Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ikke så rare hunde  (Læst 2029 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Ikke så rare hunde
« Dato: 18 November , 2010, 08:57 »
Igår skulle jeg mødes med en mand på hans bopæl i forbindelse med mit arbejde. Gårdspladsen er lukket af en smedejernslåge, og man er nødt til at gå ind for at banke på. Det gør jeg så, og idet han lukker op, kommer hans 2 schæfere ud. Han selv stikker bare næsen ud og skal lige ind og have mere tøj på.

Den ene schæfer stiller sig helt op ad mig med siden til, den anden stiller sig foran, gør og hopper op af mig, så den nærmest skubber til mig med poterne omkring hoftehøjde. Det gør den 2 gange, og jeg siger "nej - ned!" begge gange. Ikke højt, bare bestemt. Jeg var ikke sikker på dens intentioner, men følte mig klart truet, for jeg var virkelig mandsopdækket. Da den tager tilløb igen, vender jeg siden til, og så sidder gebisset i min underarm!

Jeg står musestille og tænker, at hvis jeg reagerer, så dør jeg. Den slipper efter nogle sekunder og stiller sig som den anden hund, men den anden vej. Jeg er faktisk omringet, selvom de kun er 2, og jeg er helt sikker på, at jeg ikke skal flytte mig.

Så kommer ejeren til syne i døren igen og siger: "Bare rolig, de gør ikke noget"  :o  :o  :o

Jeg fortæller ham, hvad der er sket, og han siger: nå, de gør ellers ikke noget... men så må I gå ind i huset igen (og han lukker dem ind).

Jeg kunne bare SLET ikke samle mig om noget møde efterfølgende. Jeg har tandmærker i jakkeærmet, men ikke decideret hul. Den markerede "bare", bed ikke, men jeg mærkede da rigelig tydeligt tænderne igennem tøjet.

Min mand har ellers gennem de sidste 3 år forsøgt at bløde mit syn på schæferhunde op, og han var faktisk ved at lykkes med det... indtil igår. - Og jeg ved jo godt, at det ret sikkert ikke er hundens skyld, men alligevel!!!!!! Hvordan kan man byde folk sådan en velkomst? Hvordan kan man drive virksomhed fra egen adresse med sådan to som "velkomstkomité"? ARGH, JEG FORSTÅR DET IKKE!!!

Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Bent Skaarup Pedersen

• Bruger
Sv: Ikke så rare hunde
« Svar #1 Dato: 18 November , 2010, 09:13 »
Manden er et fjols - selvfølgelig kan han have helt ret i, at hans hunde ikke gør noget (alvorligt), men alle der har hund ved vel også at andre kan have et helt andet syn på de firbenede venner.

Næste gang du er i situationen, så sig dog, hvad du tænker - "jeg bryder mig ikke så meget om hunde, vil du ikke lukke dem ind" - så skal han dog være endda meget indskrænket for ikke at forstå budskabet !

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #2 Dato: 18 November , 2010, 09:22 »
Uh sikke en grim oplevelse, men det er sådan med hunde at de læse os, og har du kikket på dem eller måske bare smilet lidt, ja det opfatter de negativt, "du er en trussel".
Næste gang og jeg håber da ikke du får sådan en grim oplevelse igen, så lad være at kikke på hunden, men  vend ryggen til dem, det fortæller dem at du er pasiv og ikke gør noget.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #3 Dato: 18 November , 2010, 09:29 »
Jeg synes bestemt også at det er MEGET uhøfligt af ham at lade hundene blive ude når han selv går ind  /d
Det kan da godt være at han mener at de ikke gør noget, men det er respektløs overfor dig. For det første er det jo ikke alle der er trygge ved så store hunde og for det andet reagerer mange hunde anderledes når ejeren ikke er til stede.
Jeg har selv to hunde, en schæfer og en labrador og jeg kunne ikke drømme om at lade dem være alene med en fremmed person. Mine hunde tror jo at de skal passe på det hele når jeg ikke er til stede  /o
Men det er åbenbart ikke alle der tænker på den måde, så en anden gang vil jeg også råde dig til at sige at du er utryg ved store hunde og bede ham om at lukke dem ind....for det kan man godt tillade sig at sige og de fleste hundeejere respekterer det  /o
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 18 November , 2010, 09:35 »
Det er manden med hundene der er komplet uansvarlig.

Jeg har selv en shæfer der "napper", dvs. hun bider ikke folk, men markerer. Men alligevel kan det gøre gevaldigt ondt og folk bliver forskrækket.
Jeg ville ALDRIG gøre som han gjorde, bare lukke dem ud.
Han må jo også have kunne høre inde i huset, at der var tumult derude også reageret. Sikken et fjols.
Trøstekram til dig  *l  Håber du kommer dig over den grimme oplevelse og en dag møder en shæfer med en ansvarlig ejer bag  ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 18 November , 2010, 09:37 »
Uh, Julie, jeg ville også have følt mig intimideret med sådan et par omkring mig. Så nytter det ikke man har teorien på plads med ikke at kikke på dem og ikke smile og alt det der.
*t til dig
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 18 November , 2010, 10:29 »
Jeg kan godt forstå at du er oprørt. Jeg har selv 3 hunde, 1 Samojede spids, 1 Labrador og en Granddanois. Selv om de ikke gør noget, når vi er hjemme, så må jeg respektere, at ikke alle synes de helt så fantastiske som jeg selv synes. Så de bliver lukket væk, når der kommer fremmede.
På den anden side er jeg tryg ved, at have dem. For da vi solgte æg, var folk så frække, at de lige selv ville smutte ind i stalden for at hente æg. Eller de stod inde i vores stue kl. 8.00 søndag morgen, for at høre om vi havde flere æg.
Så er det skønt med en Grandanois der bestemt beder folk forlade matriklen. Særligt hvis ungerne er alene er hun oppe på tæerne ;D
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline -Julie-

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 18 November , 2010, 11:21 »
jeg skulle forbi IGEN igår eftermiddags, og han holdt hundene inde og undskyldte mange gange, og jeg gjorde ham klart, at de hunde ønskede jeg IKKE at møde igen, så jeg tror nu nok at vi er sådan ret afklaret ham og mig imellem. Jeg vidste godt, at jeg skulle ignorere hunden, og har bestemt ikke lagt op til noget overfor den, men jeg var virkelig forstenet, så jeg kunne ikke vende mig om.

Jeg synes det er dejligt, at der er så mange ansvarsbevidste hundeejere - ham her holdt dem jo også inde i hus og på lukket gårdsplads, jeg SKULLE bare derind for at banke på.

Vores egen labrador rejser børster og gør som en sindssyg, selv når mine forældre kommer på besøg - men den løber frem med logrende hale samtidig. Den skal bare lige have ½ minut til at genkende og gøre opmærksom på, at her vogter den altså familien. Men jeg synes faktisk ikke dét er rart heller, for kender man ikke hunden, ser man jo kun de rejste børster, så jeg er begyndt at lukke hende inde i en mellemgang, hvor hun må vente og kan høre, at vi er venner med dem, der kommer, så er der jo ingen halløj, når hun bliver lukket ud. Vores egen hund er blevet sådan fordi der engang var en teenagedreng, der tirrede hende, hun blev trængt op i en krog, og jo mere hun sagde fra, jo sjovere var det, syntes han. Han har ikke været i nærheden af vores hjem eller hund siden (og kommer det heller ikke). Og så var der jo det dumme indbrud i sommers, hvor hun helt sikkert også er blevet presset, det sætter jo desværre sine spor.
Mange hilsner fra

Julie

Ja, jeg udstiller.

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
« Svar #8 Dato: 18 November , 2010, 11:25 »
Vi havde selv en stor schæfer indtil i sommers (den døde af alderdom). Vi sagde ALDRIG at "den gør ikke noget", for det er et budskab, der bare ikke kan bruges til noget af folk, der er utrygge! Den blev altid lukket ud i bilen, når der var håndværkere eller gæster med fobier, selvom den i sit 10 år lange liv aldrig havde bidt nogen.

Jeg er enig med de andre her i tråden: Det var hensynsløs adfærd at lade dig stå alene med to vagthunde. Det lyder umiddelbart som om den ene af hundene har fået figurant-træning, for din bevægelse er uheldigvis stort set hvad en figurant gør når en hund i en træningssituation skal lære at stoppe en person (vende siden til og løfte armen op beskyttende) - hvis det er tilfældet skulle han have smæk med et vådt håndklæde for at lade dig være alene med hundene på deres territorium!!!
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #9 Dato: 18 November , 2010, 12:02 »
Jeg mener også det er en uansvarlig mand der lader dig stå med de to hunde, og det jeg skrev i tidliger oplæg er altså ikke kun terori, det fungere faktisk også i praktisk, og var skrev som en hjælp hvis du skulle være så uheldig at stå med en hund du er utryk ved.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline -Julie-

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 18 November , 2010, 14:43 »
jeg takker for alle de gode råd. Jeg kan godt se, at jeg stort set har opført mig som en figurant, og derfor er det jo forståeligt, at den reagerer, som den gør - hvis det er det, den er trænet til. Men jeg er med på at give ejeren smæk med et vådt håndklæde for at lade situationen opstå (men jeg sender nok en anden afsted med håndklædet  ;) )
Mange hilsner fra

Julie

Ja, jeg udstiller.

Offline Echo

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 18 November , 2010, 18:13 »
Jeg har en diger rottweiler som forøvrig er kjempesnill (han er mentaltestet med beste resultater), men ville aldri latt han være alene med folk utover den aller nærmeste familie.

Når det ringer på døra må han sitte stille mens vi hilser på/snakker med gjestene/selgere og dersom jeg og gjesten syns det er greit får han lov til å hilse behersket på.

Dersom den hunden som angrep deg har blitt trent på å "angripe" så er den veldig dårlig trent. Ingen hund skal angripe uten å ha fått beskjed om det. Jeg syns heller det høres ut som hunder som mangler skikkelig trening og absolutt ikke burde få lov til å ta i mot folk på egenhånd.

Jeg er forsåvidt enig i at det kan være lurt å unngå øyekontakt med hunder som er aggressive eller redde samt og snu siden til for å virke minst mulig truende, men det er dessverre ikke alle hunder som så veldig mottagelige for dempende atferd i den situasjonen du var i. Heldigvis ble du ikke skadet, selvom du ble veldig redd. Det syns jeg du hadde all grunn til å være også!

Det hørtes i allefall ut som om hundeeieren hadde fått tid til å tenke seg litt om og kanskje innså alvoret i situasjonen.

Håper hundeeieren tar grep om situasjonen slik at andre ikke opplever det samme.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #12 Dato: 19 November , 2010, 17:42 »
Min stedmor har skullet passet sin nabos hunde (rotweiler han, amstaff tæve og disse to store hvalpe) for nogle uger siden.

Hun låser sig ind og kommer til at falde over dørtrinnet indtil køkkenet, da hun ligger på gulvet går rotweileren amok og bider hendes venstre arm meget slemt, bider hende i nakken ved hårgrænsen og på ryggen.
Hun bliver slæbt rundt med, men kommer løs og redder sig ud i køkkenet, hvor ejeren finder hende stående HELT stille med et viskestykke bundet om den meget tilredte arm. Der er blod over det hele.

Hun var indlagt i 14 dage og fik RIGTIG mange drop (4 om dagen) mod infektion i kroppen....hendes ben hævede voldsomt op pga. vand, men hun måtte ikke får noget vandrivende så længe hun fik droppene.

Spørg lige om jeg var lamslået og chokket da jeg fik det af vide !!

Hunden blev aflivet med det samme (hos den dyrlæge som kunne hurtigst) Ejeren er dybt rystet og meget ked af det.
Hun har desuden passet hundene før.

Hun er kommet godt over det nu, for hun er sgu en tapper ældre kone (69 år)

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #13 Dato: 19 November , 2010, 18:06 »
Man kan nemt blive til et bytte hvis man falder og ligger ned, det er derfor det er særdeles klogt at sørge for at små børn er under opsyn når der er store hunde omkring dem, hvis de falder og ligger ned, kan der komme et andet instinkt ind over, især hvis der er flere hunde...
Stakkels din mor, jeg kan godt forstå I er rystet.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #14 Dato: 19 November , 2010, 20:09 »
Det var dog en hæslig beretning, Lene.  :o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk