Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Annus horribilis  (Læst 2503 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Annus horribilis
« Svar #15 Dato: 24 December , 2010, 09:30 »
Velkommen til julemorgen, Marianne, det er godt at I er kommet igennem natten, og er friske efter omstændighederne.
Min erfaring er at katte ikke er nær så slemme som hunde til at slikke sår, så det skal nok gå.
God jul til jer, trods alt.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #16 Dato: 24 December , 2010, 10:15 »
Rigtig god bedring med ham,
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 24 December , 2010, 11:44 »
Tak Lotte, det er da meget opmuntrende nyt. Safir ser også ud til at have det rimeligt og støtter lidt på benet.
Den kat I opererede, havde den også brud på bækkenet?

Jeg tror nok, at der var 1 bækkenbrud også, jeg var ikke med til operationen, men hørte bare at den havde det bedre nu.
Jeg ville også vælge operation, hvis dyrlægen anbefaler det, da de får et godt og aktivt liv bagefter, jeg kan ikke huske en operation der ikke er gået godt.
God jul
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #18 Dato: 24 December , 2010, 14:55 »
Hej Marianne

Sikke meget at skulle igennem på et år. Jeg føler med dig; det er aldrig sjovt når ens dyr er i nød og ikke har det godt. Jeg er rigtig glad for at læse at Safir er i bedring, og synes bestemt også at det var fair af din egen dyrlæge, at sige han ikke følte sig sikker på at kunne operere selv.

Rigtig god bedring til Safir, og en rigtig god juleaften til dig og din familie :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 24 December , 2010, 16:45 »
Hej kære "næsten nabo".

Uha uha uha , det vælter da ind over jer i perioder. Håber det bedste for jer alle - specielt den næste tid.

Han kan jo godt være kommet galt afsted udenfor ! Chok , slag og kulde kan nemt have bedøvet ham i lang tid nok til liiige at slæbe sig ind til mor.

Hvis jeg kan hjælpe med noget den kommende tid kan du bare kontakte mig - vi kom ikke til Sorø pga. vejret.

kærligst   jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 26 December , 2010, 12:49 »
Hej derovre.

Hvordan har de små "lyn" det nu ?

kh  jan

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #21 Dato: 26 December , 2010, 12:54 »
En update på Safir.
Jan jeg er 110 % sikker på, at han ikke er kommet til skade udenfor, for de er jo ikke ude for tiden, allerhøjst to minutter ude og vende på terrassen, for de bryder sig ikke om kulde og sne, især ikke Safir.
Jeg har syet en blødere krave til ham, som han har på om natten og i perioder om dagen, men jeg prøver så vidt muligt at mandsopdække ham, så han slipper for kraven. Han er heldigvis ikke så slem til at bide i stingene.
Han er stille og roligt i bedring, men der kommer til at gå lang tid, han må f.eks. ikke komme ud før 6-8 uger efter operationen.
Men det er pokkers til tidspunkt, for normalt hygger vi os med at have gæster i julen, og i år oplever jeg det som en stressfaktor for Safir. Jeg har nok heller ikke selv så meget overskud, fordi jeg er oppe så mange gange hver nat for at tjekke på ham, og samtidig er der jo en del værtindeopgaver.
I morgen skulle vi have været til semifinale i pokalturneringen i herrehåndbold i Århus, men jeg er ikke helt sikker på, at jeg tager med, så det bliver nok en af vores sønner, der tager med i stedet. Drengene har ganske vist sagt, at de nok skal holde øje, men jeg er ikke helt tryg ved det, for hvis de sidder og hygger sig, og også har deres egne små børn, har Safir selvfølgelig ikke førsteprioritet.
Men back to basics, Safir er i bedring, og resten er egentlig lige meget  :D
Her til formiddag har han (som han plejer) vasket Nike godt og grundigt, mens han mumlede noget om, at hun kunne nu da godt selv vaske sine ører, når han ikke har det så godt  ;)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 26 December , 2010, 13:12 »
Dejlig update.
Så må Søren tage sig af håndbolden og du en " lille hviledag "   ;)

jan

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #23 Dato: 26 December , 2010, 19:21 »
Godt at høre at der er bedring med Safir, han skal nok komme ovenpå igen med dig ved roret, så lad du bare de andre passe alt det andet og så kan du og Nike passe Safir
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #24 Dato: 26 December , 2010, 20:11 »
Tak Jan og Ina, jeg ved godt jeg er lettere småtosset, men mine dyr vægtes altså meget højt, men sådan går det vel tit, når ungerne flytter hjemmefra ::)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #25 Dato: 03 Januar , 2011, 21:43 »
Hvordan går det med Safir?
Med venlig hilsen Heidi

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #26 Dato: 04 Januar , 2011, 09:41 »
Vi var hos dyrlægen i går og fik taget stingene, så skal han røntgenundersøges d. 17. for at se, hvordan bruddet heler op.
Men han er glad igen, virker som han plejer, men halter selvfølgelig og kan ikke hoppe op, som han plejer.
Det svære bliver at holde ham i ro de næste uger; melding lød på at holde ham i ro i 6-8 uger, der er de to næsten gået, Nike er heldigvis ved at blive godt rund, og sætter forhåbentlig farten lidt ned over de næste uger. Efter fødslen (termin d. 27. 1.) vil hun jo ligge hos killingerne det meste af døgnet de første uger, så det kommer til at passe fint.
Men her til morgen er de to da lige faret frem og tilbage nogle gange, dog lige knap så vildt og hurtigt som de plejer, somme tider er Nike forrest somme tider er Safir.
Hvordan forklarer man lige en kat, at han skal tage den med ro og skåne sit bækken?
Jeg har taget deres klatrestativ ned, så det ligger, så kan de stadig bruge det til at hvæsse kløer, men ikke klatre og den slags.
Min største skræk er, at han skal forsøge at hoppe højt, og så falde ned og lande så bruddet går op.
Men status er, at det går godt, bedre end dyrlægen havde forventet, så nu skal jeg bare lige havde de næste uger godt overstået, så bruddet kan nå at hele fint op.
Tak fordi du spurgte, Heidi  :D
« Senest Redigeret: 05 Januar , 2011, 06:57 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #27 Dato: 04 Januar , 2011, 09:49 »
Ja det er utrolig hvor lidt der skal til for at det bliver stor skade, min venninde der har en 3 år gammel clumber spaniel tæve der fra hun var ganske lille hoppet ned fra 3 m høye skrenter og bare rystede lidt på hovedet og løb videre, hoppet her inden jul ud af bilen og min venninde hørte et hyl...så det viste sig at hun havde landet forkert fra 50 cm højde og fik 2 brud i skulderen.....

Så det er ganske utrolig hvor lidt der i mange tilfelder skal til

Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #28 Dato: 15 Januar , 2011, 20:47 »
Lige en update på misserne. Safir er stadig i bedring, mandag skal vi til dyrlægen og have taget et røntgenbillede for at få tjekket, hvordan bruddet heler op. Han går på alle fire ben, men halter lidt; når han løber, bruger han kun tre ben. Jeg håber sådan at det er, som det skal være. *k Min store skræk er, at han skal lave et eller andet, som han ikke magter, og så måske falder og kommer til skade igen.
Nike bliver tykkere og tykkere, hun ligner en kat, der har slugt en håndbold, og der er altså næsten to uger til hendes termin. Men nu er hun jo også en meget slank kat til hverdag, så derfor ser hun nok ekstra tyk ud. Jeg glæder mig helt vildt til killingerne, man kan mærke dem sparke nu. *p
Jeg skal prøve at lægge nogle billeder ind, men de ligger på den anden computer, så dem kan jeg ikke lige komme til nu.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 15 Januar , 2011, 20:57 »
Dejligt for dig / jer alle sammen. *o
Det bliver godt nok spændende hvordan han tackler de små ny , når de om føje dage "smutter ud"  :)

kh  jan