Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg bliver så gal i skralden  (Læst 2840 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

• Gæst
Jeg bliver så gal i skralden
« Dato: 28 Oktober , 2010, 10:04 »
Nu er der igen, igen en advarsel om hvordan man skal forholde sig til fjerkræ man køber og vil spise. Vel at mærke udenlandsk importerede dyr, men dog anerkendt af Dk som menneskeføde.

Udenlandsk fjerkræ

Vi skal så "bare" holde køkkenhygiejnen i orden, gennemstege o.s.v.

Hvorfor kan det samme så ikke gælde for vores hjemmelavede dyr, som ganske givet ikke er mere befængte med sygdom end de omtalte?

Hvorfor kan de kloge ikke blot fortælle folk at hvis de køber kød/fjerkræ privat skal de tage de samme forholdsregler som med de i artiklen omtalte dyr? Det er sgu´da  fuldstændigt hen i vejret, som dengang man destruerede alle de fjerkræ som en hjemmeslagter slagtede for folk ved Randers.Man kunne da have nøjedes med at lade SKAT gå indover, hvis man er så emsig.

De var når alt kommer til alt, sikkert betydeligt bedre end industriens.Sikken et ramaskrig, hvis man havde taget prøver og fundet en lille-bitte colibakterie, så var folk jo nærmest omkommet i hobetal.

Jeg har ikke evnerne eller energien til at gå i dialog med myndighederne, men hvor ville jeg ønske, at der snart kunne komme fokus på urimelighederne i, at man ikke må bruge rå æg indkøbt som værende kontrolleret, kun pasteuristerede, man skal gennemstege o.s.v, hvad er problemet så ved at købe ved stalddøren?

Der tales så meget om, at vores kultur skal bevares, men dette at købe hos og af hinanden er da også en af vore kulturer, hvorfor er det så anderledes med den?

Uhh, jeg er sur lige nu, selvom jeg slet ikke har nogen intentioner om at skulle have stalddørssalg, så synes jeg godt nok at dette her efterhånden er det rene galematias.

VH Gunni.

Jeg har rettet dit indlæg, så det forhåbentligt kan læses af alle /Marianne - moderator
« Senest Redigeret: 28 Oktober , 2010, 19:45 Fra Marianne Vedel »

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: Jeg bliver så gal i skralden
« Svar #1 Dato: 28 Oktober , 2010, 10:06 »
Jeg er nu ret så sikker på, at du har evnerne til at starte debatten og dialogen!
Men forstår godt det med kræfterne. Jeg synes, det er svært nok at holde sin egen sti ren ind imellem :D Men hvor har du bare ret. Det er til at blive hidsig over. Hvis de dyr er syge /inficerede med alt muligt, så skal de jo slet ikke importeres!!

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #2 Dato: 28 Oktober , 2010, 10:08 »
Jeg sidder og læser på BT.dk at udenlandsk kylling er 40 ganger mere beskidt end toiletsædet..... ;D

Men jeg foretrækker altså likevel kyllingen... ;D
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Jabina

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 Oktober , 2010, 10:12 »
Ha ha ha *g *g *f
Tolietsædet!
Overdrivelse fremer forståelsen  ;)

Emma

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #4 Dato: 28 Oktober , 2010, 10:15 »
Hvis man skal blive harm over alt hvad der kommer af lo.., så kan man jo ikke lave andet.
Jeg foretrækker bare at overhøre, og gøre som jeg plejer.
Så er humøret da i det mindste bedre.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

GKV

• Gæst
« Svar #5 Dato: 28 Oktober , 2010, 10:21 »
@ Børge det har du da bestemt ret i, men hvis man nu egentlig gerne vil være en lovlydig borger, så er det ligesom lidt lettere, hvis der var blot en anelse fornuft i tingene.

Gunni.

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #6 Dato: 28 Oktober , 2010, 10:24 »
Det har du også ret i..

Men det er bare næsten umuligt at være lovlydig.
Og det er som David mod Goliath, det ser umuligt ud at ændre..
Ved godt David vandt, og det kunne i realiteten også ske her, men for pokker hvor skal der megen fodarbejde til.
Og her resignerer jeg.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #7 Dato: 28 Oktober , 2010, 10:31 »
Kan man ikke i første omgang udfylde denne: http://www.ft.dk/Folketinget/udvalg_delegationer_kommissioner/Udvalg/Retsudvalget/REU_Kontakt.aspx

og evt. samtidig kontakte et sensationsmedie, der synes, at de udenlandske kyllinger er en stor sag - for de vil have interesse i at tilføje denne vinkel.

Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 28 Oktober , 2010, 10:32 »
Lovlydig ???  næ i løbet af få år er vi nødsaget til at sende grupper til Sicilien for at lære at begå os og overleve.

Skoler og andre institutioner med skimmelsvamp mm. der lukker man både øjne og ører, men galer en hane i et villakvarter eller en papegøje skræpper, så er hurtig respons,  jeg må snart ringe  til Peter.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

GKV

• Gæst
« Svar #9 Dato: 28 Oktober , 2010, 10:34 »
Det samme her, jeg har simpelthen ikke hverken energien eller evnen til det. Det er så svært, at ændre noget nutildags, folk er altså blevet mere slatne på det sidste.De finder sig i alt for megen indgriben i deres dagligliv og flyder bare med strømmen.Om jeg fatter det.

@ Ja John, det er så sandt så sandt.Det samme har vi talt om herhjemme.

Der bliver aldrig revolution i DK, vi går hjem fordi det regner ;D

VH Gunni

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #10 Dato: 28 Oktober , 2010, 10:37 »
Jeg køber kun kød fra Danmark (men det kan man jo desværre heller være sikker på mere)

Jeg vil også mene at det fjerkræ som vi alle holder er 1000 gange bedre end det bras som vi køber i butikkerne..

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Ditte

• Passiv bruger
  • Alt Godt Fra Haven.....
« Svar #11 Dato: 28 Oktober , 2010, 10:38 »
Vi må jo heller ikke glemme at dem der virkelig har magten er forbrugerne. Når flertallet af danskere tror det er uhygiejnisk at slagte selv, men sikkert og trygt at købe 5 frosne kyllinger for 100,-kr så er det svært at kæmpe imod. Myndighederne gør absolut ingen ting for reel oplysning, blot vildledning, mest fordi der har været nogen enkelte brodne kar blandt hjemmeslagtere. Ikke noget stort økonomisk tab at slå ned på dem i forhold til den store industri og import.

Jeg køber konsekvent ikke æg og kød af nogen slags i butik længere. Vi er så heldige at være selvforsynende i lokalområdet, med både fjer og firbenede kødleverandører. Jeg har ovenikøbet en veninde med grise i haven!-Ikke helt med hendes gode vilje, de skulle være blevet på marken...

Og det kan kun lade sig gøre fordi det er langt ude på landet og de lokale industri svine avlere har sagt god for det.

Børnene og jeg har faktisk hilst på alt vores kød, set dets sundheds tilstand og velfærd.
Og jeg vil give Gunni ret i at det er en del af vores kultur -forståelse for vores mad produktion som bliver negligeret.
Norsk Buhund
Katte racerene og racesnavsede
Boergeder
Kaniner
Høns

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
« Svar #12 Dato: 28 Oktober , 2010, 10:42 »
Jeg sidder og læser på BT.dk at udenlandsk kylling er 40 ganger mere beskidt end toiletsædet..... ;D

Jeg tror du læste en mikroskopisk smule for hurtigt, det er altså knapperne i en elevator, der er så beskidte, ikke udenlandske kyllinger!  ;)

Det er også tankevækkende, at der er regler for hvor mange insektdele, der må være i mel - egentligt meget naturligt at området reguleres, for insekter vil uundgåeligt blive "høstet" med fra markerne, men ikke appetitvækkende at tænke på alligevel!  ;D
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #13 Dato: 28 Oktober , 2010, 10:45 »
@ Ditte

Du har helt ret, det er forbrugerne som har magten .
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #14 Dato: 28 Oktober , 2010, 10:46 »
Jeg tror du læste en mikroskopisk smule for hurtigt, det er altså knapperne i en elevator, der er så beskidte, ikke udenlandske kyllinger!  ;)

haha, ja der ser du...er det ikke sådant rygter opstår?? at man ikke får med sig det hele fra starten?? ;D
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger