Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Status  (Læst 5607 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: Status
« Svar #45 Dato: 02 Februar , 2011, 09:42 »
Sikken en omgang...  :P jeg kan godt sætte mig ind i "den anonymes" sted ang. nogen der får flere svar end andre på mere eller mindre "ligegyldige" ting... men som det er nævnt i et andet svar synes jeg det beror på en misforståelse, og man lige som "anonym" må klapppe sin hest og løfte sit eget "værd". Selvfølgelig er jeg ikke mindre populær end de andre, de kender mig bare ikke ligeså godt! Jeg ser ikke problemet, og er osse ret uerfaren og får ikke altid svar på mine spørgsmål...men helt ærligt... jeg er da ikke et sekund i tvivl om at det IKKE handler om hvorvidt folk kan li mig eller ej. Om jeg er populær eller ej...

Jeg er da 100% sikker på at hvis jeg opretter en tråd om et hold nyfødte killinger her på Skovly, så vil det aldrig tilnærmelsesvis få den opmærksomhed som Mariannes killinger fx har fået! MEN når man følger med på forum, er her et stykke tid, læser de hyggelige indlæg og ikke kun de faglige...ja så følger man pludselig med i folks liv og ved hvorfor det er så vigtigt at Marianne har fået killinger! Hvor mange sider er det indlæg efterhånden oppe på?  ;) I forhold til "skal jeg vende æggene?" indlæg  ;) som er forholdsvis hurtigt svaret på.

Jeg håber de eller den anonyme der sidder derude vil prøve at dreje sin problemstilling, se den fra flere vinkler. Nogle gange er vi mennesker lidt for hurtige til at dømme negativt,  når situationen/hensigten rent faktisk er positiv ment... vi vil jo hinanden det godt  *h

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #46 Dato: 02 Februar , 2011, 09:56 »
Ville det evt. hjælpe med en "intro til nye medlemmer" på forsiden af forum, her kunne søgefunktionen måske beskrives nærmere, mange af spørgsmålene går jo igen og et brugbart svar ville hurtigt kunne findes, de fleste nybegynder spørgsmål handler gerne om sygdom, indretning af hønsehus og i den stil, det er de færreste nye der spørger om mere nørdede ting som arvelighed, blanding af farver osv.

Et nyt forum er altid uoverskueligt i starten lige til man bliver lidt mere dus med det, jeg kan stadig finde nye funktioner på forum efter et par år som bruger, men nu er jeg så heller ikke den skarpeste kniv i skuffen  :D

Susanne

• Gæst
« Svar #47 Dato: 02 Februar , 2011, 10:02 »
Ja, man begynder nemlig at tænke "er det mig, jeg er nemlig temmelig aktiv og måske ALT for aktiv" og er det sidste tilfældet, så vil jeg gerne hører om det.

Ingen er for aktive - uanset om man har skrevet to eller hundredtusind indlæg! Og ingen skal lade sig hæmme af anonym kritik!

Og til de der "indspiste" kommentarer der kan komme... Hvis de forsvinder så melder jeg mig ud! De er noget af det mest hyggelige og dejlige ved forum og har KÆMPESTOR værdi for mig!  /o  Jeg synes det er FEDT at man via et forum på nettet kan komme til at kende hinanden så godt at man også en gang imellem kan skrive lidt personligt. Hvis nogen har et problem med det synes jeg at man skal stå frem så vi kan snakke åbent om det!

Fuldstændig enig /o

Og så har jeg gået og funderet lidt over den der med at nogen "af de store burde svare"
Er det de før nævnte moderatorer? Eller er det dem med de mange beskeder? For i begge tilfælde er det lige præcis dem, der svarer allermest.

Jeg håber, at tråden her har givet den anonyme lidt indsigt, så hun er tryg ved igen at stå frem med sine spørgsmål. Og bare gentage dem højt og tydeligt med et rungende HALLO!, hvis der ikke er nok respons fra starten  /o

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #48 Dato: 02 Februar , 2011, 10:05 »
Ja Loppe og alle dem som har henvendt sig til Loppe, nu må I på banen, for nu er der ihvertfald kommet en masse svar og forklaringer på jeres tråd.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #49 Dato: 02 Februar , 2011, 10:36 »
Nej det er Dejlig å høre at så mange prct synes det er et rommelig forum, og at der er nogen der kan føle sig overset så må man gøre noget for det selv, ;)

Jeg er heller ikke den der svarer på så meget, MEN så har jeg ikke forstand på alt heller....OG Marianne er meget god til at ønske velkommen...Dog blev ikke jeg ønsket velkommen, MEN jeg er for stedig til å gå ned pga det  ;D

Så vil jeg opfordre hun jeg har talt med til å gå mere på selv, og måske lære af de svar andre får herinde. Hun har selv lest det der er skrevet her....

De "store" er de som har forstand på MEGET ....
Men som Lestat Skriver så kan man jo ikke svare på ALT....

Så har jeg nok en gang blandet mig for ANDRE....en svaghed jeg besidder.

Men så er det tydelig at blandt de over 4000 medlemmer så  er det kun få der føler sig overset.
« Senest Redigeret: 02 Februar , 2011, 10:47 Fra Loppe »
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #50 Dato: 02 Februar , 2011, 12:18 »
Åh hvor er jeg glad for at du tager det positivt Loppe. Sad læste hvad der var skrevet siden i går og blev helt bange for at du var blevet ked af din tråd. Knus herfra Fyn.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #51 Dato: 02 Februar , 2011, 12:45 »
Ja Loppe, jeg er også glad for at både du og "den anonyme" ikke er blevet skræmt væk /o Op på hesten igen ;)

Jeg kan godt sætte mig ind i det du beskriver som "de store" for det ER dem som sidder med den store erfaring men det er jo også dem som "vi små" søger når vi melder os ind sådan et sted som her. ;)

Jeg er medlem på mange fora men har aldrig oplevet et sted som her, hvor der er så stor rummelighed og næstekærlighed :-* :-*, ikke bare overfor hønsene/ænderne/gæssene eller hvad man nu har men også hvis man personligt har et problem, så kan det vendes herinde.

Når man som ny hønseejer melder sig ind her er man meget sårbar, og er bange for at gøre noget forkert. Det gælder ikke bare herinde men også ude i hønsegården og når man så ikke føler man får svar på sine spørgsmål så bliver man ramt.

Jeg er selv en af dem som er bange for at gøre/sige/skrive noget forkert, men selv hvis jeg gør det  lærer jeg noget nyt for jeg får lynhurtigt, -på en sober måde, at vide at det er forkert det jeg siger.

Så op på hesten igen og så lige en ting, lidt forsinket: Velkommen til Loppe, her er ingen dumme spørgsmål kun dumme svar /o

« Senest Redigeret: 02 Februar , 2011, 12:48 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Loppe

• Passiv bruger
« Svar #52 Dato: 02 Februar , 2011, 12:47 »
Men så har da de jeg skrev for fået svar... ;)

Men bør nok ikke legge mine ord til for andre fremover...jeg er selv aldrig bange for at sige min mening og hva svar man måtte få.

Men det er shu da dejlig og vide at der ikke er mange der føler seg overkørt herinde...;)
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Offline Loppe

• Passiv bruger
« Svar #53 Dato: 02 Februar , 2011, 12:51 »
Jeg har ikke nogen problemer med dette ;) Jeg kender jer jo efterhånden, så derfor var jeg sikker på at I ikke ville hænge mig ud for det jeg skrev... ;D

Jeg har aldrig falt af den såkaldte hesten  ;)

Jeg synes og det er et dejlig forum vi har her  /o
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #54 Dato: 02 Februar , 2011, 14:41 »
Dog blev ikke jeg ønsket velkommen, MEN jeg er for stedig til å gå ned pga det  ;D
Du har selvfølgelig ret, når du skriver det, Yngvild, jeg synes bare, vi havde en gang ping-pong ordveksling, lige da du blev meldt ind, og jeg synes, at jeg inviterede dig på kikketur her, men jeg husker nok forkert. Jeg prøver på at ønske alle velkomne, når de skriver deres første indlæg, men hvis jeg kan se, at de er blevet medlem f.eks. året før, gør jeg ikke, for det virker lidt malplaceret så.
Jeg bliver IKKE orienteret, når der kommer nye medlemmer (det gør jeg så nu, da jeg har overtaget nogle ansvarsområder omkring nye medlemmer), men lægger selv mærke til det, så hvis vedkommende ikke skriver noget, som antyder at h*n er nyt medlem, kan det jo være svært at gætte.
Men ellers bliver jeg ked af sådan en tråd her, og faktisk også lidt ærgerlig, for når der kommer sådan nogle opfattelser uden afsender, kan man jo ikke rigtig forholde sig til dem ???
Det her forum består af en stor flok venlige og hjælpsomme medlemmer, og også nogle moderatorer og administratorer, som faktisk bruger ret meget frivillig fritid på at være her.
Som regel får man ret hurtigt svar, når man spørger om noget, og det synes jeg faktisk er flot, for det er gratis at være her.
Havde det nu været et sted, hvor man betalte et medlemskab, og blev lovet svar af et panel af eksperter, var det noget andet.
Endelig er vi jo mennesker, der som sagt bruger vores fritid her, og nogle gange arter livet sig sådan, at man har mindre overskud, og måske derfor ikke lige orker at svare.
MEN jeg synes ærlig talt, at der bliver svaret igen og igen, det er endda ofte de samme spørgsmål, der bliver besvaret igen og igen, og altid i en venlig og sober tone, det er uhyre sjældent (heldigvis), at tonen er knap så pæn.
Jeg så selv først denne tråd her til morgen, hvor der altså var skrevet fire sider med indlæg, som jeg (som jeg plejer) har læst.
Endelig vil jeg da gerne have definitionen på "en af de store".
Og så er jeg FULDSTÆNDIG uenig i, at der bliver gjort forskel på folk, jeg ved i hvert fald dybt i mit hjerte, at jeg svarer alle lige venligt, også selv om der måske er nogle medlemmer, jeg ikke sympatiserer specielt meget med.
Men Yngvild, jeg vil opfordre din(e) ven(ner), som er utilfreds(e) her til at skrive til mig, gerne i en PM, så vi kan få sat ord og eksempler på de steder, hvor de føler sig dårligt behandlet.
:D :D :D :D Disse smilies kan indsættes efter behag, hvis nogen skulle synes jeg er for skrap i tonen. ;)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #55 Dato: 02 Februar , 2011, 14:47 »
@ Loppe

Nu er der rigtig mange, som har svaret på dit spørgsmål fra din anonyme ven(ner) så nu vil vi da også gerne have svar igen fra den/dem..

Det er vel ret og rimeligt.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Loppe

• Passiv bruger
« Svar #56 Dato: 02 Februar , 2011, 14:50 »
Den der spurgte om jeg ville skrive dette har læst alt dette som er skrevet, så vedkommende har nok fået svar på det der blev spurt til ;)

Jeg opfatter dit indlæg som pusesnakk ift andre indlæg herinde, så du behøver ikke å føle at du er skrap..OG du Marianne er veldig sympatisk i alle dine indlæg :)

Og mit første indlæg var et svar på  en tråd, jeg bare laver sjov med dig når jeg siger at jeg ikke blev ønsket velkommen ;) Jeg vet af al jers hjælp og svar osv viser hvor velkommen jeg er... /o

Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Offline Loppe

• Passiv bruger
« Svar #57 Dato: 02 Februar , 2011, 14:55 »
@ Loppe

Nu er der rigtig mange, som har svaret på dit spørgsmål fra din anonyme ven(ner) så nu vil vi da også gerne have svar igen fra den/dem..

Det er vel ret og rimeligt.

Det kan ikke jeg bestemme Lestat,  men vedkommende har læst alle disse svar så mon ikke h*n har fået de svar de ønsket....

Men jeg vil herefter kun stille spm jeg selv undres over, og ikke legge mine ord til en anden person, det har jeg iallefall lært!
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #58 Dato: 02 Februar , 2011, 16:31 »
Jeg vil igen opfordre til at hvis der er noget, så skriv til en af staben. Det er den eneste måde som tingene kan blive lavet om. Hvis der skal laves noget om. Men hvis vi ikke får nogen input, så kan vi ikke gøre meget
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

thorleif

• Gæst
« Svar #59 Dato: 02 Februar , 2011, 17:32 »
MEGET sandt, Finn. End of this thread? Jeg haaber den doer en behagelig doed.