lige lidt opsamling....
Johanne - du er en ond ond kvinde.....at få mig til at klippe kløer.... der er min grænse så lige nu... det kan jeg simpelthen ikke helt... kan han måske vente til han skal flyttes hjem... ?
Bjarne - jeg tror du har meget ret i pointen at man skal presse ud i det - jeg stod for en del år siden med en lille nyfødt perserkilling - der havde hul ved navlen - den skulle aflives - men jeg kunne ikke vække hverken min mand eller søn ( som ville have kunnet gøre det - med ubehag) - jeg ville trods alt ikke ringe efter en dyrlæge klokken kvalme om natten, for at aflive en nyfødt killing - men at skulle gøre det, det var så grænseoverskridende for mig.... jeg sad faktisk med den i en time, udtænkte alle mulige og umulige planer, mens jeg bare håbede at den ville dø, sådan BUM.... men nej, det endte med min bedste uldsok - killingen ned i den, derefter i en plastikpose - så travede jeg rundt på fliserne mens jeg gang på gang talte til 3..... endlig kom DET over mig - at jeg var dybt urimelig overfor den lille killing - at jeg var en værre tøsedreng...etc... og knald så fik den sin første og sidste flyvetur - og dernæst en mere - og en mere... som dig med din kanin..... jeg bandt en knude for posen - puttede den i endnu en pose ( ja grin bare - for at den kunne blive kvalt hvis den stadigt var i live

) og mærkede så på posen - der bare var helt i smadder..... og så tudbrølede jeg.... Dagen efter, var jeg faktisk glad for at jeg TOG MIG SAMMEN - ved nu at jeg kan hvis det virkelig brænder på...
Jeg er selv vokset op på en minkfarm - og har det som dig med pelsdyr
Julie - jeg brugte også børneløvriven i starten - den giver ligesom en vis afstand..... men jeg tror jeg idag har en fornemmelse af at jeg har bedre styr over hønen ved at kunne røre ved den.... startede med min mands store arbejdshandsker - gik over til mine havehandsker med gummi indvendigt - derefter mine ridehandsker der er tynde - og idag kan jeg uden handsker.
Mine silker har ikke de store fjer - og det er nok dem der kan få det til at gyse i mig - + silkerne jo ikke flyver og basker rundt.... det gør i hvertfald en forskel for mig - jeg har da et par små silker du gerne må få til at øve dig på

ALTSÅ - I garvede hønsefolk må virkelig sidde og grine smørret.... men det er virkelig en proces det her....
Willy - Da jeg kom ind på LU - stod jeg faktisk lige stillle lidt... og kikkede, så var jeg på vej hen mod den første række - og helt ærligt, så kom tårene... Jeg var simpelthen så glad og overvældet - tænk mig på en udstilling med ene FJER.... det var så stort så det er næsten ubeskriveligt....
Jeg må indrømme at der var et par af de helt store haner, specielt dem med lange ben - dem gik jeg temmelig hurtigt forbi .. Men det var en fantastisk dag for mig
og den gav blod på tanden.... fik faktisk en aftale med Elo der kommer og kikker mine dyr, så jeg kan få lidt styr på hvad jeg har.... og mangler for at komme vidre
og som udstiller af katte gennem 20 år - og hund gennem 3.... tjaaa hvem ved, måske kommer jeg en dag med mine små silker - for det er helt klart der min hjerte er....
1000 tak til jer alle for jeres tilbagemeldinger.... også på LU.. det var så dejligt - og styrker..
tak fra Silkemor