Hej Charlotte. Jeg véd ikke, hvor meget de kan tåle. Men da jeg i lang tid havde prøvet at behandle nogle høns, der var købt med kalkbensmider, med olie og vaseline uden held, men med meget "snaskede" høns til følge, så besluttede jeg at prøve med "chok-spray". Jeg synes det virker fint. Efter 2 behandlinger med en uges mellemrum kan man se tydelig bedring

. Derefter har jeg givet et par behandlinger mere. Nogle gange vender kalkbenene tilbage, men der kan gå et års tid mellem hver gang, og det er de samme høns der rammes (med fjer på benene. Mon fodbefjerede lettere får mider, eller er det tilfældigt at det er sådan hos mine?

)
Jeg har også prøvet med "frontline-spray" til hunde, til utøjsbehandling af høns. Det var en dyrlæge, der gav det råd. Men det er ikke testet osv. på fjerkræ. Men det er også fint til behandling af utøj, og jeg har ikke mistet nogle dyr endnu pga. utøjsbehandling.
Jeg benytter disse midler, da jeg véd det virker. Jeg ved dog også, at diverse råd med olie og salver (bla. Nix), garanteret også er virksomme og gode. Men jeg gider ikke have det besvær med at "fedte" mine høns (med fjer på benene) ind i disse midler, når jeg kan se at spray virker ok
Og jeg sparer ikke på sprayen