Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Spare-tips! Husmødre, så er det nu vi skal dele vores bedste spare-tips!  (Læst 5533 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sparetips - kun for kvinder  ;D

Køb sorte trusser/underhylere og brug dem når du har menstruation (og bløder ved siden af) Er trusserne hvide bliver de grimme og man smider dem hurtigere ud.

Sparetips - for alle "racer"

Køb satinvævet sengetøj, det holder dobbelt så længe (og kan godt fås på udsalg) til gengæld er det dobbelt så godt - så total win-win
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
ØV vores netto havde ikke fuldkornspasta til en 5'er. Men har før oplevet at netto ikke er det samme på begge sider af storebælt... i julen reklamerede min københavnerveninde med cherry coke til BILLIG pris og jeg eeeeeeeelsker cherry coke,  og fik da gjort min nettomand helt forfjamsket da jeg i min nye abstinens rus forklarede at det var at holde folk for nar når en nettoreklame ikke var ens fra butik til butik :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Julie R

• Passiv bruger
ØV vores netto havde ikke fuldkornspasta til en 5'er. Men har før oplevet at netto ikke er det samme på begge sider af storebælt... i julen reklamerede min københavnerveninde med cherry coke til BILLIG pris og jeg eeeeeeeelsker cherry coke,  og fik da gjort min nettomand helt forfjamsket da jeg i min nye abstinens rus forklarede at det var at holde folk for nar når en nettoreklame ikke var ens fra butik til butik :D

Ih Wanda altså... så fik man lige lyst til cherry coke..I love it
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Hvis børnene har glemt at slukke lyset når de er de sidste til at forlade huset om morgenen bliver relæet på hele førstesalen slået fra om aftenen... for de har jo brugt deres kvote af dagens strøm ! Skal hilse at sige det lærer dem at slukke lyset efter sig. /o

Vi har selvfølgelig elsparepærer overalt og ingen tørretumbler.

Selvfølgelig lærer vi ungerne vigtigheden af at spare. Derfor er der ingen plagen når vi køber ind. Der imod er det ok at snakke om hvad man ønsker sig eller vil spare sammen til.

Er stolt af min store pige der har fundet sig en spritny konfirmationskjole for 670 kr ..... og som er en ren tilbudshaj. Det jo den slags der gør at der bagefter er råd til mor/dattertid på sushi sushi.  <.

jeg er sååå slem til ikke at lave madplaner ..til gengæld har jeg den perfekte måde at finde på aftenens menu på......

man står med sit tomme blik ved køledisken i butikken. Ved siden af står en anden kunde med samme blik. Så prikker man lige til sidemanden og spørger :" hvad fik du at spise i går ?" Dette fører så til at man bytter gårdsdagens menu og dermed har løsningen på aftenens madtryllerier. ;)
Med venlig hilsen Søs

Offline Wanda

• Passiv bruger

Ih Wanda altså... så fik man lige lyst til cherry coke..I love it

Brugsen har dem ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
ØV vores netto havde ikke fuldkornspasta til en 5'er.

Ej, hvor træls... Men her er så endnu et sparetip! Køb altid hos den samme Netto, for så kender de dig efterhånden... Det fører mange gode ting med sig, og en af dem var netop her i mandags, hvor jeg ville købe en kasse fuldkornspasta... De havde udsolgt! Da jeg så sagde "nå, men når jeg så kommer her næste mandag, sååe.....?" Og så fuldender butikschefen min sætning "ja ja, så skal du nok få dem til en 5'er alligevel!" :D

man står med sit tomme blik ved køledisken i butikken. Ved siden af står en anden kunde med samme blik. Så prikker man lige til sidemanden og spørger :" hvad fik du at spise i går ?"

*g Hvor godt, manner!!! :D :D Men hvis de så fik lever, eller noget med selleri...SÅ er man altså på den!  <R :D

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Ej, hvor træls... Men her er så endnu et sparetip! Køb altid hos den samme Netto, for så kender de dig efterhånden... Det fører mange gode ting med sig, og en af dem var netop her i mandags, hvor jeg ville købe en kasse fuldkornspasta... De havde udsolgt! Da jeg så sagde "nå, men når jeg så kommer her næste mandag, sååe.....?" Og så fuldender butikschefen min sætning "ja ja, så skal du nok få dem til en 5'er alligevel!" :D

Sygt genialt!  *g *g *g
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Det er jo egentligt pudsigt, jeg opdagede ikke en, der foreslog at fryse mælk... Det må da ellers være aktuelt i disse sparetider, og da specielt hvis man skal begrænse indkøbsturene....

Men husk at tage dem op igen i god tid, samt at det skal rystes før brugen....

Og Økologisk mælk, skal helst, hvis det har været frosset, lige have en tur med stavblenderen... ( Specielt Sødmælk ) Ellers er der store fedtklumper deri.

Husk også, at en genbrugs bærepose i en lomme, sparer mindst 1 Krone, hver gang Skrubtudsen lige sender en sms om, hvad hun har glemt at købe, hvilket selvfølgelig skal gå ud over dig  ::)  ::)  ::)

M.V.H....Benny...  *e
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet

Respekt, Christina. Så er man en ægte tilbudshaj  /o
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Julie R

• Passiv bruger
Brugsen har dem ;)

Jeg har dem også på lager, men er på kostomlægning, så må ikke drikke sodavand før om lørdagen.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Wanda

• Passiv bruger
Vores netto skifter personale en gang i måneden tror jeg så det kommer sq nok ikke til at ske her... i øvrigt er det den mest odet og uoverskuelige butik vi har i området... MEn de har en god rodekasse ;)

det havde min brugsen i øvrigt også igår, WAOW skulle bare ind og hente et topmodel blad til det sygdomsramte barn, men kom også ud med :
økologisk olivenolie 20 kr for 70 cl
øko bulgur 5 kr pr ½ kg (5 poser af det)
lakridskonfekt 10 kr for 1 kg (fristelsen var for stor)
Majs-spagetthi 5 kr
uldne strømpebukser i smart mønster 15 kr
2 par strømpebukser til tøsen 15 kr
og der var også noget andet jeg lige har glemt igen :)
det var en fed rodekasse fordi der var nogele anderledes sager i også en hel masse jeg aldrig havde hørt om :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Det er jo egentligt pudsigt, jeg opdagede ikke en, der foreslog at fryse mælk... Det må da ellers være aktuelt i disse sparetider, og da specielt hvis man skal begrænse indkøbsturene....

Men husk at tage dem op igen i god tid, samt at det skal rystes før brugen....

Og Økologisk mælk, skal helst, hvis det har været frosset, lige have en tur med stavblenderen... ( Specielt Sødmælk ) Ellers er der store fedtklumper deri.

Husk også, at en genbrugs bærepose i en lomme, sparer mindst 1 Krone, hver gang Skrubtudsen lige sender en sms om, hvad hun har glemt at købe, hvilket selvfølgelig skal gå ud over dig  ::)  ::)  ::)

M.V.H....Benny...  *e

Skrubtudsen ::) :D Men sjovt, jeg synes ikke jeg har gode erfaringer med mælk i fryseren... Heldigvis passer det godt om mandagen, når jeg handler, at de lige har fået frisk mælk, og så kan de holde sig ca. 8 dage, uåbnet... Så behøver ikke at fryse /o

Smart med posen :) Jeg har en del liggende i en anden pose, som jeg bruger når jeg handler. Stofposer er mest holdbare /o

Vores netto skifter personale en gang i måneden tror jeg så det kommer sq nok ikke til at ske her... i øvrigt er det den mest odet og uoverskuelige butik vi har i området... MEn de har en god rodekasse ;)

det havde min brugsen i øvrigt også igår, WAOW skulle bare ind og hente et topmodel blad til det sygdomsramte barn, men kom også ud med :
økologisk olivenolie 20 kr for 70 cl
øko bulgur 5 kr pr ½ kg (5 poser af det)
lakridskonfekt 10 kr for 1 kg (fristelsen var for stor)
Majs-spagetthi 5 kr
uldne strømpebukser i smart mønster 15 kr
2 par strømpebukser til tøsen 15 kr
og der var også noget andet jeg lige har glemt igen :)
det var en fed rodekasse fordi der var nogele anderledes sager i også en hel masse jeg aldrig havde hørt om :D

WOW!!! Jeg vil også ha' sådan en sej Netto! Jeg havde godt nok heller ikke kunne stå for et helt KILO slik, til 10,-!!! /o

Og så har man jo slik til et helt år...eller nowet ::) :D

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sig 'Nej tak til reklamer' på din postkasse. Så slipper du for at bliver unødigt fristet - og for at slæbe alt papiret på genbrugspladsen. Og du sparer således både på papir produktionen og CO2.

Skal du finde de gode tilbud, er der jo altid nettet. Bliv evt. tilmeldt nyhedsbreve fra Netto eller andre forretninger, du ved har gode tilbud.

Ryd op i dit mel/gryn/ris m.v. - få bagt noget brød og kager af resterne, lav risengrød m.v. der står garanteret noget du har glemt du havde... Kig også bagest/nederst i fryseren - der kan gemme sig noget der er 'guld' sidst på måneden.

Få fat i en gammel kogebog og genopliv nogle af de gamle opskrifter på grød, suppe m.v. - gode, billige opskrifter.

Mvh Marianne

Offline Rudy

• Bruger
For nogle år siden kunne bemærkningen "Nej tak til reklamer" godt få mig op af stolen  >:(  Men nu går udviklingen jo i retning af at vi skal have færre og færre ting i postkassen. Nu foregår det elektronisk.
Grunden til min bemærkning, er som en del måske ved, så har jeg fået mit udkomme fra reklameverdenen hele mit arbejdsliv. De senere år med eget Reklamebureau  ;) Og som mine børn altid drilagtig har sagt om mig: "du får folk til at købe det ikke VILLE købe" og det er jo til dels sandt nok  ;D Og der kan jeg tydelig se tendensen som startede for nogle år siden at nu lægges de fleste tilbudsaviser også elektronisk. Og jeg tror om ganske få år så slipper man for dem i fysisk form.
Men mit bidrag til denne tråd, går på at man behøver jo ikke lade sig friste af tilbudsaviserne. Der er faktisk rigtig mange smader gode tilbud hvis man vil spare  /o. Det benytter min kone sig af i stor udstrækning.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Jeg kan godt forstå dig ...  :D Men hvis vi vænner os til at bruge nettet, vælger vi også, hvad vi vil fristes af... eller...  :D Og så må I reklame folk jo bare blive endnu dygtigere til at få os til at bruge nettet  :)

Men i hvert fald hjemme hos os bar vi ofte reklamerne direkte fra postkassen direkte ud i 'bunken' til genbrugspladsen. Og det er jo i hvert fald direkte spild af ressourcer!
Mvh Marianne