Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nogen der gerne vil have Nike på ferie en uges tid?  (Læst 1215 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Nogen der gerne vil have Nike på ferie en uges tid?
« Dato: 21 November , 2010, 08:05 »
Nej, det mener jeg selvfølgelig ikke, men nu er det anden nat i træk uden særlig meget nattesøvn, for det lille nips er i sin første løbetid.
Safir forsøger at "hjælpe" hende, men han mangler klokkeværket, og har vist ikke helt det praktiske på plads.
I går nat forsøgte hun at toupere tæppet op i soveværelset ved døren ud til terrassen, når hun altså ikke gik rastløst rundt.
I nat har hun "sunget" hele natten.
Næste gang skal hun heldigvis på ferie hos Marquis.  /f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Sv: Nogen der gerne vil have Nike på ferie en uges tid?
« Svar #1 Dato: 21 November , 2010, 09:31 »
Hæ hæ, jeg tænkte straks "JA det vil jeg gerne"  ;D ;D ;D ;D
Men ved nærmere eftertanke, ellers tak! Det er så fredeligt med kastrerede hankatte :-*

God "fornøjelse", jeg håber det snart går over <G
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 November , 2010, 09:35 »
Slem kattepine,heldig at vores katte er ude dyr.  ;)
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #3 Dato: 21 November , 2010, 18:13 »
Tjah, hvis du vil bytte med en firemåneders labrador-hvalp, der er i sin "nu tager jeg det og løber med det - prøv at fange mig"-periode? Her er værre end i et børnefamiliehjem :o. Fra min nuværende position ved computeren kan jeg se: en støvle, fem pivedyr, en kattemadsæske, en mælkekarton, en TV-fjernkontrol (nå ja, det er sundere at rejse sig), en handske, en - tom? - rudekuvert, en appelsin, en sofapude (åh, nej - der er dun i), et stykke sandpapir, to kuglepenne, en slidt køkkenrulle med strimlerne hængende omkring sig, en stor bold, en kalender - øh , EN KALENDER! Øjeblik....

Nå, den er kun let beskadiget. Nå, men altså - hvad piver du over? Du slipper med 7-10 dage (i denne omgang ;D) - vi har nok et par måneder til mere fornuft ::). Hvor skal vi mødes for udvekslingen?
« Senest Redigeret: 21 November , 2010, 18:33 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 21 November , 2010, 18:17 »
@Ankerine
Fantastisk beskrivelse   *f
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 21 November , 2010, 18:24 »
Jeg har ladet mig fortælle af en veninde som avler Siamesere, at Siameser hunkatte er noget af det værste når de er i løbetid -

@ Ankerine

Sikke en fatastisk beskrivende beretning  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 21 November , 2010, 18:28 »
Hubert Hønsehund kan også det der med at fordele mange spændende ting, jeg slet ikke vidste jeg havde, i hele haven og lidt af naboens mark,,,,
Forleden stod han glad og så ind af vinduet iført stor orange redningsvest  :o Dem har vi en del af, men ikke sådan lige tilgængelig...troede jeg...
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #7 Dato: 21 November , 2010, 18:41 »
DERFOR er jeg så glad for at overtage gamle hunde :D

Og det med katten... det kommer jo nok også her inden så forfærdelig længe :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #8 Dato: 21 November , 2010, 18:57 »
Jeg har ladet mig fortælle af en veninde som avler Siamesere, at Siameser hunkatte er noget af det værste når de er i løbetid -
Jeg kender det godt. Har selv opdrættet siamesere i over 20 år, men har ikke haft fertile katte de sidste 8. En af mit livs værste nætter var da min FruDitte (Afrodite al Katta, stammoder til maaaange gode siam'er) gik i løbetid tre gange i træk med kun to dages pause mellem de 10 dages skrige/hyle/ vende på væggene, bakken ind under kastraterne (som blev møg-frustrerede) perioder. Vi ventede på at en ung hankat blev gammel nok ::). Nå, katten lignede noget fra et uautoriseret kattehjem. Mager, pjusket i pelsen, vild i øjnene. Jeg fik overtalt min dyrlæge til at give hende noget afslappende til natten så vi alle (også naboerne, jeg boede i etageejendom) kunne få noget søvn. Med et lusket smil fik jeg pillen i hende og vi gik alle i seng. 20 minutter efter fordobledes hendes skrigeri. Hun blev så manisk at jeg faktisk frygtede for hendes liv. Det viste sig at Apozepam kan virke omvendt på katte. Så vi fik ikke sovet *s. Tre dage efter skulle vi på katteudstilling. Jeg tog hende med som selskab for datteren og regnede med at det kunne aflede lidt. Og DET gjorde det. Da hun forstod at vi var på UDSTILLING, som hun elskede, blev hun en helt anden kat: hun ordnede sin pels så den skinnede, fik sexede mandelformede dybblå øjne, bevægede sig med kattesmidig elegance og for en gang skyld uden de 200 gram for meget sul på kroppen. Man kan ikke spise mens man skriger ;)!  Jeg besluttede at lade hende bedømme alligevel. På dommerbordet udfoldede hun al sin charme og afsluttede med at SKRIDE kongeligt frem mod dommeren og give hende et lille slik på næsen. Det måtte jeg høre for i mange år: hvordan havde jeg lært hende det? ;D. Nå, dommeren smeltede og FruDitte, der havde været meget tæt på at blive efterladt derhjemme med kastraterne, blev dagens bedste hunkat så vi SLÆBTE præmier hjem *y. Efter min gruopvækkende historie tilbød den unge hankats ejere at tage hende med hjem (hankatten, Pi-Den Butterscotch, blev bedste ungdyr). De boede trods alt i eget hus. Nå, den unge hankat blev forført samme nat og det kom der et kuld dejlige killinger ud af ::).
Det blev en laaang historie om, hvordan det kan gå når man har siamesere - eller andre husdyr *e....
« Senest Redigeret: 21 November , 2010, 19:12 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 21 November , 2010, 20:51 »
Åh, jamen Nike nøjes skam heller ikke med at toupere gulvtæppet og hyle, hun har på en dag væltet gyngestolen to gange, sat standuret i stå, væltet et hav af puder ned, i frustration slået til en lampe vi har hængende i det ene hjørne så mange gange, at jeg er ret bekymret for om den snart falder ned (den er lavet af muslingeskaller i lange baner og vejer nok omkring 15 kg, vi har haft den med hjem fra Philippinerne). Hendes legetøj ligger spredt over hele gulvet.
Men jeg vil trods alt ikke undvære hende for noget som helst - heller ikke nu, for næste gang er det Marquis, der hænger på hende, og så får jeg forhåbentlig et kuld smukke killinger *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 22 November , 2010, 20:14 »
"Skrækkelige" Nike er taget på elskovsferie  /o
Jeg blev enig med Marquis' "mor", at vi lige så godt kunne tage springet nu, så er hun et år, når de små kommer. Hun er jo en fin, stor og veludviklet missepige nu. Så vi har lige været Skjern-Stubbekøbing retur i dag.
Det bliver spændende, det er første gang i en del år, at vi skal have siamkillinger. Så vi bliver jo næsten førstegangsfødende.
Safir tager det forbløffende roligt, at hun er væk, meeen han nyder nok roen  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #11 Dato: 22 November , 2010, 22:34 »
Safir tager det forbløffende roligt, at hun er væk, meeen han nyder nok roen  ;D

Han glæder sig nok lige så meget som jer over at kunne få sovet igen. ;D

Vi glæder os til at se billeder af killingerne Marianne
Med venlig hilsen Heidi

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #12 Dato: 22 November , 2010, 23:15 »
Ohhhh oh oh oh oh vil du godt være sød IKKE at poste billeder når der kommer  killinger??? eller udsende en advarsel eller noget???? :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #13 Dato: 23 November , 2010, 05:53 »
Wanda *g *g *g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk