Billedet er faktisk taget med min mobil, men det blev meget godt alligevel syntes jeg, og tilsyneladende også flere, dejligt

Her er et andet billede som jeg også har haft som baggrund.(Billede 1) Dele af vores grund ligger i et naturbeskyttet område, den de truede gøgeurt vokser i vådområderne her (Løvmosen, Alslev ådal og tilhørende små engområder). Vi ejer cirka 1/3 af løvmosens østlige og nordlige side og derudover et lille stykke af Ådalen i Alslev ådal. Jeg så den første gøgeurt her for fire år siden, men lige pludselig er deres antal steget meget og hvor er det da skønt! Talte i sommers 100 i løvmosen og 800-1200 i et mindre stykke af Ådalen, heriblandt vores eget (kun godt 50 styk) og et lille åbent nabostykke. Glæden var rigtig stor, for da jeg gik i folkeskolen blev vi rigtig undervist i gøgeurten, så det er lidt sjovt at se den. Vi har en "udefrakommende" (ihvertfald ikke lokalmand) som har jagten derinde. Da området er freddet må der ikke fældes og ryddes der på bestemte tidspunkter. Det er vidst nok kun om efteråret og vinteren at der må det, men ihvertfald så havde han åbenbart ikke læst loven omkring området godt nok.. Ihvertfald en dag jeg kom hjem havde han ryddet et stykke med mere end 300 gøgeurt som bare lå spredt, sørgeligt syn! Derudover havde han også plantet fyrretræer mindre end fem meter fra vores vådområdet begynder. Der er en beskyttelseszone på 100-120 meter tror jeg nok, hvor det ikke er tilladt at dyrke eller plante, men det havde han så også gjort (her fik jeg senere et mindre "anfald" der bevirkede at alle de små fyr gik ud

).. Nå men her er så billede to, hvor gøgeurterne ligger spredt over det hele.. trist syn! Undskyld den lange besked, men der hører en historie til hvert et billede