Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fobi for fjerkræ og LU  (Læst 1664 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Sv: Fobi for fjerkræ og LU
« Svar #15 Dato: 15 December , 2010, 09:38 »
Til alle der skriver om hvad de ikke kan lide og er bange for.
Der er milevid forskel på at være bange for edderkopper og så at have en fobi.
Det er ligesom når jeg fortæller nogen, at jeg lider af angstanfald, så spørger de hvad jeg er bange for eller også fortæller de om noget de er bange eller nervøse over.
Det kan IKKE sammenlignes.......

Derfor "Hatten af for Berit"  <M

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #16 Dato: 15 December , 2010, 10:34 »
Lisbet jeg tror de fleste af os er klar over forskellen på at være bange for noget og for at have en fobi :) men smilet kan nu engang tit være den korteste vej mellem to mennesker :).

Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #17 Dato: 15 December , 2010, 11:01 »
At have angst er faktisk mere vanlig end man tror men og erkende selv at man har det så har man gjort meget for sig selv i forhold til at leve med det.

Jeg læste en pjece engang der beskriver det så godt,

Du står på en jernbaneskinne og der kommer et tog, hele kroppen gør sig klar til flugt, blodtrykket falder og musklene spændes

Det er det samme der sker når du får et angst anfald, forkellen er bare at DER KOMMER IKKE NOGET TOG!

Blodtrykket falder og du får en prikkende fornemmelse i munden og hovedet, du får følelsen af ikke at få ilt så du hyperventilerer, men siden hjernen ikke har ilt mangel bliver du svimmel, du får følelsen af at skulde kaste op, fordi angsten sidder i maven, du ryster fordi musklene er klare til å løpe, men du gør det ikke...

Og disse følelserne er ikke gode når man står i en butikkø eller er et sted hvor man bare ikke kan komme væk fra, det forstærker ofte angstanfaldet.

Så til jer som har det lær at kende på følelsen, og tænk på at rent faktisk ikke kaster op eller besvimer . Lær at leve med det og ikke la begrænsningene ta overhånd fordi man lider af angst :)
Det kan leves med :)

Stå på!!
« Senest Redigeret: 15 December , 2010, 11:05 Fra Loppe »
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 15 December , 2010, 11:17 »
En utrolig god beskrivelse Yngvild.
Jeg vil så sige, at for mit vedkommende kan jeg ikke leve med angst. Så kommer der en dag hvor alle medicinske muligheder er udtømt, så er jeg nok ikke mere.
Nå, slut fra mig. Nu blev det vist for alvorligt.
Når man får angstanfald er man sådan set handlingslammet, selvom kroppen reagerer med at være klar til flugt.
Ens hjerne kan reagere underligt når man ikke har det godt psykisk.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 15 December , 2010, 11:19 »
Lisbet jeg tror de fleste af os er klar over forskellen på at være bange for noget og for at have en fobi :) men smilet kan nu engang tit være den korteste vej mellem to mennesker :).

Enig i at smilet kan være den korteste vej mellem mennesker og også sundere end den sure mine, men har jeg det dårligt psykisk, skal der dælendylme meget til før jeg kan smile.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #20 Dato: 15 December , 2010, 11:27 »
Enig i at smilet kan være den korteste vej mellem mennesker og også sundere end den sure mine, men har jeg det dårligt psykisk, skal der dælendylme meget til før jeg kan smile.

Jeg har det omvendt, jeg har en meget hård indre kamp, men der er ingen der kan se...og hellere ingen der derfor kan forstå det, du er jo altid i så godt humør...ja det er jeg, men jeg har og en utrolig selvkontroll og tak for det!
Men forstår godt de der har det svært med det, og lisbeth medicinvidenskaben bliver bare bedre og bedre, så du skal nok altid finne noget der hjælper dig :)
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #21 Dato: 15 December , 2010, 15:39 »
ALTSÅ - I garvede hønsefolk må virkelig sidde og grine smørret.... men det er virkelig en proces det her....

Altså Berit, jeg tror ikke der er en eneste her der griner af dig! Tværtimod tror jeg at det for langt langt de fleste af os har været en større eller mindre overvindelse at skulle håndtere høns. Nogle kommer nemmere over det end andre og du er da bare super godt på vej /o /o /o
Tillykke med det!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 15 December , 2010, 19:32 »
Tak for tilbudet om silker Berit, men jeg syntes ikke lige jeg udvider nu hvor det er så koldt.
Tror jeg vil prøve med handsker, jeg har ikke angsten for fjer.. men uha det er bare det at skulle holde en høne. Vil øve mig.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand