Nu er der igen, igen en advarsel om hvordan man skal forholde sig til fjerkræ man køber og vil spise. Vel at mærke udenlandsk importerede dyr, men dog anerkendt af Dk som menneskeføde.
Udenlandsk fjerkræVi skal så "bare" holde køkkenhygiejnen i orden, gennemstege o.s.v.
Hvorfor kan det samme så ikke gælde for vores hjemmelavede dyr, som ganske givet ikke er mere befængte med sygdom end de omtalte?
Hvorfor kan de kloge ikke blot fortælle folk at hvis de køber kød/fjerkræ privat skal de tage de samme forholdsregler som med de i artiklen omtalte dyr? Det er sgu´da fuldstændigt hen i vejret, som dengang man destruerede alle de fjerkræ som en hjemmeslagter slagtede for folk ved Randers.Man kunne da have nøjedes med at lade SKAT gå indover, hvis man er så emsig.
De var når alt kommer til alt, sikkert betydeligt bedre end industriens.Sikken et ramaskrig, hvis man havde taget prøver og fundet en lille-bitte colibakterie, så var folk jo nærmest omkommet i hobetal.
Jeg har ikke evnerne eller energien til at gå i dialog med myndighederne, men hvor ville jeg ønske, at der snart kunne komme fokus på urimelighederne i, at man ikke må bruge rå æg indkøbt som værende kontrolleret, kun pasteuristerede, man skal gennemstege o.s.v, hvad er problemet så ved at købe ved stalddøren?
Der tales så meget om, at vores kultur skal bevares, men dette at købe hos og af hinanden er da også en af vore kulturer, hvorfor er det så anderledes med den?
Uhh, jeg er sur lige nu, selvom jeg slet ikke har nogen intentioner om at skulle have stalddørssalg, så synes jeg godt nok at dette her efterhånden er det rene galematias.
VH Gunni.
Jeg har rettet dit indlæg, så det forhåbentligt kan læses af alle /Marianne - moderator