er vågen, kan vralte rundt, har drukket godt med vand og spist lidt.
Du har så meget ret i, at disse Isa`er har en fantastisk personlighed og igen hver for sig meget forskellige.
Lille Sorte har nu klaret en led, kold vinter, så hun har f..... fortjent at kunne nyde det snart kommende forår og alle de nye spirer og krible krable, som kommer.
Tak for dit indlæg Pernelle. Jeg husker tydeligt din kære Puttemor, og ja, man kommer virkelig til at savne de dejlige charmetrolde.