Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En sort dag  (Læst 20545 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: En sort dag
« Svar #30 Dato: 20 December , 2010, 22:07 »
Jeg ved ikke om det var dem jeg har her Thor sad med på Gavnø! Men de her er meget søde, kælne og selskabelige.Jeg er sikker på de gerne vil hjem igen, for thor's kærlighed til dem lyste jo ud af billederne fra gavnø, og jeg så det da jeg hentede dem, men et tropeland i denne tid er da ikke så tosset.

Det er ihvertfald så dejligt at de kan overvintre hos Peter. For alternativet var at de skulle ha boet i kaninbur på thors værelse *f for min skyld gerne men Thors far er jo ikke hønsenørd som thor og Jeg.
Øv, det var da ærgerligt at æggene var blanke. Det må være årstiden for vi har haft befrugtede æg fra dem de klækkede bare ikke.

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 20 December , 2010, 23:15 »
Nej dem Thor sad med er blandt ofrene, den lille høne på under 280 gram som var så sød.

Men jeg opgir nu nok ikke serama´er selvom arbejdet med og skaffe en god stamme igen vil nok tage noget tid.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #32 Dato: 21 December , 2010, 00:22 »
Det er simpelthen det værste jeg har hørt om :'( i hvert fald for en avler, og dyreven.
Jeg er ked af det på dine vegne
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #33 Dato: 21 December , 2010, 00:39 »
Åh nej , de små hjerteknuser høns fra Gavnødagen!  :'(  :'(  :'(
Det er godt nok triste nyheder  *t

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #34 Dato: 21 December , 2010, 01:17 »
Øv Øv Øv Michael  *l  trøste krammer her fra, Hvis det kan glæde dig lidt har de seramaer vi har købt af dig det godt de har pt. en varmelampe så ikke de fryser i det her l.... vejr, og kan vi på nogen måde hjælpe dig så siger du bare til.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Susanne

• Gæst
« Svar #35 Dato: 21 December , 2010, 07:48 »
Det var da hæsligt  /d

Jeg får helt ondt i maven af at læse om det!  Håber, du får gejsten tilbage inden der gåt alt for lang tid!

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #36 Dato: 21 December , 2010, 08:36 »
@ Nielsen
Mon ikke du kan få nogle æg fra Helen!

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 21 December , 2010, 10:06 »
@ Nielsen
Mon ikke du kan få nogle æg fra Helen!

Det er da et forsøg værd  ;)

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 21 December , 2010, 10:07 »
Nu har jeg ihvertfald anmeldt rotter på ejendommen, så håber jeg de kommer inden længe.

Men jeg skal ud i dag og se efter spor af andre, såsom måren for jeg ved ræven kommer forbi jævnligt i øjeblikket.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 21 December , 2010, 10:14 »
Ja, det er da en fordel ved dette vejr, man kan se hvem og hvad der færdes på matriklen  :)

Forstyrrede en lille mus her til morgen ude ved ænderne, den havde gravet en fin lille hule ned til nogle spildte korn. Den var såmænd ikke meget for at flytte sig, men stak så til sidst af i lange spjættende hop  :D
Mvh Marianne

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #40 Dato: 21 December , 2010, 10:15 »
Øv da også Det var faktisk seramaerne på Gavnø der fik mig til at overveje det med at have ordentlige små dværghøns...
Det er altså for trist.

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Bennetzen

• Passiv bruger
  • //Blessed are the cheesemakers
« Svar #41 Dato: 21 December , 2010, 11:16 »
Jeg føler virkelig med dig.
Jeg håber aldrig jeg kommer til, at stå i den situation, at de dyr man går og passer og plejer, pludselig er væk på den måde..
At rotter kunne finde på, at tage voksne høns, havde jeg ikke troet. Det er altså uhyggeligt at tænke på.
Vi har her haft rotter 2 år i træk, først i kompostbunken og senere, da huset stod som brændtomt, i køkkenet. Når taksatoren og jeg kom derud, kunne vi høre dem i køkkenskabene og selvom vi trampede rundt og sparkede til skabslågerne holdt de sig ikke i ro.
Det er nok noget af det mest uhyggelige dyr jeg nogensinde har mødt.

Jeg håber du kommer dem til livs og får bygget en god bestand op igen..

Mvh

Jesper
350 l selskabsakvarie m. guppier, sværddragere, maller, neonfisk samt 1 stk. Ildhale Labeo, 1 hustru, 0.1 Yorkshire terrier, 0.1 Schæfer og 2,1 børn

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #42 Dato: 21 December , 2010, 12:06 »
Jeg har i tidligere indlæg fortalt at vi har prøvet at løse rotteproblemet ved hjælp af udendørs-katte. Kan nu meddele at det virker /o. Til morgen lå der 5 (FEM) rotter i varierende størrelse samt to uskyldige brandmus ved kattenes foderskål. Om de forventer at få dem tilberedt, eller det bare er for at vise at de tjener til føden, ved jeg ikke. Men det passer meget godt med at naboen i går begyndte at fjerne noget af sin roebunke 100 meter fra os. Så rykker beboerne nærmere vores hus. Misserne skal vist have lidt ekstra varm mælk i aften som påskønnelse.
Der er heller ikke forsvundet hverken foder eller rottegift fra hønsehuset i vinter.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #43 Dato: 21 December , 2010, 13:12 »
Øv Michael, hvor er det bare trist! Det er godt nok en situation man ikke ønsker for sin værste fjende... Øv øv øv! Jeg håber heller ikke du mister gejsten  *t

Jeg har i tidligere indlæg fortalt at vi har prøvet at løse rotteproblemet ved hjælp af udendørs-katte. Kan nu meddele at det virker /o. Til morgen lå der 5 (FEM) rotter i varierende størrelse samt to uskyldige brandmus ved kattenes foderskål.

Vores rottefænger siger også at det bedste værn mod rotter er gode katte. Vores har nu aldrig "leveret" rotter, men kun mus, så jeg håber det er fordi der ikke er nogen hos os *k

Jeg håber du får udryddet synderne, så du kan komme igang igen!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #44 Dato: 21 December , 2010, 13:39 »
Ja, katte er effektive! Fandt en dødbidt rotte på høloftet den anden dag, troede det var et stykke isolering, så jeg sparkede det lige til side i den dunkle belysning, men så sagde den klonk-klonk hen over gulvet og havde hale... Stor frossen rotte med et kraftigt bidmærke på begge sider af nakken.  /o
Mvh Marianne