Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skår i glæden  (Læst 1780 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Skår i glæden
« Dato: 02 Februar , 2011, 20:04 »
Går her og venter på min nye rugemaskine. Har bestilt en R-COM fra England med plads til 50 æg. Har en aftale med Jørn Clevin om rugeæg fra hans Isabellafarvede Brahmadværge og store blå Araucanaer.
Her til aften ringer Christian, min mand, så til to gamle brødre som han har kendt hele sit liv. De er gamle landmænd, som har boet sammen på gården siden de var unge. Den ene Jens, er så i morges blevet indlagt med en hjerneblødning.
Han havde kaldt på sin bror i går aftes ved midnatstid og havde det ikke så godt. Han fik så et par Panodiler og noget og drikke og de gik i seng igen. Her til morgen fandt Jørgen ham så. Arme og ben helt underlige og stakkels Jens prøvede at sige noget, men det var totalt uforståeligt.
De giver ham ikke nogen behandling for hjerneblødningen pga. hans alder, så det er bare at vente på, at den enten stopper af sig selv, hvilket nok ikke er særligt sandsynligt, eller at han dør i løbet af et par dage.
Ved godt at han er gammel, men UFFF noget lort.
Vi må ikke besøge ham, han skal have fuldstændig ro og fred, men Christian og jeg har aftalt at vi kører ned i morgen formiddag og bestiller en buket smukke blomster til hver af brødrene.
Vi har så også tilbud vores hjælp til Jørgen, at vi med kort varsel kan komme hvis han har brug for hjælp. Han er selv lige for et par måneder siden blevet opereret for slidgigt i skulderen.
Æv altså  :'(

Undskyld skulle bare læsse af et sted, og det blev så hos jer  :'( :'(

pylle pylle

• Gæst
Sv: Skår i glæden
« Svar #1 Dato: 02 Februar , 2011, 20:08 »
åh nej dog Lisbeth. Det gør mig ondt at høre. jeg sender jer varme tanker i en svær tid. *l *t *l

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 Februar , 2011, 20:09 »
Sender et stort *b til dig.

Håber der sker en bedring med ham.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #3 Dato: 02 Februar , 2011, 20:09 »
 *t Håber det kommer til at gå godt.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #4 Dato: 02 Februar , 2011, 20:33 »
Sender gode tanker herfra
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Brahmadame

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 02 Februar , 2011, 20:36 »
Hvor er det dog uendelig trist.

Jeg har selv haft en nær veninde der af to omgange fik en hjerneblødning, den første kom hun sig fint over og uden større men, desværre invaliderede den anden hende, 8 år efter.
Min egen hund fik en i sommers, og havde så voldsomme problemer med balancen, at hun faldt konstant og knap kunne stå på benene. Idag er hun næsten kommet sig igen, og kun en lidt usikker gang bærer præg af blødningen.

Hvorvidt han kommer sig, afhænger af hvor den sidder, og hvor slemt det står til, så der er ikke andet for, end at håbe på det
bedste  *t ...men hvor må det dog være smertelig for hans bror.

Et lystpunkt til dig er at jeg varmt kan anbefale Jørns Isabella-æg. Jeg fik 27 i torsdags, og der er lyst liv i de 24, så glæd dig!
« Senest Redigeret: 02 Februar , 2011, 20:40 Fra Inga »
1.8 Isabella Brahma
2.5 Guld-/sortbåndet Brahma

....endvidere
1.0 gemal
0.2 børn

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #6 Dato: 02 Februar , 2011, 20:48 »
  *t Håber at alt ender godt.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #7 Dato: 02 Februar , 2011, 20:56 »
øv da osse.... nogen er bare forfulgt af dårlige oplevelser Lisbeth..... knus til jer
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 02 Februar , 2011, 21:25 »
Tak for alle jeres knus og kram og ja Wanda, jeg synes sgu også snart vi har taget vores del af dårlige oplevelser.

Inga@ Jeg går også og glæder mig helt vildt. Har lige talt med Jørn idag og han fortalte om det gode befrugtningsresultat.

Har det selvfølgelig skidt med Jens der har fået hjerneblødningen. Ingen ved hvornår den ramte. Har han ligget hele natten på den måde, eller??
Men hans bror har jeg det meget skidt med. De har boet sammen så mange år. Det er jo hans venstre arm der måske forsvinder...... Det må være rædselsfuldt og utrolig skræmmende for ham.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #9 Dato: 02 Februar , 2011, 23:16 »
Men de har stadig jer! Jeg er sikker på at du og Christian vil være dem en stor hjælp, lige meget hvordan det går med den syge bror. (Har lige glemt navnet) Lisbet, om det er mennesker eller dyr der er i nød, så er du der straks med en hjælpende hånd. /o
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 03 Februar , 2011, 10:02 »
*t *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 03 Februar , 2011, 11:04 »
Men de har stadig jer! Jeg er sikker på at du og Christian vil være dem en stor hjælp, lige meget hvordan det går med den syge bror. (Har lige glemt navnet) Lisbet, om det er mennesker eller dyr der er i nød, så er du der straks med en hjælpende hånd. /o

Tusind tak Henriette. Tak for dine rosende ord.
Ja jeg hjælper gerne mennesker og dyr i nød, det er vi nu mange der gør.
Men jeg får skæld ud hos min læge for det. Pga. min sygdom, eller pga mit hjælpergen, går det ikke så godt psykisk. Jeg glemmer nemlig mig selv.
Men pyt, jeg har det bedst med at hjælpe hvor jeg kan  ;)