Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forkert årstid?  (Læst 11962 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline SigneJohanneBonde

• Passiv bruger
Forkert årstid?
« Dato: 07 November , 2010, 19:04 »
Hjælp! Jeg har 11 dejlige høner og haner fra august i år, som jeg ikke kan komme af med. Er det årstiden, der gør at folk ikke anskaffer sig nye høns? Jeg har aldrig før haft problemer med at sælge mine "teenagere," men har ikke haft én eneste henvendelse. Sidst jeg havde et kuld til salg, blev de revet væk den første lørdag gul&gratis avisen udkom på Fyn- selv alle hanerne! Uha, der blir trængsel på siddepindene til sidst :o
I får lige et billede af min ene lille hønekylling, hun er nemlig så nuttet :) :) :) :)
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Forkert årstid?
« Svar #1 Dato: 07 November , 2010, 19:46 »
Godt spørgsmål. Jeg tror at "nybegyndere" altid vil kigge efter høns og kyllinger fra ca. april og frem til august (blot en formodning). Dog ville jeg tro at hønniker altid var til at komme af med ???. Har du prøvet med en salgsannonce her på siderne?

Held og lykke med salget ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #2 Dato: 07 November , 2010, 19:51 »
Har du prøvet under salg herinde?
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline PrintzDK

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 07 November , 2010, 21:38 »
Ja hun er godt nok nuttet, hvad er det for nogle: stor, dværg, race ???
KH. Klaus

0.2 sorte dværgwyandotter
0.2 gule dværg orp'er
0.2 Marsvin
1.1 Dansk Svensk Gårdhund
1.2 Dejlige unger
0.1 Skøn kone

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 07 November , 2010, 21:44 »
Ja det ville da hjælpe en hel del med noget mere info - info sælger   ;D

hanegalgak

Kønsfordelingen er heller ikke uden betydning for salget !
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 07 November , 2010, 22:24 »
Jeg forstår slet ikke at nogen først annoncerer i Gul og Gratis eller DBA.

Folk der læser salgsannoncer i GoG og DBA, søger efter alt muligt. Ting til haven, hjemmet. Brugte cykler osv.

Folk der læser salgsannoncer på Forum, søger primært én ting - fjerkræ!!!!

Det er muligt dine 'kyller' ikke er racerene, udstillingsdyr etc, men der er stadig en god chance for at der er nogen her på Forum der er interesserede i at aftage dine dyr.

Og som andre skriver: INFO

Lykkeposer har været YT i mange år.

Mvh
Erik Andersen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 07 November , 2010, 23:38 »
Det var nu heller ikke for at annoncere, at jeg skrev herinde. Jeg tror nemlig ikke, at de fleste herinde er interesseret i blandingskyllinger, hvilket mine 10 kyllinger er. Det er i hvert fald meget sjældet, at folk der skriver herinde har "gadekryds" høns. Den lille høne på billedet er forresten en llle landhøne :).
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 08 November , 2010, 00:03 »
Så er de sat til salg herinde :)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #8 Dato: 08 November , 2010, 08:08 »
Det er nok en svær årstid at sælge høns på...

Men til foråret så skriger folk jo nærmest på høns, så de "kloge" køber nu hvor det er muligt .. :D
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 08 November , 2010, 21:55 »
Det var nu heller ikke for at annoncere, at jeg skrev herinde. Jeg tror nemlig ikke, at de fleste herinde er interesseret i blandingskyllinger, hvilket mine 10 kyllinger er. Det er i hvert fald meget sjældet, at folk der skriver herinde har "gadekryds" høns. Den lille høne på billedet er forresten en llle landhøne :).

Signe.

Jeg tror vi taler forbi hinanden.

Jeg anbefaler netop at du prøver herinde først, for at opnå en målrettet annoncering. Og dine 'gadekryds' kaldes her på Forum for 'havehøns'  ;). Jeg føler mig overbevist om at en stor del af medlemmerne her på Forum har eller er interesseret i, at aftage, 'havehøns' for æggenes og hyggens skyld.

Mvh
Erik Andersen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 08 November , 2010, 22:45 »
Havehøns :D :D Det lyder meget bedre! Jeg håber i hvert fald at de blir afsat, da de kommer fra nogen dejlige damer og en meget ihærdig kok! *e
Både min nabo og mig  rugede æg ud i august, som kom fra mine høns, og min hane havde en befrugtningsprocent på omkring 99%. Det er ret godt gået, synes jeg <:
« Senest Redigeret: 08 November , 2010, 22:49 Fra Signe_Bonde »

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #11 Dato: 08 November , 2010, 23:39 »
Jeg kan ikke lade være med at skrive, da det her er et af mine principper..

Jeg ville aldrig lave blandingskyllinger med salg for øje. Hvis jeg lave blandinger, så er det for selv at have nogle skrukker, eller til slagt.
Salgsdyrene skal for mit vedkommende være rene i racer, siger ikke, at de skal være udstillingsdyr, men ihvertfald rene.
Grunden er, at man ser inden for mange forskellige slags dyr, en masse forskellige blandinger, nogle gange heldige, men også mange gange uheldige. Det kan give sig udslag i dårlige bygninger, dårlige temperamenter, og i enkelte tilfælde, genetiske fejl.
Ydermere behøver man jo ikke bære ved til bålet, for at vore rene racer ikke bliver bevaret.

Jeg ved godt at det er træls at få at vide, men tænk så bare på, at det er mit eget personlige princip.
Dette er ikke rettet til nogen personligt...
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Bodil Tover Karlsen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 09 November , 2010, 08:12 »
Børge@

Jeg kan sagtens følge dig  /o
Mener også helt klart at krydsnings høns/haner skal bruges til æglægning-skruktanter og til slagt, ellers risikere vi jo at den mange årige raceavl går tabt på et tidspunkt og det vil være et kæmpe spild !!!
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 09 November , 2010, 08:43 »
Pssst. Bodil, prøv at se Børges hjemmeside-
http://www.shaggytail.dk/
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Bodil Tover Karlsen

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 09 November , 2010, 08:46 »
Fy, John, du lokker jo mig i fordræv med sådanne forslag :P
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns