Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er det tyveri.  (Læst 5015 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
Er det tyveri.
« Dato: 29 Oktober , 2010, 19:12 »
Min kære viv så en dame få udleveret 2 kartonner Prince et ugeblad og en avis og kom af med 368 kr og det er jo alt for lidt.
Så var det vi kom til at snakke om om det var tyveri eller om det bare var dårlig moral.
Så nu er det vi lægger det op til denne fantastiske sammenhobning af hønsehjerner , må vi høre jeres bud på emnet.
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

frida

• Gæst
Sv: Er det tyveri.
« Svar #1 Dato: 29 Oktober , 2010, 19:17 »
Jeg tror det må være tyveri.
"Tilbuddet" er jo "for godt til at være sandt". Og så tror jeg ikke man kan kalde det at "handle i god tro". Er spændt på hvad andre har af synspunkter ;)
Måske har kunden været så distræt, at vedkommende ikke lige har tænkt over prisen ;)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 29 Oktober , 2010, 19:20 »
Man skal altid være ærlig - det kommer man længst med - men man bliver sjældent rig af det. ;)

Nu arbejder jeg selv i en butik og sætter da pris på ærlighed, både fra ekspedient og kunde.

Det mærkelige er at hvis folk får for lidt penge tilbage så skal de nok RÅBE op..........

Men fejl laves og måske var kunden distræt, senil eller bare glad for en god handel. Og pengene mangler heller ikke i kassen idet varerne ikke var slået ind.

Men varerne mangler i butikken og kommer med på tabskontoen.
« Senest Redigeret: 29 Oktober , 2010, 19:24 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 29 Oktober , 2010, 19:25 »
Det er tyveri, og distret det kender jeg, men ikke i så stort omfang.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #4 Dato: 29 Oktober , 2010, 19:27 »
Tilbud  *p

Man burde sikkert sige "det kan vist ikke passe" - men jeg er ikke sikker på, at jeg havde gjort det. Men hvor går grænsen? Skal jeg sige til, hvis fx. marskandiseren ikke aner hvad han sælger og derfor tager alt, alt for lidt for noget særligt svensk porcelæn? Eller er det et kup? Og har din kone ikke bare fået et slagtilbud  ;)
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #5 Dato: 29 Oktober , 2010, 19:40 »
Jeg har ingen moral beklager.... jeg var gået langsomt ud af butikken så ekspedienten ville have tid til at tænke sig om.... ingen reaktion så er der jubel i bilen :)
shit happends og Søs Rose vil vide at hvis det blev "opdaget" så er jeg pænt god til at spille blondinedum :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 29 Oktober , 2010, 19:43 »
Var spørgsmålet nu ikke om det er tyveri ?
Det er det, uanset om man har moralbegreberne i orden eller ej, det var jo ikke vores ærlighed der blev spurgt til, gudskelov. ::)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #7 Dato: 29 Oktober , 2010, 19:47 »
Om det er tyveri? det ved jeg ikke - men jeg kunne godt bare have nikket til ekspedienten og være gået - jeg ANER nemlig ikke hvad cigaretter koster  ???

...og måske det var en dame, der var sendt i byen af sin storrygende mand - måske hun (ligesom mig) bare ikke ved hvad det koster? Så er hun jo i god tro? omend det er lidt dumt ikke at se på prisskiltene...  ;)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Tinse

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 29 Oktober , 2010, 19:51 »
hvis det er en foretning jeg handler meget i og som jeg også bliver behandlet ordentligt (hvor vi kan lave noget pjat med hinanden) så plejer jeg at gøre dem opmærksom på hvis jeg har betalt for lidt eller også hvis jeg har fået for meget tilbage det har jeg nu også prøvet. men tilgengæl hvis det er et sted hvor der er en sur ekspedient som kun vrisser og snærer efter kunderne, så tager jeg mine ting og går når jeg har betalt det de siger

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #9 Dato: 29 Oktober , 2010, 19:58 »
Jeg synes ikke det er tyveri. Kunden har fået en pris, og betalt den oplyste pris. At kunden så muligvis har været klar over at hun ikke betalte det korrekte beløb, må være op til kundens moral - men tyveri synes jeg ikke man kan kalde det.

I øvrigt: Hvis jeg blev sendt i byen efter 2 kartoner smøger og skulle af med 350 kr. ville jeg ingen anelse have, om det var den korrekte pris. Jeg ville overhovedet ikke tænke på det, men bare betale.

Og, så må jeg jo selv gå til bekendelse: Var i Føtex for nogen tid siden og handlede en kæmpe vogn med top på. Bl.a. 20 cocio cacaomælk på bud. Jeg sagde til kassedamen at jeg havde 20 cocio og gav hende den ene. Betalte (det blev over 1000 kr. kan jeg huske) og gik ud til bilen, hvor jeg tjekkede bonen. Der var kun slået éen cocio ind, men ærligt talt var min reaktion: Nå, men så fik jeg da lidt rabat, tak for det Føtex. Jeg kunne ikke drømme om, at gå hele vejen tilbage fra P-pladsen og så stå i kø i mange minutter i informationen, for at få lov til at betale restbeløbet.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
« Svar #10 Dato: 29 Oktober , 2010, 20:09 »
Der skal ikke herske nogen tvivl om at kunden godt vidste hvad hun var igang med
Nej måske ikke direkte tyveri men kunden forlader en forretning med vare hun ikke har betalt for og det er tyveri.
Med venlig hilsen Allan

Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 29 Oktober , 2010, 20:10 »
Det gælder vel om at have sin kvittering med i den situation mere som bevis hvis der skulle opstå en scene.

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 29 Oktober , 2010, 20:10 »
Jo jo Allan men smøger er jo ikke ta selv varer sååååå :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
« Svar #13 Dato: 29 Oktober , 2010, 20:15 »
Det gør ingen forskel det er stadig vare der ikke er betalt.
Med venlig hilsen Allan

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 29 Oktober , 2010, 20:19 »
Jo det er korrekt allan, men taget i betragtning at ekspedienten rent faktisk selv har langet varerne over disken må falde kunden lidt til gode :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.