Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: For sjov tråd  (Læst 2779 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ingrid

• Passiv bruger
Sv: For sjov tråd
« Svar #30 Dato: 12 November , 2010, 09:52 »
Åhhhhh, hvor er de vidunderlige.
Jeg vil også have en Birma. . . . . Mine Maine Coones ville elske den!
Har lige linket til din kones hjemmeside. Det må være fedt (omend tidskrævende) at opdrætte sådanne katte.
Desværre er de vist megadyre sådanne Birma-katte, så...... når jeg vinder i Lotto (eller ungerne er flyttet hjemmefra).
Men drømme kan man jo altid.......

Undskyld - det var vist lidt uden for denne tråds emne. Jeg blev lige grebet. ;D
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #31 Dato: 12 November , 2010, 20:26 »
Og jeg har min dejlige Schæfer tæve på 4 år på hele skærmen.

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 13 November , 2010, 11:07 »
Vores airedaleterrier er den første jeg hilser på, når jeg kommer hjem.... 
- og når jeg tænder computeren!
*b
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #33 Dato: 13 November , 2010, 16:26 »
Jeg viste mit arbejdsskrivebord forleden - her er mit skrivebord derhjemme. Samme billede, men ikke beskåret. Det er bedst i bredformat som her synes jeg :D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 13 November , 2010, 16:44 »
Jeg har et billede ud over havet på Hjerting strand fra i Sommer. Jeg har det mest for at mindes en utrolig dejlig aften. Det havde været en varm dag, og mig og fire venner var blevet enige om at cykle til Hjerting strand og spise en is efter aftensmaden. Kort efter at jeg kørte hjemmefra (har 14 km) lagde vinden sig fuldstændig, og da vi kom til stranden var det noget af det smukkeste jeg længe har set. Vesterhavet lå totalt spejlblankt og det var lavvande. Det var varmt, vandet lunt, isen god og en smuk lavtstående sol skinnede over os hele aftenen! Det var noget specielt syntes jeg nok da ;)

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #35 Dato: 13 November , 2010, 16:49 »
Jeg har et billede ud over havet på Hjerting strand fra i Sommer. Jeg har det mest for at mindes en utrolig dejlig aften. Det havde været en varm dag, og mig og fire venner var blevet enige om at cykle til Hjerting strand og spise en is efter aftensmaden. Kort efter at jeg kørte hjemmefra (har 14 km) lagde vinden sig fuldstændig, og da vi kom til stranden var det noget af det smukkeste jeg længe har set. Vesterhavet lå totalt spejlblankt og det var lavvande. Det var varmt, vandet lunt, isen god og en smuk lavtstående sol skinnede over os hele aftenen! Det var noget specielt syntes jeg nok da ;)

Wau! Jeg troede simpelthen ikke Vesterhavet kunne være spejlblankt :o. Fantastisk godt billede og god fortælling /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 13 November , 2010, 16:51 »
Troede jeg heller ikke, og har ikke set det før. Selv længere inde mod Esbjerg by lå vandet helt som et spejl! ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 13 November , 2010, 16:56 »
Jo jo ..... der er skam også havblik på vesterhavet ...og det ER smukt
det et flot billede Mikkel
Med venlig hilsen Søs

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 13 November , 2010, 17:22 »
Billedet er faktisk taget med min mobil, men det blev meget godt alligevel syntes jeg, og tilsyneladende også flere, dejligt  /o

Her er et andet billede som jeg også har haft som baggrund.(Billede 1) Dele af vores grund ligger i et naturbeskyttet område, den de truede gøgeurt vokser i vådområderne her (Løvmosen, Alslev ådal og tilhørende små engområder). Vi ejer cirka 1/3 af løvmosens østlige og nordlige side og derudover et lille stykke af Ådalen i Alslev ådal. Jeg så den første gøgeurt her for fire år siden, men lige pludselig er deres antal steget meget og hvor er det da skønt! Talte i sommers 100 i løvmosen og 800-1200 i et mindre stykke af Ådalen, heriblandt vores eget (kun godt 50 styk) og et lille åbent nabostykke. Glæden var rigtig stor, for da jeg gik i folkeskolen blev vi rigtig undervist i gøgeurten, så det er lidt sjovt at se den. Vi har en "udefrakommende" (ihvertfald ikke lokalmand) som har jagten derinde. Da området er freddet må der ikke fældes og ryddes der på bestemte tidspunkter. Det er vidst nok kun om efteråret og vinteren at der må det, men ihvertfald så havde han åbenbart ikke læst loven omkring området godt nok.. Ihvertfald en dag jeg kom hjem havde han ryddet et stykke med mere end 300 gøgeurt som bare lå spredt, sørgeligt syn! Derudover havde han også plantet fyrretræer mindre end fem meter fra vores vådområdet begynder. Der er en beskyttelseszone på 100-120 meter tror jeg nok, hvor det ikke er tilladt at dyrke eller plante, men det havde han så også gjort (her fik jeg senere et mindre "anfald" der bevirkede at alle de små fyr gik ud ;) ).. Nå men her er så billede to, hvor gøgeurterne ligger spredt over det hele.. trist syn! Undskyld den lange besked, men der hører en historie til hvert et billede ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 13 November , 2010, 19:17 »
Jeg blev som sagt inspireret af billedet på forsiden og fik fat i kameraet og dette er nu mit billede på skrivebordet. Først får jeg et chok når jeg ser det i så stor format, men straks ligger jeg hovedet på skrå og tænker "nåååååååh mine skønne Nusser"  :D

Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #40 Dato: 13 November , 2010, 19:35 »

Vaskede høns Onsdag og fik lige set denne fine hane holde et godt øje med mig, da jeg vaske de andre høns

Tommy