Held og lykke med afretning af den hidsige hane. Du har allerede fået flere gode forslag til at klare problemet, hvoraf, ihvertfald et par af dem løser problemet ultimativt (økse og tarteletter), så det vil jeg ikke kommentere på.
Mht at have flere haner sammen vil jeg godt give en kommentar. Jer uenig i at det er 50/50 om det lader sig gøre eller ikke. Jeg ville nok bruge 80/20 reglen i stedet. Begrundelse - de haner/høns der fremgår af min underskrift deler alle samme hønsehus og hønsegård, og der er ingen slagsmål. De konkurrerer på stemmer (hanegal), men slås ikke.
Jeg har kun en enkelt gang oplevet 2 haner, der måtte afgøre ved hanekamp, hvem der skulle have lov at blive og hvem der ikke skulle. Det nu godt nok med at det var mig der besluttede

, og den ene strøg til himmels kort efter.
Men som et par stykker skriver, hvis projekt 'flere haner' skal lykkes kræver det tilgang af flere høner. Forholdet bør ikke være mindre end 1.4 eller 1.5, efter min mening. Både for at undgå stridigheder og unødig slitage. Haner er ikke ligefrem romantiske når de træder, omend de kan foretage en lille kurtisering inden.