Igår skulle jeg mødes med en mand på hans bopæl i forbindelse med mit arbejde. Gårdspladsen er lukket af en smedejernslåge, og man er nødt til at gå ind for at banke på. Det gør jeg så, og idet han lukker op, kommer hans 2 schæfere ud. Han selv stikker bare næsen ud og skal lige ind og have mere tøj på.
Den ene schæfer stiller sig helt op ad mig med siden til, den anden stiller sig foran, gør og hopper op af mig, så den nærmest skubber til mig med poterne omkring hoftehøjde. Det gør den 2 gange, og jeg siger "nej - ned!" begge gange. Ikke højt, bare bestemt. Jeg var ikke sikker på dens intentioner, men følte mig klart truet, for jeg var virkelig mandsopdækket. Da den tager tilløb igen, vender jeg siden til, og så sidder gebisset i min underarm!
Jeg står musestille og tænker, at hvis jeg reagerer, så dør jeg. Den slipper efter nogle sekunder og stiller sig som den anden hund, men den anden vej. Jeg er faktisk omringet, selvom de kun er 2, og jeg er helt sikker på, at jeg ikke skal flytte mig.
Så kommer ejeren til syne i døren igen og siger: "Bare rolig, de gør ikke noget"

Jeg fortæller ham, hvad der er sket, og han siger: nå, de gør ellers ikke noget... men så må I gå ind i huset igen (og han lukker dem ind).
Jeg kunne bare SLET ikke samle mig om noget møde efterfølgende. Jeg har tandmærker i jakkeærmet, men ikke decideret hul. Den markerede "bare", bed ikke, men jeg mærkede da rigelig tydeligt tænderne igennem tøjet.
Min mand har ellers gennem de sidste 3 år forsøgt at bløde mit syn på schæferhunde op, og han var faktisk ved at lykkes med det... indtil igår. - Og jeg ved jo godt, at det ret sikkert ikke er hundens skyld, men alligevel!!!!!! Hvordan kan man byde folk sådan en velkomst? Hvordan kan man drive virksomhed fra egen adresse med sådan to som "velkomstkomité"? ARGH, JEG FORSTÅR DET IKKE!!!