Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: syg høne (æg uden skal)  (Læst 24692 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
Sv: syg høne (æg uden skal)
« Svar #15 Dato: 19 Maj , 2008, 09:06 »
Hanne, det kan du vel i bund og grund ikke udtale dig om...

Så istedet for at man bare tænker "det går over igen" så kunne man jo sikre sig at dyrene fik tilstrækkeligt med kalk og D-vitamin.

Derfor er der jo ingen grund til at 'dunke' Hanne en i hovedet  ;)

Det er jo ment i bedste mening. Ofte er der jo intet galt. Mange af os giver vores høns alt for meget 'af det gode' og skar vi ned, så hønsene blev normalvægtige og i balance mht. indtag af vitaminer og mineraler, så ville mange problemer være løst.

Hilsen Susanne

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 19 Maj , 2008, 09:13 »
Nej hun er jo bare ny i æglægningsfaget, det er begyndervanskeligheder ikke andet.

Hanne, det kan du vel i bund og grund ikke udtale dig om...

Som jeg også tidligere skrev så er det meget normalt at man ser disse æg i starten af æglægningen så der er sandsynligvis ingen grund til bekymring!! Men muligheden for at hønen mangler noget er der altså stadig og det er ikke så sjældent endda.
Jeg har haft 2 silkehøner gennem tiden (forskudt af hinanden) der lagde æg med meget tynd skal og nogen gange helt uden. Det blev aldrig normalt og begge høner blev ikke engang 2 år. Jeg undersøgte aldrig den ene men den anden døde (sandsynligvis) af et æg der var knust inde i hønen.
Så istedet for at man bare tænker "det går over igen" så kunne man jo sikre sig at dyrene fik tilstrækkeligt med kalk og D-vitamin.

Danny

Danny jeg kan i bund og grund ikke udtale mig om noget som helst her på forum, for jeg er ikke ekspert og det er der ingen af os der er! Heller ikke du, som også ind i mellem udtaler dig enormt skråsikkert ;)

Min pointe er at vi nogen gange skal se tiden an, idet JEG TROR at mangellidelser er ekstremt sjældne for de dyr der ejes af folk her på forum, idet vi alle er meget omsorgsfulde hønseholdere, der ikke lader hønsene leve af smuler 'fra de riges bord'.
Og så har jeg faktisk læst en del om emnet ;)

Men jeg har taget dit udfald til mig....

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 19 Maj , 2008, 10:45 »
Der er vel i bund og grund ingen af os der kan udtale os om noget som helst herinde. Vi kan jo ikke se dyrene. Men vi kan give råd efter bedste evne, ud fra det der bliver skrevet, og så må man selv sortere i rådene...og er det ikke også det forums er til for?  ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 19 Maj , 2008, 16:22 »
He he... Jeg "dunker" skam ikke nogen oven i hovedet og jeg tror egentlig ikke at jeg har udtalt mig "helt skråsikkert" uden at have ret. Nogen ting kan man jo godt være HELT sikker på. Eksempelvis kunne jeg jo godt sige at jorden er rund og ikke flad. Der kan jeg godt være helt skråsikker fordi der ved jeg at jeg har ret.

Jeg synes bare det er lidt ærgeligt at et nyt medlem spørger til at hendes høns lægger æg uden skal og derefter får at vide at det ikke betyder spor og at det går over igen.
Som jeg tidligere skrev så er jeg helt enig i at det sansynligvis er "begynder vanskeligheder" men der kan også være andre årsager/muligheder.

Til Susanne og Hanne: Jeg tror at i skal læse mit indlæg igen med en lille smiley i baghovedet og så lade være med at føle jer angrebet for der var ikke noget ondt i det.
Så må i hellere få et par af dem her  :D  ;D  ;)  så det denne gang ikke bliver misforstået.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 19 Maj , 2008, 17:37 »
Jeg håber da jeg med min smiley at den gled lettere ind Danny. Vi skriver jo alle forskelligt og hvor er det af og til pokkers svært at skrive det man mener og samtidig blive forstået (og hvor blev sætningen dog lang  ;D )

Jeg blev lidt 'hmm' på Hannes vegne. Hun knokler som en hest for at støve materiale op. Og Hanne har jo tidligere i tråden også givet udtryk for at det kan være andet.

Nå, men det var bare en 'bøvs' fra min side  ;) Og så videre...  <F
Hilsen Susanne

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 19 Maj , 2008, 19:20 »
Tilbage til emnet :), hvordan går det med den cam?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #21 Dato: 19 Maj , 2008, 20:22 »
Ja det vil jeg da også gerne høre, har du fundet grunden Camila  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline arddun

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 24 ſeptember , 2012, 10:47 »
hej der
jeg har lige fundet et æg uden skal hos mine meget unge høns, yderligere lå der en knust skal af sådant et blødt æg på samme sted. Vi giver skaller og fuldfoder og fodertilskud, så det er nok ikke her årsagen ligger. OG da de er kommet ud så skyldes det ikke at de sidder fast indeni. Håber bare det skyldes at de er så unge at de ikke har lagt æg i mere end 1 uge.
Jeg skal nok checke dem, og tusind tak for alle de nyttige input I giver til mig total nybegynder høneejer.
Karen

2 marans høner, 1 marans hane, 2 grünleger høner, 1 gul orpinton høne, 8 welch corgi cardigan, 2 burmesere

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #23 Dato: 24 ſeptember , 2012, 11:34 »
@Karen - al begyndelse er svær ;) jeg tror ikke, at du skal bekymre dig over vindæggene
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14