Ja, de Britiske er noget for sig selv? At "rescue" hoener er vel et step for langt? En bur-hoene lever et kort liv i bur, legger aeg og faar aldrig bevege sig rundt, naturligt. Det er jo ikke rigtigt? Men den hoene har levet hele sit liv i 20 grader Celcius, saa blir den "rescued", og ender op i bag-gaarden hos fru Jones, maa bo i et u-opvarmet hus, og springe rundt i hendes bag-have, ofte i en (for) lille loebe-gaard, og fru Jones er meget skuffet over at hennes hoener laver saa meget af-foering, som lugter af skid, og at rotter og mus pludselig er overalt, og endog eder hennes hoeners mad. Dette vidste hun ikke. Hun vilde jo kun "rescue nogle bur-hoener, og hadde kun erfaring med en hamster der boede i en pap-karton, og aldrig klagede. Disse hoener lider under at skifte miljoe, og hadde nog foretrukked at blive af-lived hustigt, men alle dyr har jo et sterkt overlevelses-instinkt, saa den eder fru Jones' mad, og faar nye fjaer og legger aeg. Men har den et godt liv? Tvivlsomt. Men fru Jones forteller sine venner hvor "god" hun er. Hun har jo "rescued" nogle ex-battery-hens. Saa det. Jeg er MEGET glad for mine fjerkrae, og goer saa godt jeg kan for at de skal ha et godt liv, men de levede slet aldrig sit foerste aar i et sterkt op-varmet hus, og jeg eder mit "overskud". Det er vel ikke forkaert at af-live husdyr. De er jo ikke saa MEGET mere intelligente end en kartoffel-plante?