Hej igen alle sammen, efter de super hurtige og gode svar der kom sidst jeg valgte at rådføre mig her på sitet vælger jeg at prøve igen

.
Først og fremmest vil jeg bede jer kigge på de billeder jeg har lagt i mit galleri af et forsøg på en redekasse jeg har forsøgt at lave, der er vise forandringer jeg har tænkt mig at lave på den endnu.
1. male den mørk indeni (skulle give et mere behageligt miljø til dyrene :S)
2. skære er hviskestykke eller en korn sæk op i lidt grove strimler og hænge for (også pågrund af lyset;)
3. sætte den op i højden
4. lave en andordning der forhindre de andre høns i at sidde på toppen af den -.-
Jeg har bygget den ud fra de kriterier jeg kunne finde til de store hønseracer, b.la. at de ikke havde noget imod at ligge flere sammen (deraf den lidt store kasse, eller er den overhovedt stor nok til mere en en :S ? )
Jeg kunne specielt godt tænke mig hjælp til at finde ud af hvad jeg skulle gøre for at undgå de sad på den og hvordan tingene ligesom fungere i størrelses forhold... da jeg aldrig har haft høns før havde jeg lidt svært ved specielt den sidste del

kan de overhovedet komme ind i den hvis den ikke står på jorden :S ?
*da jeg ikke lige havde en tommelstok ved hånden valgte jeg at sætte en cola dåse ved siden af så i fik en fornemmelse af den
Jeg beder derfor nu alle der har erfaring med store høns om at kommentere med ting der skal rettes, ting der kunne være bedre, nye ideaer, og

omkring de "kriterier" jeg har kunne læse mig frem til, Alt kan laves, har en god lang juleferie i vente så kom endelig med foreslag!

Og give mig en idea om hvor mange høns der ville kunne bruge den som redekasse :S
Mvh. Erik Christfort, håber i kan hjælpe