Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hemmelighed. Ikke om høns.  (Læst 2615 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: Hemmelighed. Ikke om høns.
« Svar #15 Dato: 18 Januar , 2011, 09:51 »
HVornår er det egentlig, du skal starte på det nye?

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #16 Dato: 18 Januar , 2011, 10:37 »
Hej Anette

Nu skriver du jo ikke noget om, hvor lang tid, det ophold du er kommet ind på varer, og hvor gode chancerne er for job i faget efter er....

Og da du skriver du også er glad for din chef nu, kunne du jo prøve at gardere dig en lille smule, imod dårlig omtale...

Så jeg tror jeg ville søge orlov, for den tid som det pågældende skoleophold varer.... Så kan din chef selv afgøre, om du stadig skal på det kursus, eller han vil udnytte din arbejdskraft i den tid det varer...
Men efter som du skriver, du aldrig skal tænke selv, er dette kursus så ikke bare en del af din overenskomst... Jeg mener der er indført regler for, at du skal tilbydes kurser for hver xx periode du er ansat, og i så fald, er der jo ingen grund til dårlig samvittighed...

Orlov holder jo også døren åben, for at komme tilbage, hvis ikke alt går som planlagt.

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #17 Dato: 18 Januar , 2011, 12:05 »
Det er rigtig dejligt at høre at du er optaget på din drømmeuddannelse....stort tillykke med det   *o
Du har jo et godt forhold til din chef og af respekt for chefen og dine kollegaer, synes jeg du skal melde klar ud hvad din plan for fremtiden er, når du nu allerede ER optaget på uddannelsen !!
Måske går kurset så til en anden medarbejder men det er jo egentlig kun rimeligt hvis det er firmaet der betaler for at få dygtiggjort en medarbjder  /o
Du vil føle dig som en lus hvis du siger op lige efter kurset og din chef vil måske blive skuffet over dig og det ville da være træls at skulle forlade arbejdspladsen med en skuffet chef bag sig. Man ved heller aldrig hvordan livet former sig og det ville da være rart at kunne vende tilbage med rank ryg hvis det skullle blive nødvendig engang senere i livet !!
Held og lykke med fremtiden  :)
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #18 Dato: 18 Januar , 2011, 12:22 »
Er kurset til fordel for din fremtid, så tag det.
Er kurset ligegyldigt for din fremtid, så drop det, og lad en anden få muligheden...
Det er da nemt. /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

frida

• Gæst
« Svar #19 Dato: 18 Januar , 2011, 19:53 »
Tusind tak for alle jeres tilbagemeldinger. Det er altid rart at høre en sag fra flere sider. Jeg vil lige komme med lidt yderligere info og svar på nogle af jeres spørgsmål.

Thorleif. Nej, jeg er helt sikkert ikke en af dine ansatte ;). På hele "min" virksomhed er der ikke en eneste med høns :D
Wanda, og andre. Jeg er optaget som Sosu-assistent, men mangler at få uddannelsesaftalen med regionen. Men jeg formoder det blot er en formsag, og at den er "på trapperne".
Flere andre. Kurset er en del af jobbet. Iflg. overenskomsten skulle der være tilladelse til X-antal timer/dage om året i kursur osv, men jeg har aldrig fået tilbuddet. Det vil ikke give mig nogle faglige kvalifikationer, som jeg kan bruge senere i det andet fag.
Jeg har ved hver medarbejdersamtale gjort opmærksom på, at jeg ønsker at efteruddanne mig, tage kurser og prøve andre arbejdsområder osv. Men dette er ikke sket i de næsten 4 år jeg har været på virksomheden.

Mht. om der er en fremtid med min nye uddannelse. Så er der jo ingenting der er sikkert pt. på arbejdsmarkedet. Måske uddanner jeg mig til arbejdsløshed. Men mit nuværende job er jo bestemt heller ikke sikkert. Mere og mere af produktionen bliver flyttet til Østen, og vi kan tydeligt mærke, at vi ikke har mange opgaver at gå igang med.
Jeg har tænkt over jeres svar, og er lige nu indstillet på at give min opsigelse snarest. Jeg mangler lige den endelige bekræftelse på at være optaget i form af uddannelsaftalen. Ligeså snart jeg har den, fortæller jeg min værkfører om mine planer. Så har jeg mit på "det tørre".

Dårlig samvittighed overfor virksomheden har jeg sådan set ikke pt. (Måske overfor min værkfører, som muligvis skal forklare, hvorfor hun har en medarbejder der siger op i forbindelse med kursus). Forklaringen er på det er især under sidste fyringsrunde (hvor der blev fyret 5). Ved et almindeligt infomøde på en torsdag (som bliver holdt ca. hver 3. måned), var der en af mine kollegaer, der spurgte om der var fyringer på vej. Til det var svaret at det ikke umiddelbart var i sigte. Om mandagen blev 5 kollegaer fyret! De 4 er mellem 57 og 60 år. Min mening er, at folk i den alder skulle "fredes". De vil have svært ved at finde nyt job. Den ene er 57 år, og har været i kræftbehandling i lidt over et år, uden at melde sig syg. Hun har kun været fraværende, når hun skulle i kemo- og strålebehandling. Hun blev færdigbehandlet for et halvt år siden.
To andre af de fyrede bruger nu deres opsigelse på at lære hver en ny op i deres "speciale". Det synes jeg, er lidt mangel på respekt af medarbejderne.

Dette er lidt af årsagen til at jeg egentligt ikke har dårlig samvittighed overfor virksomheden. Jeg er dog også klar over at virksomheden udnytter deres arbejdskraft, ligeså vel som vi (medarbejdere) udnytter virksomheden. Sådan er det vel i ethvert forhold, og det skal man til en vis grænse også acceptere.

Pyha, lang historie.... Som sagt er jeg rigtig glad for alle jeres tilbagemeldinger. Bliv endelig ved at kommentere /o Jeg går som I kan se stadig og overvejer. Men tror nu, at jeg fortæller mine planer, når jeg får uddannelsesaftalen på skrift. Indtil da holder jeg mund, selvom jeg er ved at revne af pligtfølelse og glæde over min nye fremtid.

frida

• Gæst
« Svar #20 Dato: 03 Februar , 2011, 20:11 »
Jeg går stadig og venter på den officielle bekræftelse på at få uddannelsesbeviset og voksenelevløn /f. Jeg har fået bekræftelsen via telefon.

Kurset er vel overstået. Og jeg har fortalt om mine planer for fremtiden til min værkfører. Hun blev oprigtigt ked af det. Ikke over at miste mine "faglige" evner, men over at skulle undvære mig i dagligdagen. Det var så rørende sagt, at jeg helt har lyst til at droppe uddannelse <W. Men pyha, det har lettet mit humør at få det sagt.
Jeg har lidt lavt selvværd, og tvivler indimellem på om jeg kan bestå og gennemføre sådan en uddannelse *r. Min mand har stor tro på mig, og har lovet at jeg får en lille rugemaskine i "eksamensgave", hvis jeg gennemfører og består *o. Så nu er der ekstra meget at kæmpe for *y. Jeg elsker min mand *p *p!

Offline Hebber

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 03 Februar , 2011, 20:49 »
Godt at du har en dejlig mand, og at han tror på dig, det er guld værd.
Selvfølgelig skal du nok bestå uddannelsen.

Susanne
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #22 Dato: 04 Februar , 2011, 10:02 »
Man skal tage nogen chancer/muligheder her i livet. Og hvad er det værste, der kan ske?

Og mht. om du kan finde ud af det, hvis man er flittig og opmærksom, kan man selvf. finde ud af det. De er jo ikke interesseret i at tabe deres elever på gulvet. Selv den længste rejse, begynder med et lille skridt.

Jeg har ellers syntes at sådan noget coaching var noget overfladisk fis, men  læs lige en pep-talk her:
http://blog-dyn.tv2.dk/sofia.manning.go/entry394303.html

Vi piger elsker at tryne os selv, lad os vænne os af med det! ;)
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #23 Dato: 04 Februar , 2011, 12:28 »
Jeg vil vove det ene øje og sige: TILLYKKE MED DEN NYE RUGEMASKINE <I

(for selvfølgelig betår du da!)

- og er der problemer med lektierne har du ca. 4000 mennesker her du kan spørge om hjælp ;)
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Anja Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 04 Februar , 2011, 13:40 »
Jeg vil ønske dig tillykke med din nye rugemaskine ;) selvfølgelig kan du bestå. /o Jeg er selv i gang med Assistenten, og er færdig til december. Der er nogle ting der er sværer end andre, men der er en løsning på alt. :) Ønsker dig tillykke med optagelsen, og dit nye valg, det er super godt gået.  /o
Med venlig hilsen

Anja

0.6      Lys Sussex (Stor )
1.1      Gul Sussex (Stor)
1.0      Amerikansk Collie
2.0      Misse-Mau

frida

• Gæst
« Svar #25 Dato: 04 Februar , 2011, 19:53 »
Tusind tak for jeres tilbagemeldinger.

@Jette. Ja, vi kvinder er nok rigtig gode til at opfatte os som "ingenting". Det må vi alle arbejde med, for det kan "æde" meget af vores energi.

@Jean. Ja, I vil alle få mange spørgsmål fra mig. Så kan vi jo allesammen få beviset, og begynde at arbejde sammen. Det ville være hyggeligt :D.

@Alle. Tak, fordi I alle tror på mig /o. Håber jeg kan leve op til det. Og hvis ikke, så går Verden jo ikke under af dén grund ::). Hvis jeg bliver forskånet for større problemer, er det jo ikke så slemt ;). Som min mand siger; så er det jo ikke atomfysiker, jeg skal læse til :)
@nja. Min største frygt er nok naturlære (tror jeg det hedder). Under hjælper-udd. blev vi fritaget for eksamensmulighed i dette fag, da der var stor udskiftning at lærere i det semester. Men så må jeg klø lidt ekstra på i dét fag.
Jeg trænger nok til at læsse af på jer igen, når jeg får min uddannelsesaftale, og får sagt op officielt. Tak fordi I "lægger ører til".

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 04 Februar , 2011, 22:21 »
 /o for din beslutning. Og dejlig med den fine opbakning fra din mand.  :)
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #27 Dato: 04 Februar , 2011, 23:10 »
Som Jette Jensen skriver:

Selv den længste rejse, begynder med et lille skridt.

Og første skridt skal tages med det samme:

Tak, fordi I alle tror på mig /o. Håber jeg kan leve op til det. Og hvis ikke, så går Verden jo ikke under af dén grund ::).

Kast det selvudslettende syndrom bort med det samme. Andre kan, så hvorfor skulle du ikke kunne? Selvfølgelig kan du det. Tro på det fra starten og kast al energi og motivation ind i projektet, for den trods alt begrænsede tid der er tale om. Så skal det nok lykkes.

/o *k

Mvh
Erik Andersen

Offline Anja Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 06 Februar , 2011, 06:54 »
Hej Anette :)

Ja naturfag kan du ikke komme uden om, det hører med til undervisningen, men det er jo ikke sikkert du skal op i det til eksamen. Undervisningsministeriet udtrækker hvem der skal op i de forskellige fag. For mit vedkommne var valget imellem dansk og naturfag, og jeg kom op i dansk....godt for mig ;) for jeg skal bestemt heller ikke være atom fysiker, for sikke noget skidt man kunne få lavet.

Men gør dig selv en tjeneste og køb disse 2 bøger, udover dem du skal have, de hedder:,

De er begge fra Politikens forlag. Anatomiske Atlas og Menneske Kroppen.

De er super gode begge bøger og illustrer rigtig godt. De koster ikke over 300 kr stk.
Og du skal være velkommen til at læsse af  /o vil gerne lytte.
Med venlig hilsen

Anja

0.6      Lys Sussex (Stor )
1.1      Gul Sussex (Stor)
1.0      Amerikansk Collie
2.0      Misse-Mau

frida

• Gæst
« Svar #29 Dato: 11 Februar , 2011, 19:33 »
Har fået uddannelsesaftalen med posten idag. Derfor har jeg "officielt" sagt op. Der var flere kollegaer der var tydeligt berørt af det, og det var meget vemodigt :'(. Men skønt at få talt om.
Nu ser jeg frem til, at få det sidste på plads med skift af fagforening, køb af bøger og PC. Og så skal jeg ellers bare igang med et andet liv med skole og lektier. Jeg glæder mig helt vildt, og børnene ser frem til, at vi skal lave lektier sammen (bogstaveligt talt ::))
Igen skal I have tak for, at jeg kan "læsse mine tanker af her".
God weekend!