Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vi skal flytte  (Læst 6207 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
Sv: Vi skal flytte
« Svar #15 Dato: 16 Februar , 2011, 15:16 »
I skal være så hjertelig velkommen her på Bornholm. Der er altid plads til dem der holder høns. *f *p
Håber at i får solgt huset hurtigt så du ikke skal være græs enke alt for længe, Det er jo også noget af en rejse for Søren hver uge.
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 16 Februar , 2011, 15:44 »
Hold da op Marianne, det er da noget af et geografisk spring. For os er du jo stadig ikke længere væk end computeren, men jeg forstår udemærket dem som har haft jer tæt på er lidt kede af det.
Tillykke til Søren med jobbet, og jeg vil da tro der er rigtig mange der gerne vil overtage jeres hus, der findes ikke noget bedre i Skjern.

Jeg skal måske reserverer et påfuglepar til jer når i nu får jeres 20 tønder land?
Hilsen
Peter

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 16 Februar , 2011, 16:10 »
@ Wanda.

" Nej " man siger de ikke har ræve på Bornholm, men så har de til gengæld Trolde skove.

Hilsen fra Jørn.

Sådan en strithåret trold kan da ikke være "krøllebølle"
Hilsen
Peter

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 16 Februar , 2011, 16:22 »
Ja, Peter, jeg har jo altid haft en drøm om påfugle, det kunne da være, jeg skulle lade den gå i opfyldelse.
Hvad skal man egentlig gøre for at få dem til at forstå, hvor de bor?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 16 Februar , 2011, 18:00 »
@ Marianne.

Fitgående påfugle kan være smitte spredere, hvor de holdes sammen med andet fjerkræ.

Hilsen Jørn.

Den vil jeg gerne have uddybet Jørn ! (måske i en ny tråd for ikke at misbruge Mariannes tråd) Jeg har haft syge høns denne vinter, men ingen syge påfugle, eller perlehøns (som går lige så frit) for den sags skyld.
Ja, Peter, jeg har jo altid haft en drøm om påfugle, det kunne da være, jeg skulle lade den gå i opfyldelse.
Hvad skal man egentlig gøre for at få dem til at forstå, hvor de bor?
De første vi fik for et par år siden gik de første 4 - 6 uger i et udendørs volierer, hvor vi så bare åbnede døren, og fortsatte med at fodre derinde.
Selsamme volierer er nu kun ledig en gang imellem, men påfuglene ser det straks når døren er åben, og er inde at hygge sig.
Selv om de har et stort område at færdes på går de sjældent mere end et par hundrede meter væk herfra, og selv i denne uge sover de i et lindetræ tæt herpå. Den kolde periode omkring nytår var de inde i sommerfuglehuset om natten, men det tror jeg egentlig er en bjørnetjeneste at gøre dem, så bliver det jo sværere at komme ud! vi kender det fra os selv.
« Senest Redigeret: 16 Februar , 2011, 18:23 Fra Peter Agger »
Hilsen
Peter

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 16 Februar , 2011, 18:30 »
Jeg mangler bare ord  :'(
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #21 Dato: 16 Februar , 2011, 18:37 »
Jørn, jeg kunne da også tænke mig at vide, hvad det er for smitte som påfugle kan være bærere af.
Det eneste jeg har kunnet finde er noget om blackheads, og det smitter mig bekendt ikke høns men kun kalkuner.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 16 Februar , 2011, 18:56 »
Synes ellers jeg har taget noget af et spring mht. flytning. Er født og opvokset lidt syd for Kbh., flyttede til Kalundborg og senere til Fyn, men du slår mig dælme på målstregen Marianne :D

Siger som alle de andre, at det føles lidt underligt, at du/i flytter til Bornholm, men jeg vil da også ønske jer held og lykke med salget og flytningen  ;)

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 16 Februar , 2011, 19:31 »
Tillykke med de nye udfordringer  :) Der er da superskønt på Bornholm og som du selv skriver, så kan man få rigtig meget hus for pengene dér /o

Jeg er sikker på, at der ikke går lang tid, før du har etableret et nyt netværk - det kan du da slet ikke undgå med din personlighed, Marianne  :)

Held og lykke med salget og flytningen  :)

*b
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 16 Februar , 2011, 19:57 »
Held og lykke med jeres nye projekt.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 16 Februar , 2011, 20:22 »
Det første jeg tænkte på da jeg læste nyheden var: det er da godt at Mariannes hønsehuse er bygget i samlesæt. Så de bliver da nemme at tage med til solskindsøen.

Sol over Gudhjem det er da snart dig.

Som Mikkel har jeg kun været på øen i 7 klasse for en menneskealder siden, men jeg hunser det som en flot og også hyggelig ø.
Heldigvis er der en del forum medlemmer på øen.
Py ha tag godt imod Marianne.
Venlig hilsen
Eva

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #26 Dato: 16 Februar , 2011, 21:45 »
Øv - nu havde vi lige vænnet os til dig her i Skjern !! /o

Jeg googlede lige huse MED hønsehus i Rønne, men fandt kun en enkelt:

http://www.reh.dk/sag.asp?sagsnr=1101100&mgl=1295&DID=2&udbudsform=salg

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Det er da så til gengæld også mega lækkert :)

MArianne.... jeg krydser fingre for at I får solgt inden da.... for jeres skyld :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #27 Dato: 16 Februar , 2011, 22:01 »
Hold da op et spændende spring for jer.
Ønsker jer held og lykke med hussalg og søgning.

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
« Svar #28 Dato: 16 Februar , 2011, 22:51 »
Er da en skam jeg/vi ikke har vores derovre mere, det havde sikkert lige været stedet for jer...

Tja, har jo boet på Bornholm, og skal IKKE tilbage hehe ()har nu mest noget at gøre med at min eksmand bor derovre )

Held og lykke med det hele :)
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #29 Dato: 17 Februar , 2011, 07:04 »
Tak for gode ønsker, det vi drømmer om er beboelse på omkring 200 m2 gerne lidt mere i dag har vi 219 m2. Pæn stor grund i dag har vi godt 7000 m2, og det er dejligt, grunden må gerne være større.
Huset skal være "sundt", dvs. murværk osv. skal være i orden. I dag har vi lofter til kip i hele huset, så måske vil vi have svært ved at flytte til et lille lavloftet bondehus.
Det er OK, hvis der skal sættes noget i stand, f.eks. vil jeg gerne have et nyt køkken, så skal prisen selvfølgelig afspejle standen, men vi vil ikke købe noget, som er helt håbløst.
Beliggenheden er nok det vigtigste for os.
Vi vil gerne bo "for enden af en blind vej" og vi vil gerne have mange store træer. Havudsigt er ikke noget, vi går efter, hvis det er der, så fint, men ikke et ønske.
Vi vil gerne bo "privat", og vi vil absolut ikke bo tæt på en befærdet vej. Huset skal være nemt at vedligeholde, altså ikke en hulens masse træværk på f.eks. gavlene. Der må gerne være udhuse/mindre staldbygninger, men igen ikke en masse, der skal vedligeholdes, for jeg kan jo ikke klare ret meget af den slags pga. af mine skuldre, og Søren arbejder altid MANGE timer hver uge.
Da det nu er Bornholm, kunne det være skægt med klipper i haven ;)
Men foreløbig nøjes vi med at kikke og drømme, for der skal ikke skrives under på nogen slutseddel, før dette hus er solgt, og slutsedlen er en uge gammel. ;D
Men det er da en spændende tid, jeg har overhovedet ingen anelse om, hvor lang tid, der kan gå med at få solgt her. Vores hus er jo ret specielt, så det skal være den rigtige køber.  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk