Tusind tak for alle jeres tilbagemeldinger. Det er altid rart at høre en sag fra flere sider. Jeg vil lige komme med lidt yderligere info og svar på nogle af jeres spørgsmål.
Thorleif. Nej, jeg er helt sikkert ikke en af dine ansatte

. På hele "min" virksomhed er der ikke en eneste med høns

Wanda, og andre. Jeg er optaget som Sosu-assistent, men mangler at få uddannelsesaftalen med regionen. Men jeg formoder det blot er en formsag, og at den er "på trapperne".
Flere andre. Kurset er en del af jobbet. Iflg. overenskomsten skulle der være tilladelse til X-antal timer/dage om året i kursur osv, men jeg har aldrig fået tilbuddet. Det vil ikke give mig nogle faglige kvalifikationer, som jeg kan bruge senere i det andet fag.
Jeg har ved hver medarbejdersamtale gjort opmærksom på, at jeg ønsker at efteruddanne mig, tage kurser og prøve andre arbejdsområder osv. Men dette er ikke sket i de næsten 4 år jeg har været på virksomheden.
Mht. om der er en fremtid med min nye uddannelse. Så er der jo ingenting der er sikkert pt. på arbejdsmarkedet. Måske uddanner jeg mig til arbejdsløshed. Men mit nuværende job er jo bestemt heller ikke sikkert. Mere og mere af produktionen bliver flyttet til Østen, og vi kan tydeligt mærke, at vi ikke har mange opgaver at gå igang med.
Jeg har tænkt over jeres svar, og er lige nu indstillet på at give min opsigelse snarest. Jeg mangler lige den endelige bekræftelse på at være optaget i form af uddannelsaftalen. Ligeså snart jeg har den, fortæller jeg min værkfører om mine planer. Så har jeg mit på "det tørre".
Dårlig samvittighed overfor virksomheden har jeg sådan set ikke pt. (Måske overfor min værkfører, som muligvis skal forklare, hvorfor hun har en medarbejder der siger op i forbindelse med kursus). Forklaringen er på det er især under sidste fyringsrunde (hvor der blev fyret 5). Ved et almindeligt infomøde på en torsdag (som bliver holdt ca. hver 3. måned), var der en af mine kollegaer, der spurgte om der var fyringer på vej. Til det var svaret at det ikke umiddelbart var i sigte. Om mandagen blev 5 kollegaer fyret! De 4 er mellem 57 og 60 år. Min mening er, at folk i den alder skulle "fredes". De vil have svært ved at finde nyt job. Den ene er 57 år, og har været i kræftbehandling i lidt over et år, uden at melde sig syg. Hun har kun været fraværende, når hun skulle i kemo- og strålebehandling. Hun blev færdigbehandlet for et halvt år siden.
To andre af de fyrede bruger nu deres opsigelse på at lære hver en ny op i deres "speciale". Det synes jeg, er lidt mangel på respekt af medarbejderne.
Dette er lidt af årsagen til at jeg egentligt ikke har dårlig samvittighed overfor virksomheden. Jeg er dog også klar over at virksomheden udnytter deres arbejdskraft, ligeså vel som vi (medarbejdere) udnytter virksomheden. Sådan er det vel i ethvert forhold, og det skal man til en vis grænse også acceptere.
Pyha, lang historie.... Som sagt er jeg rigtig glad for alle jeres tilbagemeldinger. Bliv endelig ved at kommentere

Jeg går som I kan se stadig og overvejer. Men tror nu, at jeg fortæller mine planer, når jeg får uddannelsesaftalen på skrift. Indtil da holder jeg mund, selvom jeg er ved at revne af pligtfølelse og glæde over min nye fremtid.