Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En sort dag  (Læst 20510 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: En sort dag
« Svar #15 Dato: 20 December , 2010, 17:45 »
Det var da meget trist.
Ja, det kan sagtens være rotter. Her har rotter adskillige liv på samvittigheden. Èt år hentede den/de fire gæslinger ud under gåsen i nattens løb. Der var ingen spor af udåden før vi fjernede reden og fandt et rollehul med en gæslingevinge 30 cm nede... Så var der dem der bed kaninunger ihjel i kaninburet, der havde en sprække i et bundbrædt. Fire unger røg der før vi opdagede hvordan det gik for sig. Der lå rotte-bæ under buret sammen med det friske blod.
Så var der skrukhønen der forsvarede sine ugegamle kyllinger og blev bidt så meget til blods at hun døde to dage senere trods evakuering. Også her fandt vi en rottegang under reden - og en halvspist kylling nede i rottegangen.
Nu har vi fastansat en flok udendørs-katte. Vi vil hellere fodre på dem end på rotterne. Siden er der kun set rotter i kæften på misserne og vi har mistanke til at naboens nedlagte dårligt opfyldte ajlebeholder fungerer som udklækningscentral. Det er dog et lidt ømtåleligt nabo-samtale-emne da han mener at det er vores fjerkræ der tiltrækker rotterne. Meeeen - de fleste af kattene sover i foderrummet så DÈR forsvinder der ikke noget fra mere ;D.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #16 Dato: 20 December , 2010, 17:56 »
Rotter kan sagtens tage høns, jeg fik forrige sommer taget Brahma og Barnevelder store, selvfølgelig,  hønekyllinger.
Og Joan her fra Forum fik taget sine Fønix Dværghaner og lidt høner for en del år siden.

Så de små Seramaer er desværre et let bytte.

Det er sgu trist og sørgeligt at blive sat tilbage med avlen.... :'(
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 20 December , 2010, 18:05 »
Åh nej, Michael, det var dog det værste. *t *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Anne Vibeke

• Passiv bruger
    • fokusfoto.dk
« Svar #18 Dato: 20 December , 2010, 18:44 »
Tak for svar, Ankerine og Lene!!

Hvor er det bare uhyggeligt at rotter tager voksne høns. Det er nok det dyr jeg er mest bange for.

Da jeg var barn blev der gravet på vejen og min bror og jeg fulgte det flittigt - En dag kom en kæmpe rotte lige mod en af arbejderne og forsvandt op i hans bukseben.......jeg kan stadig høre hans skrig.

Jeg fjerner al mad fra hønsehuset om natten, men hvis hønsene også er mad, hjælper det jo ikke. - Øv altså, der er nu også mange bekymringer forbundet med at have høns, ikke kun glæder. - Håber aldrig at møde en rotte!!  *k

Kære Michael, jeg håber du finder ud af hvilket dyr der har dræbt dine smukke høns og at du starter op på ny!!
Dværg silker i flere farver
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
1,1 Græske landskildpadder
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #19 Dato: 20 December , 2010, 18:47 »
Nej nej nej ikke Thors lille kælehøne.  Det er ganske forskrækkeligt.
Jeg kender alt for godt følelsen at stå og kigge på en nedslagtet flok fjer... man er total handlingslammet.
Håber du snart finder nogle nye fine dyr... for jeg har gjort rigtig meget reklame for dem i min lokalklub, da ingen havde hørt om dem før :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #20 Dato: 20 December , 2010, 19:27 »
Åhhh... Nej Michael, Hvor er det ærgerligt. *t *t
Thor´s små skønne seramaer fra dig er jo i frostfrit pleje hos Peter på Gavnø. De har det så godt at mutter har lagt æg som Peter har lagt i maskinen.
Håber at der kommer lidt nye muligheder for din avl i foråret.  *k

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #21 Dato: 20 December , 2010, 19:53 »
Det var godt nok skidt, men er der ikke noget om at Elise har Serama ?
Måske der kan komme æg derfra og måske du kan komme videre af den vej.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 20 December , 2010, 20:34 »
Nej nej nej ikke Thors lille kælehøne.  Det er ganske forskrækkeligt.

Thors Seramapar hygger sig meget her i drivhuset, ja, havde lagt 12 æg, som netop er dømt blanke allesammen, øv !!

Jeg har i aften sat alt hvad jeg har af rottefælder op omkring Seramavolieren i drivhuset. Vi har ikke rotter lige nu, men det sker da der komme en strejfer, og der må bare ikke ske noget med Thors Seramaer.
« Senest Redigeret: 20 December , 2010, 20:55 Fra Peter Agger »
Hilsen
Peter

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 20 December , 2010, 20:50 »
Åååårrhh naaii .
uh det er svært at finde de rette ord at trøste med.
På LU købte jeg sådan en metal boks til rottegift , og uh ha det svinder i giften , så jeg køber nogle flere snarest og stiller op i lade , stald og garage / hønseboligen - lidt efter devisen : better safe than sorry ..........
I kataloget fra LU er der navne på race / udstiller - måske det var en vej til lidt avls hjælp ?

Pøj pøj videre frem
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 20 December , 2010, 21:04 »
I kataloget fra LU er der navne på race / udstiller - måske det var en vej til lidt avls hjælp ?

Problemet er jo netop, at der vistnok slet ikke findes andre af dem i DK. Derfor 1000 gange ekstra ærgerligt!
Mvh Marianne

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #25 Dato: 20 December , 2010, 21:06 »
Seramaerne var bare ikke udstillet Jan ;) desværre

Thors Seramapar hygger sig meget her i drivhuset, ja, havde lagt 12 æg, som netop er dømt blanke allesammen, øv !!

Jeg har i aften sat alt hvad jeg har af rottefælder op omkring Seramavolieren i drivhuset. Vi har ikke rotter lige nu, men det sker da der komme en strejfer, og der må bare ikke ske noget med Thors Seramaer.

Jeg tænker lidt på den lille søde høne han sad og nussede på Gavnø... er det den han har hos dig nu?:)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #26 Dato: 20 December , 2010, 21:15 »
Skønne billeder, Peter, tror du overhovedet Thors seramaer vil hjem igen? ;)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 20 December , 2010, 21:25 »
Tak skal i ha allesammen  :)

Lige nu er det ret nedslående, men jeg slår lige koldt vand i blodet for ikke at tage forhastede beslutninger.

Jeg kan se der er fjer som viser dem som var væk. Var blevet trukket ned under stalden gennem en gammel rusten metal plade. Nedenunder er det vel det der rensehalløj fra dengang her var grise på gården.

Mon ikke det er rotter, det tror jeg er mest nærliggende.

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #28 Dato: 20 December , 2010, 21:25 »
@ Nielsen
Det gør mig meget ondt for dig og dine små høns  :'( :'(
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 20 December , 2010, 21:49 »
Jeg tænker lidt på den lille søde høne han sad og nussede på Gavnø... er det den han har hos dig nu?:)
Jeg ved ikke om det var dem jeg har her Thor sad med på Gavnø! Men de her er meget søde, kælne og selskabelige.
Skønne billeder, Peter, tror du overhovedet Thors seramaer vil hjem igen? ;)
Jeg er sikker på de gerne vil hjem igen, for thor's kærlighed til dem lyste jo ud af billederne fra gavnø, og jeg så det da jeg hentede dem, men et tropeland i denne tid er da ikke så tosset.
Hilsen
Peter