Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Spare-tips! Husmødre, så er det nu vi skal dele vores bedste spare-tips!  (Læst 5493 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Alt med rosenkål og ansjoser ... ;)

Du har helt ret.... og hvidløg!... men det er nu mest fordi det giver migræne. :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Skidt.... Bare luk hundene ud  ;)  ;)  ;)

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Wanda

• Passiv bruger
uhhh har lige modtaget sms fra moren... 20 % på ALT i brugsen idag... må vist hellere komme ind og kigge  lidt ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Eva

• Passiv bruger
Det her spare råd er måske lige på kanten ;) 
 :D Hestegulerødder ;D I foderstoffen har de gulerødder til 39 kr for en hel sæk. Det eneste de fejler er at de har en forkert størrelse.
Hønsene elsker den efter en tur i hakkeren og mennesker kan også snuppe et par stykker sammen med frokosten.
Venlig hilsen
Eva

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
tja jeg syntes godt nok i er dygtige, ;D jeg er kun 67 og kunne lære lidt
hilsen randi

Offline Wanda

• Passiv bruger
lige et lille tip mere som jeg selv bruger

Skyllemiddel til vasketøjet ( ja ja jeg kender alle fordomme og miljøhensyn og halløj.... men jeg elsker altså blødt duftende tøj ;) )

Jeg deler flasken op i to flasker og fylder efter med vand i begge flasker.,.. så holder det dobbelt så langt, for jeg hælder nøjagtig det samme mængde i uanset om det er fortyndet eller ej ;)

Det samme kan man gøre med shampoo til håret :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
lige et lille tip mere som jeg selv bruger

Skyllemiddel til vasketøjet ( ja ja jeg kender alle fordomme og miljøhensyn og halløj.... men jeg elsker altså blødt duftende tøj ;) )

Jeg deler flasken op i to flasker og fylder efter med vand i begge flasker.,.. så holder det dobbelt så langt, for jeg hælder nøjagtig det samme mængde i uanset om det er fortyndet eller ej ;)

Det samme kan man gøre med shampoo til håret :)

Når vi "arver" tøj til ungerne, STINKER det som regel langt væk af skyllemiddel ;D Det tager 3-4 gange vask, før lugten er ved at være væk. Vi bruger det billigste eddike (5-liters dunke) vi kan få fat i, det gør tøjet dejligt blødt men uden det (for os) væsentlige bidrag til allergi (vi er ramt af forskellige allergiske ting, desværre). Så hvis man vil have blødt tøj, men ikke behøver den kemiske dunst(!), kan man bruge eddike i stedet, det er meget billigere...

Og nej, tøjet lugter ikke af eddike bagefter! ;)
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
@ Christian

Hjælper det også på kalk i tøjet?   Manden klager over håndklæderne bliver som Kalmar-brædder (uhøvlede brædder, hvis du ikke lige ved det ;-)  Og så er man jo nødt til at købe nogen nye til ham  ;D
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline fru Andersen

• Bruger
@ Christian

Hjælper det også på kalk i tøjet?   Manden klager over håndklæderne bliver som Kalmar-brædder (uhøvlede brædder, hvis du ikke lige ved det ;-)  Og så er man jo nødt til at købe nogen nye til ham  ;D

Ja, eddike neutraliserer netop både kalken og eventuelle sæberester i vandet. Der skal bare en lille sjat i sidste hold skyllevand.
Og så kan du hilse manden og sige at det er sundt for huden at blive frotteret med ikke for bløde håndklæder. Så spar tørretumbleren og hæng til tørre udendørs, så er de også dejligt velduftende  ;)
Med venlig hilsen
Lene