Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forkølelse - Nu igen..  (Læst 68718 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bent Skaarup Pedersen

• Bruger
Sv: Forkølelse - Nu igen..
« Svar #75 Dato: 05 Januar , 2011, 15:08 »
Nu har du jo haft dyrlægen på - men det lyder akkurat som sygdommen ILT - og hvis man fejlbehandler, så virker medicinen jo altså ikke !

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #76 Dato: 05 Januar , 2011, 15:33 »
Jeg havde jo dyrlægen ude at se og han sagde at et ILT udbrud var værre og der er jo også en større dødelighed ved ILT. Jeg mistede omkring 5 ud af  ca 80-100 høns
Penicillinen gjorde jo også at der ikke døde flere her og de sidste der hang blev bedre da jeg begyndte at enkel medicinere efter nogen dage. Gudskelov.  :)
Jeg var nemlig også bekymret for at det var det.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #77 Dato: 06 Januar , 2011, 09:51 »
Det har jo hjulpet. Langt over halvdelen er helt friske igen, og dødeligeheden er også kun blandt de små sene kyllinger, så jeg tror ikke at det er ILT. Havde det været det, så var der jo mange flere som var døde :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline The Mother

• Mangler profiloplysninger
« Svar #78 Dato: 06 Januar , 2011, 11:20 »
0
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 10:31 Fra The Mother »

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #79 Dato: 06 Januar , 2011, 11:27 »
Prøv at kigge under ILT i leksikonet, der står det godt beskrevet :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #80 Dato: 13 Januar , 2011, 20:38 »
Hmpr!! Nu går jeg snart død for lyst til at holde høns.. :(

Landhøns, silker, araucana og blomster er raske, men de ski*e maraner gider ikke at blive friske.. Jeg har snakket med dyrlægen og hentet medicin derovre igen idag.. Hun siger at der kan have været få der har været så hårdt ramt at det ikke har taget det 100% hos dem, og at det derfor er vendt tilbage. Hun har bedt mig isolere alle dem som er værst i vores drivhus og så behandle både dem med lidt og så dem i drivhuset med det samme igen i 7 dage. Hun siger at det af og til kan være nødvendigt.

På vejen hjem snakkede jeg med min mor om det. Hun sagde at i de femten år de havde haft høns havde der aldrig været sygdom blandt dem, og at hun ikke forstod at jeg gad mere, for jeg har 10 gange mere negativt ud af det end jeg har positivt. Hun var inde på at racerne/hønsene simpelthen ikke var egnede til at bo her, eller at de simpelthen var for svage... Hun sagde også at de altid har haft sand, men jeg har jo kørt med halm, strå og savesmule om vinteren, hvilket har resulteret i at der er blevet samlet meget fugt i bunden af hønsehuset, hvilket kunne være en årsag.. Så tænkte hun også på at eksempelvis det at jeg af og til tager nye til kan lave revage og fremkalde sygdommene... Jeg ved ikke om hun har ret, men det virker ikke ulogisk..
Måske har jeg bare for dårlige forhold til at holde høns.. hvor jeg da kommer i tvivl.. Øv! Nu vil jeg lave mine lektier i stedet og forsøge at glemme elendighederne..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #81 Dato: 13 Januar , 2011, 20:44 »
Jeg bruger også halm  :-\ Måske det er det  ???
Kæmp for det Mikkel, du må ikke bøje under. Måske du ikke oplever mere når de bliver raske. Der gik et stykke tid før at det var helt ovre her og jeg håber ikke at jeg oplever mere. Men jeg ved jo også at jeg skal skynde mig at fange det med penicillin inden at det går helt galt igen hvis det kommer.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #82 Dato: 13 Januar , 2011, 20:52 »
Hvis Landhøns, silker, araucana og blomster nu er raske, så er der vel ikke noget i vejen med forholdene.

Isoler de Maraner og se tiden an, LAD VÆR med at give op, for modstand møder vi desværre alle på et eller andet tidspunkt, når man har med levende væsner at gøre.

Trøst dig med at det ikke er noget meget alvorligt, for så ville der havde være flere dødsfald.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #83 Dato: 13 Januar , 2011, 21:09 »
Lene, de går i to forkskellige gårde. Den ene der hvor de er raske har de kun været 12 høns på 8 m2, mens de ved maranerne er 17 på 8 m2.. Altså så er der også 25 m2 udenfor. Jeg syntes bare jeg har mødt så megen modstand nu. Det er gud ved hvilken gang de er syge på to år.. Jeg vil gøre som du siger og se tiden an, tak :)

Bettina, jeg har en teori om at halmen suger fugten til sig og hvis den så ikke bliver skiftet ofte nok, så danner det en fugtig bund, men om det passer ved jeg ikke. Jeg tror jeg slå overskuddet ned, for det må alt andet end lige sænke smittetrykket betydeligt og de skulle jo alligevel "bare" sælges videre så andre kunne få glæde af dem, men der er jo ikke mange der kan få glæde af syge høns.

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #84 Dato: 14 Januar , 2011, 05:31 »
*b
Jeg håber, det snart går den rigtige vej.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #85 Dato: 14 Januar , 2011, 08:00 »
Øv Mikkel, det er surt! *t
Jeg tror du er inde på en rigtig tanke mht. at slagte dig ud af en del af problemet. Jeg tror jeg ville slagte de værst ramte og så se om du kan få resten friske. Jeg siger kun sådan fordi de har været syge længe. Generelt er jeg ikke tilhænger af at slagte løs fordi man ikke gider behandle, men det er jo heller ikke det der er tale om her ;) Du har jo virkelig prøvet...
Sats på de bedste, band i et par timer over alt det spildte arbejde i dem du ikke kan sælge - og så kom videre, så du ikke går død i det! (Vi vil nemlig ikke undvære dig her på forum :-*)

Og nu er det weekend, Mikkel! Alting er mere overskueligt når man har et par fridage /o
 *b

Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline The Mother

« Svar #86 Dato: 14 Januar , 2011, 08:04 »

0

Susanne

• Gæst
« Svar #87 Dato: 14 Januar , 2011, 08:13 »
Mikkel, et stort skulderklap til dig !

Min første tanke, hvis du skulle stoppe med hønseriet er ret egoistisk: Ville du så heller ikke være her på Forum længere? Det er da ikke til at holde ud at tænke på!

Den næste tanke går så til dig: Du er både seriøs, ordentlig og vedholdende når det gælder dine høns. Jeg håber inderligt, at du finder den bedste løsning på problemet og efterfølgende får humøret og optimismen tilbage.

Rigtig mange gode tanker til dig!

Knus!

Offline The Mother

« Svar #88 Dato: 14 Januar , 2011, 08:58 »
0

Offline The Mother

« Svar #89 Dato: 14 Januar , 2011, 08:59 »