Det ville selvfølgelig være ærgerligt, hvis den får taget nogle høns, men måren er et smukt dyr, og den har jo også sin berettigelse. Og jeg synes egentlig det er lidt spændende at vide, at den bor i nærheden.
Så det er jo op til mig at passe på mine dyr, så godt som jeg nu kan.
I starten da vi boede her, var stort set grunden lagt ud til hestefolde helt ud til kanten, og her var bart og goldt uden dyr, fugle m.v.
Nu har vi masser af liv - dels vores egne dyr, men også en masse andre, fordi vi har plantet en del forskellige planter, træer og buske, anlagt køkkenhave og hønsegård og der er kommet hjørner, hvor der ikke kommer nogen m.v. - og vi fodrer de små fugle om vinteren - og her står vand forskellige steder i haven.
Så foruden de mange fuglearter er her nu også f.eks. tudser, frøer, salamandre, pindsvin, flagermus, forskellige slags mus, mange slags insekter, herunder mange bier og sommerfugle. Og nu altså også en mår - jeg tror dog ikke den bor her, for jeg har kun set 2 sæt spor.
Men jeg synes da det er spændende hvilken indvirkning vores indretning af vores grund gør for mangfoldigheden. Det skal siges at vi har agerjord hele vejen rundt - men kun ca. 500 m til skoven, så det er jo nok der de kommer fra.