Hmpr!! Nu går jeg snart død for lyst til at holde høns..
Landhøns, silker, araucana og blomster er raske, men de ski*e maraner gider ikke at blive friske.. Jeg har snakket med dyrlægen og hentet medicin derovre igen idag.. Hun siger at der kan have været få der har været så hårdt ramt at det ikke har taget det 100% hos dem, og at det derfor er vendt tilbage. Hun har bedt mig isolere alle dem som er værst i vores drivhus og så behandle både dem med lidt og så dem i drivhuset med det samme igen i 7 dage. Hun siger at det af og til kan være nødvendigt.
På vejen hjem snakkede jeg med min mor om det. Hun sagde at i de femten år de havde haft høns havde der aldrig været sygdom blandt dem, og at hun ikke forstod at jeg gad mere, for jeg har 10 gange mere negativt ud af det end jeg har positivt. Hun var inde på at racerne/hønsene simpelthen ikke var egnede til at bo her, eller at de simpelthen var for svage... Hun sagde også at de altid har haft sand, men jeg har jo kørt med halm, strå og savesmule om vinteren, hvilket har resulteret i at der er blevet samlet meget fugt i bunden af hønsehuset, hvilket kunne være en årsag.. Så tænkte hun også på at eksempelvis det at jeg af og til tager nye til kan lave revage og fremkalde sygdommene... Jeg ved ikke om hun har ret, men det virker ikke ulogisk..
Måske har jeg bare for dårlige forhold til at holde høns.. hvor jeg da kommer i tvivl.. Øv! Nu vil jeg lave mine lektier i stedet og forsøge at glemme elendighederne..