Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tak for de fine råd sidst ;) evt hjælp mig igen her med redekasserne :)  (Læst 7355 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Erik Christfort

• Passiv bruger
Hej igen alle sammen, efter de super hurtige og gode svar der kom sidst jeg valgte at rådføre mig her på sitet vælger jeg at prøve igen ;).

Først og fremmest vil jeg bede jer kigge på de billeder jeg har lagt i mit galleri af et forsøg på en redekasse jeg har forsøgt at lave, der er vise forandringer jeg har tænkt mig at lave på den endnu.

1. male den mørk indeni (skulle give et mere behageligt miljø til dyrene :S)
2. skære er hviskestykke eller en korn sæk op i lidt grove strimler og hænge for (også pågrund af lyset;)
3. sætte den op i højden
4. lave en andordning der forhindre de andre høns i at sidde på toppen af den -.-

Jeg har bygget den ud fra de kriterier jeg kunne finde til de store hønseracer, b.la. at de ikke havde noget imod at ligge flere sammen (deraf den lidt store kasse, eller er den overhovedt stor nok til mere en en :S ? )

Jeg kunne specielt godt tænke mig hjælp til at finde ud af hvad jeg skulle gøre for at undgå de sad på den og hvordan tingene ligesom fungere i størrelses forhold... da jeg aldrig har haft høns før havde jeg lidt svært ved specielt den sidste del :P kan de overhovedet komme ind i den hvis den ikke står på jorden :S ?

*da jeg ikke lige havde en tommelstok ved hånden valgte jeg at sætte en cola dåse ved siden af så i fik en fornemmelse af den ;)

Jeg beder derfor nu alle der har erfaring med store høns om at kommentere med ting der skal rettes, ting der kunne være bedre, nye ideaer, og  /d /o omkring de "kriterier" jeg har kunne læse mig frem til, Alt kan laves, har en god lang juleferie i vente så kom endelig med foreslag! :)
Og give mig en idea om hvor mange høns der ville kunne bruge den som redekasse :S

Mvh. Erik Christfort, håber i kan hjælpe ;)
Mvh. Erik

Offline KEW

• Bruger
Hmm som jeg kan sjusse mig frem til tror jeg højden på åbningen er lige lidt nok.
Mine silkehøns i stor størrelse svare næsten til dværg i andre hønseracer og mine har ca. 2 cola dåser høj ;D
Min kasse er 48 cm gange 30 cm som jeg har delt i 2.
Så trode jeg at jeg ville undgå flere damer i samme kasse. Men nej...
De ligger gladeligt 3 i samme rum og kassen ved siden af er tom!

Men smut på biblioteket og kig bøgerne igennem så går du ikke helt galt i byen
Det kunne jo være der var vist en genial redekasse som du slet ikke havde tænkt på
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline JanR

• Passiv bruger
Forums eget galleri finder osse fine redekasser http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=gallery

At kasssen skal åbnes i toppen gør det lidt svært og sikre imod at hønsene sætter sig ovenpå.

Hmmm gider ik vise det jeg ser... Så søg redekasser :)
« Senest Redigeret: 16 December , 2010, 18:51 Fra JanR »

Offline Erik Christfort

• Passiv bruger
okay mange tak so far ;) jeg vil bestemt kigge på målene :P og vil ogsa kigge på idear på forumet ;)

Jeg havde egentligt forestillet mig at anskaffe mig 4 store æglæggende høner :S så altså hvis der er en der sidder og lige ved hvilke mål jeg skal bruge der så ville det være en kæmpe hjælp :)
Mvh. Erik

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Måske et lille brædt i bunden for at holde på redemateriale. Du kan prøve at lave noget så toppen får en hældning.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Mine høns bruger en udtjent bogreol med fire rum. Ganske passende til høns i den mellemsvære størrrelse (jeg har maran). Jeg vil tro hvert rum er ca. 30 cm dybt og 50 cm langt, og mindre synes jeg ikke redekassen skal være. I "Den store hønsebog" af Jørgen Liljensøe har han skrevet et helt afsnit om redekasser og str., den kan lånes på biblo'en.

Held og lykke med projektet :D.

Ellers en flot redekasse du har fået sat sammen, men indgangshullet skal nok gøres noget større ;).

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
http://forum.backyardpoultry.com/viewtopic.php?t=7064

Og så er der jo lige disse, se nede af siden
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Der er billeder med mål i mit galleri under Hønsehuset:

Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Erik Christfort

• Passiv bruger
Tak igen for de fine råd ;)

@ Tanja Pedersen, Jeg syntes faktisk både din redekasse ser funktionel ud og kan godt lide den udseende mæssigt også :D så jeg tror måske jeg vælger at kopiere den ;)
Mvh. Erik