Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vi skal flytte  (Læst 6222 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: Vi skal flytte
« Svar #45 Dato: 25 Februar , 2011, 17:46 »
Held og lykke med det, Marianne. Det bliver da spændende! Bornholm er jo en smuk ø - og hvem af os vil ikke gerne kigge ind på en ferievisit ? :D

Det skal nok blivve godt. Krydser fingre for, at I snart får solgt!

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #46 Dato: 25 Februar , 2011, 17:55 »
Har da et par bekendte der oppe ad... har smidt det ind på min facebook profil... måske nogen kender nogen der har en fætter som mangler et smukt hus :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #47 Dato: 25 Februar , 2011, 17:56 »
Hvor bor I smukt.  Du kan da få dig en helt ny karriere som indretningsarkitekt, husstylist.  

Det skulle ikke tage lang tid at sælge det hus.  Held og lykke med det hele!

Ærgerligt at det er natfærge fra Køge.  Det er kun ca. 24 km fra mit ny hjem ;)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Susanne

• Gæst
« Svar #48 Dato: 25 Februar , 2011, 17:59 »
Jeg regner med, at I leder efter et sted, hvor hønsene også kan flytte direkte ind  :D

Det er vel ikke muligt at flytte det nybyggede fine anlæg med til Bornholm ?

Rigtig meget held og lykke med boligjagten  /o

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #49 Dato: 25 Februar , 2011, 18:36 »
Alle mine hønsehuse skal med til Bornholm, det var en af aftalerne for at flytte ;D
Lise, du kommer da bare på weekend en gang, eller midt i ugen, som det passer dig. Så henter jeg dig ved færgen.
Forumfolk I kan godt vænne jer til tanken, nu skal der også være forumdage på Bornholm *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #50 Dato: 25 Februar , 2011, 21:15 »
Forum d a g e ?
Det bliver da også nødvendigt med den rejse. Vi kan vel få noget eu-tilskud til rejsen  :D
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
« Svar #51 Dato: 25 Februar , 2011, 21:22 »
alle kan da besøge dig ;D så du ikke føler dig ensom <B jeg kan se dine skønne blomsre og dine SKØNNE HØNS, nå jeg kommer nok aldrig til bornholm mere , så slap af
held og lykke randi

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #52 Dato: 25 Februar , 2011, 21:37 »
Det kan måske blive svært umiddelbart at finde noget der matcher det skønne hus i fraflytter, men så kan i måske finde et nedlagt landbrug hvor en del af jorden er solgt fra, så du rigtigt kan få plads til høns.  :D :D

Held og lykke med hele projektet og  *k for at liggetiden på Jeres hus ikke bliver for lang. Der er jo forskellige udmeldinger om udviklingen i boligmarkedet for tiden, men med lidt held er den rigtige køber lige rundt hjørnet. Der burde ihvertfald være rigelig interesse for et sådant hus og grund.
Mvh
Erik Andersen

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #53 Dato: 26 Februar , 2011, 00:28 »
Vi har tænkt på det, Lars, men Sørens kontor ligger jo i Rønne, og han ville i givet fald skulle via Sverige og Ystad-Rønne, for at kunne komme på arb. selv med den nye hurtige katamaran, som snart kommer i brug, ville det være en laaang tur hver vej og Køge-Rønne er jo en nat-færge, så hvis vi boede på Sjælland, skulle vi alligevel bo hver for sig i hverdagene, så det bliver nok Bornholm, LU er jo kun en enkelt gang om året, mens arbejdet jo er en daglig foreteelse.
Pensionat, ja Finn, men kun for gode venner og familie ;D

Og for FORUM folk, har altid så godt kunne tænke mig at se bornholm men det er sku halv dyrt at være turist ;D
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #54 Dato: 26 Februar , 2011, 07:56 »
Lærke, forumfolk er vel næsten en slags familie ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #55 Dato: 26 Februar , 2011, 17:09 »
@ Marianne.
Det er ellers noget af et projekt i er gået i gang med  ;)
Held og lykke med det hele.  /o
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #56 Dato: 26 Februar , 2011, 17:19 »
Hvor bor I flot Marianne. Jeg kan godt forstå dit hjerte bløder lidt, ved at skulle forlade det flotte hus. Rigtig meget helt og lykke med at få købt og solgt *k.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #57 Dato: 26 Februar , 2011, 17:48 »
Tak Lene og Tanja  <E
Vi har altid været lidt forfløjne, vi startede med at flytte til Als i 1979, efter to år blev vi udstationerede til Frankrig, lige udenfor Paris, så kom vi hjem igen og var på Als i syv år, hvor turen gik til Massachusetts i nogle år, derpå igen tilbage til Als. I 2002 blev Søren tilbudt en stilling i det vestjyske, så, vi flyttede lige én gang til, jeg troede faktisk, det var det sidste sted, men nu er vi igen på vej til nye udfordringer.
Vi skal nu nok finde noget godt at bo i på Bornholm, vi har god tid til at finde det helt rigtige. Det skal ganske rigtigt være et lille sted på landet, så vi kan muntre os med vores høns og et passende antal haner ;D
Det kan godt være, vi køber noget gammelt, bare beliggenheden er i orden, så kan vi enten rive ned og bygge nyt eller (hvis bygningerne er sunde) renovere. Vi vil gerne finde noget med bolig på den pæne side af 200 m2, for vi har jo alle vores børn og børnebørn, og vi har altid været vant til at have huset fuldt af familie og venner, og når det bliver Bornholm, tager de jo ikke sådan afsted efter et par timer. Vi vil også gerne have mange store træer omkring huset, havudsigt fint nok, men ikke et primært ønske. Vi vil under ingen omstændigheder bo tæt på en befærdet vej, men gerne for enden af en blind vej.
Det ville da også være skønt med nogle ekstra bygninger: værksted, måske lidt stald og sådan, men ikke en masse, der skal vedligeholdes, for Søren arbejder altid mange timer.
Da det nu er Bornholm, skal vi da også gerne have lidt klipper, men kan selvfølgelig leve uden ;)
Jeg er sikker på, at det helt rigtige dukker op, vi har kikket lidt på nettet, og Søren har været lidt rundt og kikke, så noget af det, vi troede, var det helt rigtige viser sig at være knap så godt IRL.
Men nu skal vi først og fremmest have solgt her, og jeg har ingen anelse om, hvor lang tid det kan tage, så indtil videre er det business as usual.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #58 Dato: 26 Februar , 2011, 20:09 »
Vi glæder os til du kommer Marianne...det var da et dejligt valg  ;D

Du vil i den grad pynte på og i klubben  :D

Held og lykke med timingen  /o

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #59 Dato: 26 Februar , 2011, 20:12 »
Der er i dag lørdag et reklamefremstød for huse på Bornholm i Politiken. Sad og overvejede hvilke du kunne bruge... Utroligt så påvirket man bliver af det her forum, for jeg har da aldrig i hele mit liv kigget efter huse på Bornholm før. ;D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)