Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Annus horribilis  (Læst 2502 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Annus horribilis
« Dato: 23 December , 2010, 15:15 »
De sidste to år har været slemme katteår. For to år siden måtte jeg have min dejlige siamtøs Gaia aflivet d. 1. januar, hun blev 13 år, og selvom det var slemt, var det acceptabelt.
Ind flyttede Safir, min søde blå siamdreng, som i dag er lige godt to år.
De fleste af jer kan sikkert huske den rædselshistorie, vi var igennem med Talos (min skønne græske kat) i sommers, jeg er stadig ikke kommet helt over det, men jeg jo blevet rigtig glad for lille Nike, vores lille blå siampige, der flyttede ind.
Så i går morges, da jeg stod op, kunne Safir ikke støtte på det ene bagben. Jeg ringede til dyrlægen, og efter at have presset lidt på fik vi lov til at komme med det samme. Hun var bange for, at hans ene hofte var gået af led, men for at røntgen-fotografere skulle han i narkose, og det måtte vente til i dag, så han kunne faste.
Safir havde brækket bækkenet,  <W <W <W
Min egen dyrlæge kunne ikke påtage sig operationen, så jeg har været i Varde med ham. Jeg har lige ringet, de er knap færdige, så jeg ved ikke helt, hvordan det er gået.
Der er forventning om, at han bliver "så god som ny", når han er vokset sammen igen.
Jeg kunne jo ikke lade en to år gammel og ellers sund og rask kat aflive!  :o
Mine katte er ALDRIG ude om natten. De er i det hele taget kun ude, hvis vi er hjemme, for jeg vil bare ikke have, at de evt. skulle komme til skade ude, og så komme til en lukket dør uden hjælp.
Jeg aner ikke, hvordan det er gået til, han er kommet til skade inde i huset, som er i ét plan, jeg havde en teori om, at han kunne have siddet fast i en af de indvendige kattelemme, men det mente dyrlægen ikke kunne være årsagen.
Dyrlægeregningen og min beslutning har ikke bidraget til julestemningen. /d
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mutti

• Passiv bruger
Sv: Annus horribilis
« Svar #1 Dato: 23 December , 2010, 15:19 »
Håber at Safir bliver lige så god som ny.
Selv om vi passer nok så meget på vores dyr kan der altid ske uheld med dem.
Krydser fingre for jer....
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 23 December , 2010, 15:33 »
Det skal nok gå Marianne, og du skulle alligevel af med de penge til et eller andet, så det er godt man har nogle højt elskede dyr at bruge dem på.
Lad os høre om det, når den kære kat er vel hjemme igen, at bo hos dig er nok den bedste rekreation den kan få. *t
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Mai-Britt

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 December , 2010, 17:10 »
Æv Marianne, hvor er det synd for både dig og Safir, jeg er sikker på at han nok skal komme sig når de siger det i Varde.

Rigtig god jul til dig og god bedring til Safir
Med venlig hilsen

Mai-Britt

Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #4 Dato: 23 December , 2010, 17:41 »
Stakkels lille kat, stakkels jeres pengepung og jer! Jeg håber han bliver god igen! *k *k og glædelig jul, trods alt!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 23 December , 2010, 19:52 »
Stakkel kat og stakkel jer, det er bare så hårdt når ens dyr er dårlige.  *b
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #6 Dato: 23 December , 2010, 20:04 »
åhhhh lille smukke kat.

Hvor er den heldig at have en madmor som dig Marianne... Jeg vil være kat eller høne hos dig i mit næste liv :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Berit H.

• Passiv bruger
  • Rigtige kvinder har silker ;o)
« Svar #7 Dato: 23 December , 2010, 21:09 »
Åh Marianne det er jeg godt nok ked af at høre.... hvor er det da synd for dig og Safir.

Jeg brugte Varde dyrlægerne... og de var super dygtige... så de skal nok lave et fint arbejde..

Mange tanker til dig og Safir

Og trods alt GOD JUL til jer
Venlige hilsener fra
 Berit

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 23 December , 2010, 21:13 »
Nu ligger vi under dynen Safir, Nike og jeg. Safir var meget konfus, da vi kom hjem, ikke så sært ovenpå to gange narkose og en stor operation, hvor han fik fjernet leddet. Fremover skal muskler og ledbånd klare det. Safir vil blive så god som ny, han kommer til at løbe og klatre i træer, men der vil gå 6-8 uger. Første milepæl vil være at klare skærene, indtil trådene skal fjernes om ti dage. Jeg håber , han vil være god, så han slipper for kraven.
Dyrlægen ville have beholdt ham til i morgen, men efter som klinikken er ubemandet fra kl  17 til i morgen tidlig, fandt jeg, at han var bedre tjent med at komme hjem. Jeg har også valgt, at han ikke skal have smertestillende ovenpå sommerens fatale erfaring. Så er der forhåbentlig også lagt en dæmper på hans udfoldelser, så bruddet får ro til at hele op *k
nu be'r jeg bare til at der ikke kommer komplikationer.
« Senest Redigeret: 24 December , 2010, 05:55 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Charlotte J.

• Passiv bruger
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
« Svar #9 Dato: 23 December , 2010, 21:35 »
Det er godt at høre Safir er vel hjemme, håber i får sovet lidt i nat  *l
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #10 Dato: 23 December , 2010, 21:37 »
Safir sover sikkert fint, det er Marianne der er vågen 200 gange for at se til den lille fyr.
God bedring til ham
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 24 December , 2010, 00:24 »
God bedring med ham Marianne. Jeg har også kun godt at sige om Varde dyrlægerne, mange af vores hunde er blevet behandlet der, når vores egen dyrlæge har haft lukket, det er en god klinik, og de ved virkelig hvad de gør! :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 24 December , 2010, 06:20 »
Tak for søde bemærkninger og gode tanker.  <E
Vi er kommet helskindede gennem natten, og vi har da også fået sovet lidt.
Sikke mange trykfejl, der var i min foregående besked, men den var altså også skrevet på min telefon i sengen  ;)
Det kan måske virke lidt Matador-Maude-agtigt at gå i seng sådan sidst på eftermiddagen, men kattene har altid syntes, at min seng er det ultimative trygge sted, det var også en god måde at holde Safir varm på, for de er altid så frygtelig kolde ovenpå en narkose.
Lige nu ligger han på mit skød, og der er ingen tvivl om, at han er endnu mere mor-dreng end han plejer.
Jeg fatter stadig ikke, hvordan det kunne ske. Dyrlægen sagde, at der skal rigtig meget til, for at der kommer et bækkenbrud. De ser det typisk, når katten er ramt af en bil. Vores hus er i en enkelt etage, ja, altså lidt forskudte plan, men trappen er på tre trin, de har selvfølgelig deres klatrestativ, men jeg kan ikke forstå, hvor han evt. kan være faldet fra ??? Han har på det seneste gerne villet balancere rundt på styret og displayet på min motionscykel (de der bor sammen med siamkatte ved, hvor kreative de er), men hvis har var faldet ned der, og landet uheldigt tror jeg, at jeg ville have hørt det, for jeg sover ret let, og cyklen står lige ved siden af min seng (sove eller cykle - haha).
Dyrlægen kunne næsten ikke tro, at Safir kunne brække bækkenet ved evt. at have panikket i en kattelem, det var ellers min teori. Vi har ikke lem ud af huset, men i de fleste indvendige døre.
Jeg får nok aldrig at vide, hvordan det gik til, men kan bare håbe, at det aldrig gentager sig.
Jeg havde en god oplevelse med Varde Dyrehospital. Christian, den ene dyrlæge er en gammel klassekammerat fra gymnasiet, men han havde nu fri i går, så det var en Søren, der tog sig af Safir. Han var meget omhyggelig med forklaringer, både da jeg afleverede og senere hentede. Søren virkede meget kompetent og indgød tryghed og håb, hvilket jo er lige det man har brug for i den situation.
Jeg vil nu også lige rose min egen dyrlæge for at sige fra og ikke påtage sig en opgave, som de ikke følte sig i stand til at klare på betryggende vis.
Nu skal jeg bare lige klare dagens pligter mht. julemaden, det kunne jeg egentlig godt have undværet lige i år, men det skal nok gå.
Foreløbig har Safir været dygtig til at lade være med at pille i trådene, så indtil videre slipper han for kraven.  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 24 December , 2010, 06:31 »
øv da sikke noget, stakkels Safir.
På mit job har vi fjernet lårbenhovedet på en kat for ca. 10 dage siden og ejeren har fortalt, at den næsten er tilbage i sit gode gamle humør igen, så de kommer sig relativt hurtigt.
Jeg håber, at I får en glædelig jul trods alt - rigtig god bedring med Safir.
Hilsen Lotte
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #14 Dato: 24 December , 2010, 08:07 »
Tak Lotte, det er da meget opmuntrende nyt. Safir ser også ud til at have det rimeligt og støtter lidt på benet.
Den kat I opererede, havde den også brud på bækkenet?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk